نونهالان پرفالوئر در اینستاگرام «سفیر فرهنگی» می‌شوند

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

مدیرکل فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انتخاب ۴۰۰۰ سفیر فرهنگی نونهال تا پایان سال خبر داد و اعلام نمود که آغاز فرهنگ‌سازی از کودکی در اولویت‌های اصلی این نهاد جای دارد. وی یکی از راهکارهای پرثمر در فرهنگ‌سازی را ارزش آفرینی حرفه‌ها و مشاغل از طریق فضای مجازی دانست.

بی نظیر جلالی با اشاره به اینکه اخیرا طرح «سفیران نونهال فرهنگ تلاش و سخت کوشی» را کلید زده‌ توضیح داد:

«این طرح از فضای مجازی و شبکه‌هایی چون اینستاگرام شروع شد؛ کودکانی که دنبال کننده‌های فراوانی داشتند انتخاب شدند و حکم سفیر فرهنگی دریافت کردند. این کودکان لباس کشاورز، نانوا، خلبان،‌ پارکبان، همیار پلیس و... را به تن کرده و تصویر خود را در فضای مجازی به همراه شرح آن شغل منتشر می‌کنند. می‌خواهیم کاری کنیم که دیگر فرزند هیچ کارگری در مدرسه وقتی شغل پدرش را سوال می‌کنند خجالت نکشد. فرزندان ما باید بدانند به همه مشاغل نیاز است و همه آنها ارزشمند هستند.»

 

وی با بیان اینکه طرح سفیران فرهنگی، چندمرحله‌ای است عنوان کرد که از ادارات خواسته تا هر استان ۱۰۰ سفیر نونهال فرهنگی ۲ تا ۱۲ ساله را معرفی کند. جلالی پیش بینی می‌کند تا پایان امسال ۴۰۰۰ سفیر فرهنگی نونهال داشته باشیم که می‌توانند نخبه، ورزشکار، فرزند کارگر یا کارفرما و مانند آن باشند.

در راستای صحبت‌های اخیر وزیر ارتباطات مبنی بر لزوم ایجاد بستری امن برای استفاده کودکان از اینترنت، این طرح می‌تواند بخشی از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را به فعالیت‌های مطمئن اختصاص داده و به فرهنگ‌سازی استفاده مفید از فضای مجازی کمک شایانی کند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!