رونمایی مایکروسافت از «کلودبوک» و «ویندوز کلود» در آینده ای نزدیک

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۱ دیدگاه
این طور که شایعه شده، شرکت مایکروسافت قصد دارد در تاریخ 2 مه (12 اردیبهشت) نوع جدیدی از رایانه‌های تولیدی خود را در رویداد آموزش محورمعرفی کند.

این طور که شایعه شده، شرکت مایکروسافت قصد دارد در تاریخ 2 مه (12 اردیبهشت) نوع جدیدی از رایانه‌های تولیدی خود را در رویداد آموزش محورمعرفی کند.

سرفیس پرو (Surface Pro) و سرفیس بوک (Surface Book) قدرتمندترین رایانه‌های قابل حملی هستند که در حال حاضر در بازار یافت می‌شوند. در طی چند سال گذشته، مایکروسافت اعتبار خوبی برای خود در زمینه تولید دستگاه‌‌های رده بالا، کسب کرده است.

در پاییز سال گذشته نیز این شرکت یک محصول وسوسه کننده، جذاب و البته گران قیمت، با نام سرفیس استودیو (Surface Studio) راهی بازار نمود که یک رایانه All-in-One می‌باشد.

هدف مایکروسافت از تولید این رایانه

 " اجرای مستقیم برنامه‌ها از فضای ابری و در واقع پاسخی به رشد روز افزون کروم بوک‌ها خواهد بود."

این رایانه  «کلودبوک» (CloudBook) نام دارد و مجهز به نسخه جدیدی از ویندوز 10 به نام ویندوز کلود (Windows Cloud) خواهد بود.

 مهمترین وجه تمایز ویندوز کلود با ویندوزهای معمولی این است که :

"دستگاه‌های مجهز به ویندوز کلود تنها قادر به اجرای برنامه‌های دانلود شده از فروشگاه ویندوز خواهند بود."

 اگر چه ویندوز RT از بین رفته است، اما ویندوز 10 هنوز هم می‌تواند بر روی دستگاه‌های ARM اجرا شود و در حال حاضر تمام گوشی‌های مجهز به ویندوز موبایل از تراشه‌های ARM استفاده می‌کنند. بنابراین، به لحاظ تئوری، مایکروسافتمی‌تواند هر زمان که بخواهد یک رایانه ویندوزی با تراشه ARM راهی بازار نماید. از طرف دیگر با اینکه در حال حاضر برخی از برنامه‌های مبتنی بر Win32 در فروشگاه ویندوز ارائه می‌شوند، اما این مسئله لزوماً به معنای پشتیبانی کلودبوک از آن‌ها نخواهد بود.

تنها در یک گزارش اشاره شده که کلودبوک قادر به اجرای برنامه‌های Win32 خواهد بود.

اگر مایکروسافت قصد رقابت با کروم بوک‌ها را دارد، باید سیستم عاملی که استفاده می‌کند دارای ابزارهای مدیریتی قدرتمندی باشد.

نسخه‌ای از ویندوز کلود پیش از این و در ماه فوریه به بیرون درز کرده بود و کسانی که آن را امتحان کرده بودند، می‌گویند این سیستم عامل در واقع همان ویندوز 10 با برخی از تنظیمات اصلاح شده و بعضی هشدارها برای هدایت کاربران به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های سبک‌تر و مبتنی بر فضای ابری است. با وجود اینکه این خبر خوبی برای کاربران می‌باشد، اما ممکن است در زمینه هزینه تمام شده، مشکلاتی به وجود آورد. اگر این دستگاه نیاز به یک لایسنس کامل و یا نزدیک به کامل ویندوز داشته باشد، در نهایت باعث گران‌تر شدن آن از کروم بوک (که قیمت آن از حدود 200 دلار شروع می‌شود) خواهد شد.

مهمترین چالشی که مایکروسافت برای ورود به عرصه رقابت با کروم بوک‌ها با آن روبرو است، مدیریت انتظارات کاربران می‌باشد. در شرایط کنونی، کاربران از رایانه‌های ویندوزی انتظاراتی دارند که به مرور و در طی دهه‌های گذشته شکل گرفته است. حال حتی اگر کلودبوک بتواند کروم‌بوک‌ها را از لحاظ قیمت شکست دهد، باز هم رقیبی دارد که همه این محصول را با آن مقایسه خواهند کرد و آن هم چیزی نیست جز خود سیستم عامل ویندوز 10.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!