بهترین برنامه‌های آنتی ویروس برای سیستم عامل اندروید معرفی شدند

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

موسسه امنیتی AV-TEST به تازگی بررسی از برنامه‌های آنتی ویروس مبتنی بر سیستم عامل اندروید صورت داده است که نشان می‌دهد قدرت آن‌ها در برابر سیستم امنیتی موجود در سرویس Google Play تا چه حد است.

در طی سال‌های اخیر، اندروید نیز همچون دیگر سیستم‌ عامل‌های موجود بر روی دستگاه‌های مختلف تحت حملات بدافزارهای مختلف قرار گرفته است. به ویژه در سال‌های اخیر با گسترش دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل، نیاز به یک نرم افزار امنیتی همچون آنتی ویروس‌ها، برای محافظت از آن‌ها بیش از پیش حس می‌شود. بررسی صورت گرفته توسطAV-TEST نشان می‌دهد که امکان دانلود و نصب برنامه‌های حاوی بدافزار و ویروس از طریق سرویس گوگل پلی با احتمال نسبتاً خوبی ممکن است. این موسسه همچنین یک بررسی از عملکرد و قدرت برنامه‌های آنتی ویروس موجود صورت داده که نتایج جالبی را به همراه داشته است.

نتایج بررسی AV-TEST نشان می‌دهد که اگرچه بخش قابل توجهی از برنامه‌های آنتی ویروس مبتنی بر سیستم عامل اندروید عملکرد نا امید کننده‌ای دارند اما همه آن‌ها دایره امنیت بهتر و وسیع‌تری را در قیاس با Play Protect در سرویس گوگل پلی فراهم می‌کنند. طبق این بررسی شش برنامه Trend Micro، Symantec، Sophos، Cheetah Mobile،Bitdefender و Antiy توانسته اند با دست‌یابی به بهترین نمره خود را به عنوان یک سیستم امنیتی قابل اعتماد معرفی کنند. بررسی AV-TEST در سه حوزه عملکرد، کارایی و قابلیت‌های جانبی صورت گرفته است و این پنج نرم افزار توانسته‌اند به نهایت نمره در این بخش‌ها دست پیدا کنند. سیستم امنیتی معرفی شده از سوی Tencent و McAfee نیز به 99.9 درصد از نمره کل این بررسی دست یافته اند. همچنین نرم افزارهای G Data، Ahn Lab و Avast با کسب نمره 99.8 درصد در رتبه‌های بعدی دسته‌ بندی شده‌اند. پایین‌ترین نمره نیز در این بررسی به سیستم SAFE از کمپانی F-Secure تعلق گرفته است.

در بخش دیگری از این بررسی آمده است که این نرم‌افزارها توانسته‌اند در حدود 95.7 درصد از بدافزارهای سیستم عامل اندروید را در اسکن‌های خود کشف کنند. این مقدار برای بدافزارهای منتشر شده در 4 هفته اخیر در حدود 98.4 درصد بوده است. AV-TESTهمچنین اعلام کرده است که سرویس امنیتی Play Protect تنها توانسته است 65.8 درصد از جدیدترین بدافزارهای یافت شده بر روی سیستم عامل اندروید را تشخیص دهد. این مقدار برای بدافزارهای کشف شده در چهار هفته اخیر چیزی در حدود 79.2 درصد بوده است. دیگر نتایج این بررسی را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

best-antivirus-for-android-5.jpg - 115.85 kB

best-antivirus-for-android-7.jpg - 130.23 kB

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...