کوالکام لیست شرکت‌هایی که در سال 2019 گوشی‌هایی با پشتیبانی از شبکه 5G تولید خواهند کرد را منتشر کرد

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

مودم Snapdragon X50 5G NR توسط کوالکام برای پشتیبانی از شبکه‌های نسل پنجم اینترنت طراحی شده است. امروز کوالکام اعلام کرد که حداقل 18 تولیدکننده‌ی گوشی دستگاه‌هایی با بهره‌گیری از این مودم عرضه خواهند کرد.

 علاوه بر این، کوالکام تایید کرده است که شرکت‌های مخابراتی گوناگون در سراسر جهان بزودی ارائه‌ی اینترنت 5G را آغاز خواهند کرد.

(Snapdragon X50 5G NR (New Radio می‌تواند به سرعت دانلودی در اندازه‌های چندین گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. کوالکام از این مودم جدید در اکتبر 2017 رونمایی کرده و اعلام داشت که در نیمه‌ی ابتدایی 2019 به صورت تجاری در دسترس قرار خواهد گرفت. اکنون که این شرکت اعلامیه‌ی مطبوعاتی در مورد سازندگان و اپراتورهایی که گوشی‌های 5G دارای مودم Snapdragon X50 عرضه و از آن‌ها پشتیبانی خواهند کرد را منتشر کرده است به نظر می‌رسد کوالکام به خوبی در مسیر عمل به وعده‌ی ارائه‌ی گوشی‌های 5G در سال 2019 قرار دارد.

تولیدکنندگانی که در حال همکاری با کوالکام برای عرضه‌ی گوشی‌های دارای این مودم در سال آینده هستند به شرح زیر است:

Asus, Fujitsu Limited, Fujitsu Connected Technologies Limited, HMD Global (Nokia), HTC, Inseego/Novatel Wireless, LG, NetComm Wireless, NETGEAR, OPPO, Sharp Corporation, Sierra Wireless, Sony Mobile, Telit, vivo, Wingtech, WNC, Xiaomi and ZTE.

دو شرکت بزرگ تولید گوشی اپل و هواوی در این لیست غایب هستند. سامسونگ یک قرارداد مجوز متقابل جداگانه با کوالکام امضا کرده است که احتمالاً شامل عرضه‌ی گوشی‌های 5G سامسونگ در آینده‌ای نزدیک نیز باشد. لنوو نیز غایب دیگر این لیست است.

لیست اپراتور‌های بین‌المللی که ارائه‌ی اینترنت 5G به صورت آزمایشی را شروع خواهند کرد به شرح زیر است:

AT&T, British Telecom, China Telecom, China Mobile, China Unicom, Deutsche Telekom, KDDI, KT Corporation, LG Uplus, NTT DOCOMO, Orange, Singtel, SK Telecom, Sprint, Telstra, TIM, Verizon and Vodafone Group.

کدام کمپانی اولین گوشی 5G را در سال آینده‌ی میلادی عرضه خواهد کرد؟ مدیرعامل OPPO ماه گذشته تایید کرد که این شرکت جزو اولین شرکت‌هایی خواهد بود که یک گوشی 5G عرضه خواهد کرد. مدیر عامل ZTE اخیراً ادعا کرده است که یک گوشی 5G در اواخر 2018 یا ابتدای 2019 عرضه خواهند کرد. دو ماه پیش نیز مدیر عامل هواوی عنوان داشت که این شرکت در نیمه‌ی دوم 2019 یک گوشی 5G ارائه خواهد نمود.

گوشی‌های 5G مجهز به مودم Snapdragon X50 به کاربران امکان اتصال به وای‌فای عمومی بدون لاگین را خواهند داد. این گوشی‌ها سرعت دانلود و مرور اینترنت بسیار سریع، تماس‌های صوتی و تصویری بسیار با کیفیت، استریم بدون تاخیر ویدئو‌های 360 درجه و دسترسی آنی به سرویس‌های ابری را ارائه خواهند کرد.

کوالکام همچنین اتصال 5G را به دیگر لوازم الکترونیک همچون کامپیوتر‌های Always Connected، VR و AR نیز خواهد آورد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...