آیفون 8 گران قیمت خواهد بود؛ اما نه به دلیل زیاده خواهی‌های اپل!

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

آیفون 8 در حالی قرار است در هفته آینده معرفی شود که بسیاری از خبرها حکایت از آن دارند که نسخه پایه از این گوشی در زمان عرضه قیمتی در حدود 900 تا 1000 دلار خواهد داشت. اما گزارش‌های جدید منتشر شده نشان می‌دهند که این قیمت هنگفت به دلیل افزایش میزان سود اپل از این فروش این گوشی نیست.

به تازگی گزارشی از سوی تحلیل گران بازار گوشی‌های هوشمند منتشر شده است گه نشان می‌دهد افزایش قیمت گوشی آیفون 8 تنها به دلیل حضور قابلیت‌های جدید و گران قیمت سخت افزاری است و اپل قصد ندارد در قیاس با محصولات عرضه شده در سال قبل، سود بیشتری را بدست بیاورد. براساس اطلاعات موجود در این گزارش‌ صفحه نمایش بدون حاشیه، پنل نمایش OLED، قابلیت تشخیص و شناسایی چهره، پردازنده جدید و مبتنی بر فناوری لیتوگرافی 10 نانومتری و قابلیت شارژ بی‌سیم سبب شده است که هزینه ساخت این گوشی بالا برود.

در بخش دیگری از این گزارش پیش‌‌بینی هایی از قیمت نهایی این گوشی نیز به چشم می‌خورد. این تحلیل گران معتقدند که اپل قصد دارد برای ایجاد یک رقابت نزدیک با گوشی نوت 8، نسخه پایه از گوشی آیفون 8 را با قیمتی در حدود 900 دلار روانه بازار کند. در این گزارش همچنین اعلام شده است که قطعاتی نظیر صفحه نمایش OLED و دوربین دوگانه سبب می‌شوند که قیمت این گوشی به ترتیب 24 و 19 دلار گران‌تر از حالت عادی باشد. قابلیت لمس سه بعدی و دیگر ویژگی‌های جدید سخت افزاری این گوشی نیز قرار است 10.5 و 26.5 دلار به قیمت نهایی این گوشی اضافه نماید.

به این ترتیب این ویژگی‌های سخت افزاری سبب می‌شود که قیمت گوشی آیفون 8 در حدود 80 دلار افزایش پیدا کند. اپل نیز برای حفظ میزان سود خود از عرضه گوشی‌های آیفون وادار است این گوشی را با قیمتی در حدود 900 دلار روانه بازار نماید. اگرچه در نگاه اول پرداخت این هزینه از سوی کاربران سخت به نظر می‌رسد اما باید توجه داشت که اپل ضمن افزایش قیمت قرار است ویژگی‌های جذاب و قابل توجهی را به گوشی آیفون 8 اضافه نماید.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!