وبسایت خودتان را با یک سایت ساز به سادگی بسازید

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

میخواهید یک وبسایت برای خودتان داشته باشید اما دانش فنی کافی برای طراحی و ساخت یک وبسایت را ندارید؟ یا ممکن است با وجود اینکه این توانایی را دارید مشغله­‌های مختلف زندگی به شما فرصت وقت گذاشتن برای طراحی و ساخت یک وبسایت برای خودتان را ندهد. اما همچنان شما به یک وبسایت نیاز دارید. ما در این نوشته راهکار­های ساده­‌‌ای را به شما نشان میدهیم که بدون هیچ دانش فنی و در زمان خیلی کوتاه بتوانید وبسایت خودتان را آماده کنید.

تقریبا همه افراد امروزه وقت زیادی را در اینترنت میگذارند. هر کسب و کاری داشته باشید، به طور قطع یکی از موثرترین راه­‌هایی که میتوانید به مشتریان احتمالی دسترسی داشته باشید و با آن­‌ها ارتباط برقرار کنید استفاده از فضای اینترنت است. به همین دلیل داشتن یک وبسایت و یک آدرس اینترنتی منحصر به فرد که از طریق آن بتوانید خودتان و توانایی‌هایتان را به دیگران ارایه دهید امروزه برای همه افراد به یک ضرورت تبدیل شده است. اما ساخت یک وبسایت به این سادگی­‌‌ها هم نیست، باید به فکر خرید دامنه و فضای میزبانی باشید. باید مطمئن شوید که شرکتی این خدمات را از آن دریافت میکنید سرویس پشتیبانی قابل اطمینانی دارد. همچنین باید به فکر طراحی و ساخت صفحات وبسایت و سیستم مدیریت محتوا باشید. اگر دانش فنی کافی داشته باشید میتوانید خودتان وقت بگذارید و این کار را انجام بدهید و در غیر این صورت باید برنامه نویس و طراح استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهند. البته راه حل دیگری که دارید این است که از سیستم­‌های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس و جوملا استفاده کنید. استفاده از این سیستم­‌‌ها هم نیاز به مقداری مهارت دارد که البته یاد گرفتن آن بسیار ساده­تر از یادگرفتن برنامه نویسی و طراحی وبسایت است. همه این کارها در نهایت یا هزینه زیادی را برای شما خواهند داشت و یا در صورتی که مهارت و دانش فنی کافی داشته باشید، وقت زیادی را از شما میگیرد. اما نگران نباشید، سایت سازها به وجود آمده­‌اند تا بسیاری از این مسئولیت‌‌­ها را از دوش شما بردارند و ساختن یک وبسایت را برای شما ساده­‌تر و کم هزینه‌‌­تر کنند.

در حقیقت یک سایت ساز، ابزاری است که به کمک آن میتوانید بدون آنکه حتی یک خط کد بنویسید وبسایت خودتان را طراحی کنید و انتخاب کنید چه چیزی، به چه صورتی در کجای صفحه باشد. اغلب سایت ساز‌های پیشرفته امروزه امکاناتی برای مدیریت محتوا نیز دارند، به این صورت شما میتوانید مطالب موجود در وبسایت خودتان را به سادگی بروز کنید و اخبار یا سایر مطالب را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. علاوه بر این بیشتر سایت ساز‌ها تهیه فضای میزبانی را نیز به عهده میگیرند و به این ترتیب شما اصلا درگیر تهیه فضای میزبانی و یا سرور و مسائل مربوط به نگهداری آن نمیشوید. در ادامه چند سرویس سایت ساز پر مخاطب را به شما معرفی خواهیم کرد.

وردپرس – wordpress.com

وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که میتوانید آن را دانلود کنید و روی فضای میزبانی­‌ای که در اختیار دارید نصب کنید. همچنین wordpress.com یک سرویس آنلاین است که میتوانید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید و بعد وبسایت خودتان را با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس در آن بسازید. البته برای اینکه آدرس مستقل خودتان را داشته باشید و بتوانید قالب وبسایت را تغییر دهید باید از سرویس غیر رایگان وردپرس استفاده کنید. سرویس رایگان وردپرس نیز موجود است که با استفاده از آن میتوانید محتوای خودتان را در قالب یک وبلاگ و با آدرس یک زیردامنه در wordpress.com با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. این سرویس میتواند مناسب وبلاگ نویسان باشد.

البته باید توجه کنید که کاربران ایرانی ممکن است برای پرداخت هزینه سرویس‌‌‌­های غیر رایگان کمی با مشکل مواجه شوند. همچنین دسترسی به این سرویس از داخل ایران با محدودیت‌‌هایی مواجه است.

WIX

Wix یک سرویس سایت ساز است که با استفاده از آن میتوانید به صورت Drag and drop تنها با کشیدن و رها کردن المان­‌های مختلف، صفحات وبسایت خودتان را طراحی کنید. به این صورت ساخت صفحات در wix بسیار ساده‌­تر از طراحی آن­‌ها در وردپرس است. در سرویس رایگان Wix شما میتوانید یک وبسایت بسازید و از آدرس زیردامنه wix.com استفاده کنید. برای آن که آدرس مخصوص خودتان را داشته باشید و همچنین تبلیغات مربوط به wix را از صفحات وبسایت حذف کنید باید از سرویس­‌های غیر رایگان استفاده کنید. سرویس مناسب برای استفاده از آدرس مخصوص خودتان ماهیانه 4.5 یورو و سرویسی که در آن تبلیغات Wix از صفحات وبسایت حذف میشوند 8.5 یورو برای شما هزینه خواهند داشت. بازهم توجه کنید پرداخت این هزینه از طریق درگاه­‌های بین المللی ممکن است برای بعضی از کاربران ایرانی کمی مشکل باشد.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...