قفل آپدیت‌های سیستمی، جدیدترین اهرم فشار مایکروسافت برای افزایش تعداد کاربران ویندوز 10

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۲۴ دیدگاه

پس از پیاده سازی روش‌های مختلف برای ترغیب کاربران به استفاده از ویندوز 10، مایکروسافت امروز از جدیدترین راهکار خود برای وادار کردن کاربران به نصب این سیستم عامل رونمایی کرد. بنا به اطلاعات منتشر شده از سوی کاربران پردازنده‌های نسل هفتمی Kaby Lake که به صورت همزمان از سیستم‌ عامل‌های ویندوز 7 و 8.1 نیز استفاده می‌کنند، به تازگی امکان نصب به‌روز رسانی‌های سیستمی برای آن‌ها در حالت قفل شده قرار گرفته است.

تعدادی از کاربران سیستم‌عامل‌های ویندوز 7 و 8.1 که از پردازنده‌های جدید Kaby Lake نیز استفاده می‌کنند امروز اعلام کردند که با مراجعه به بخش آپدیت و نصب به‌روز رسانی‌های سیستم عامل خود با پیغام عجیبی روبرو شده‌اند. در این پیغام آمده است: "سیستم PC شما از پردازنده‌ای استفاده می‌کند که توسط این نسخه از ویندوز پشتیبانی نمی‌شود."

با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که مایکروسافت امکان نصب به‌روز رسانی‌های امنیتی جدید بر روی سیستم  عامل‌های ویندوز 7 و 8.1 که از این پردازنده‌های جدید استفاده می‌کنند را از کاربران سلب کرده است. بخش پشتیبانی از ویندوز 10 نیز همچنین به تازگی اطلاعاتی را در خود جای داده است که نشان می‌دهد تنها ویندوز 10 قادر به پشتیبانی از تعدادی از قطعات سخت افزاری جدید است. براساس این اطلاعات کاربران برای استفاده از پردازنده‌های نسل هفتمی اینتل و جدیدتر از آن و همچنین پردازنده‌های نسل هفتمی AMD با نام Bristol Ridge و پس از آن، مجبور به نصب و راه‌اندازی سیستم عامل ویندوز 10 هستند.

اگرچه این اقدامات مایکروسافت بر روی ویندوز 7 قابل درک به نظر می‌رسد اما مشخص نیست که چرا کاربران ویندوز 8.1 نیز این پیغام‌ها را دریافت می‌کنند. مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که حداقل تا سال 2018 از ویندوز 8.1 پشتیبانی خواهد کرد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!