آپدیت جدید تلگرام منتشر شد؛ حذف خودکار عکس‌ها و قابلیت نوشتن بیوگرافی

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۸ دیدگاه

ساعاتی پیش کمپانی تلگرام آپدیت جدیدی برای پیام رسان محبوب خود منتشر کرد. مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در این به‌روزرسانی به چشم می‌خورد، امکان نوشتن بیوگرافی و شرح‌حال مختصر کاربر در پروفایل کاربری و امکان ارسال فایل‌های چندرسانه‌ای دارای شمارشگر تخریب خودکار هستند.

آپدیت جدید تلگرام، با قابلیت افزودن بیوگرافی و ارسال فایل‌های چندرسانه‌ای رسانه‌ای خود تخریب شونده، منتشر شد.

 

ساعاتی پیش کمپانی تلگرام آپدیت جدیدی برای پیام رسان محبوب خود منتشر کرد. مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در این به‌روزرسانی به چشم می‌خورد، امکان نوشتن بیوگرافی و شرح‌حال مختصر کاربر در پروفایل کاربری و امکان ارسال فایل‌های چندرسانه‌ای دارای شمارشگر تخریب خودکار، هستند.

بعلاوه در این نسخه‌ی تلگرام ابزارهای ویرایش تصاویر قبل ارسال، به طور کلی دگرگون شده است؛ به‌طوری‌که  خیلی سریع‌تر و راحت‌تر و بدون نیاز به استفاده از برنامه‌های جانبی می‌توان عکس‌ها را ویرایش کرد.

در نسخه‌ی ۴٫۲ تلگرام، کانال‌هایی که  بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ عضو دارند؛ مبتنی بر شبکه‌های تحویل محتوای CDN کار می‌کنند که به موجب آن سرعت و امنیت انتشار عکس‌ها و ویدیوها به شدت افزایش می‌یابد.

در ادامه قصد داریم به شکل دقیق‌تر ویژگی‌های آپدیت تلگرام جدید یا همان تلگرام ۴٫۲ را مورد بررسی قرار دهیم.

 

اضافه شدن بخش بیوگرافی (Bio)

در این نسخه‌ی تلگرام، هر کاربر می‌تواند در بخش اختصاصی که با عنوان به یو (Bio) در پروفایلش تعریف شده است، توضیحاتی در مورد خودش قرار دهد. این ویژگی پیش از این برای کانال‌ها و گروه‌های تلگرام امکان‌پذیر بود، اما حالا این ویژگی به حساب‌های شخصی کاربران تلگرام هم افزوده شده است. این نکته را در نظر بگیرید که بیوگرافی که در پروفایل خود قرار می‌دهید باید کمتر از ۷۰ کاراکتر باشد.

افزودن بخش بیوگرافی

 

حذف خودکار فایل‌های چندرسانه‌ای

دیگر قابلیت جدید تلگرام، تعیین زمان برای از بین رفتن خودکار فایل‌های چندرسانه‌ای است، ویژگی که در نسخه‌های قبلی تلگرام تنها در سکرت چت (Secret Chat) وجود داشت. در آپدیت جدید تلگرام، می‌توانید در گفتگوهای خصوصی، برای هر ویدیو و یا عکسی که ارسال می‌کنید یک زمان در بازه‌ی یک ثانیه تا یک دقیقه، تعیین کنید تا بعد از آن، محتوای چندرسانه‌ای ارسالی  به صورت خودکار از بین برود. جالب است بدانید که اگر مخاطب شما قبل از بین رفتن عکس، از آن اسکرین شات بگیرد، تلگرام انجام این کار را به کاربر گزارش خواهد داد.

حذف خودکار فایل‌های چندرسانه‌ای

امکان نمایش تمام صفحه استیکرها

یک ویژگی دیگر نسخه‌ی جدید تلگرام، امکان نمایش تمام صفحه استیکرها است. تا پیش از این برای انتخاب استیکر، پنجره‌ای به صورت نیم صفحه نمایش داده می‌شد و برای مشاهده‌ی استیکر های بیشتر نیاز به اسکرول کردن بود. اما در این نسخه‌ی جدید، یک آیکون فلش هم در گوشه سمت راست محل تایپ متن قرار گرفته است که با لمس آن استیکر های به صورت تمام صفحه نمایش داده می‌شوند. این ویژگی باعث راحتی بیشتر کاربر برای انتخاب استیکر شده است.

امکان نمایش تمام صفحه استیکرها

 

استفاده از شبکه‌های تحویل محتوا رمزگذاری شده CDN

تلگرام اشاره داشته که در نسخه جدید اپلیکیشن پیام رسانش برای افزایش امنیت و سرعت عملکرد کانال‌های با بیش از۱۰۰٬۰۰۰ عضو، از شبکه‌های تحویل محتوای رمزگذاری شده CDN استفاده می‌کند. این مسئله سبب می‌شود تا امنیت و سرعت ارسال فایل‌های چندرسانه‌ای در کانال‌های تلگرام به شدت افزایش یابد.

 

جمع‌بندی

ساعاتی پیش تیم توسعه‌دهنده‌ی پیام رسان محبوب تلگرام، نسخه‌ی ۴٫۲ این اپلیکیشن را ارائه کرد. در این به روز رسانی، قابلیت‌های جذابی به چشم می‌خورد، از جمله

  • امکان ارسال فایل‌های چندرسانه‌ای  خود تخریب شونده
  • قابلیت نوشتن بیوگرافی برای پروفایل شخصی
  • افزایش سرعت دریافت فایل
  • استفاده تمام صفحه از استیکرها
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!