مرورگر کروم 57، میزان مصرف انرژی سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۸ دیدگاه

کاربران مرورگرهای محبوب کروم به خوبی می‌دانند که این مرورگر در مورد مصرف بهینه انرژی عملکرد نامناسبی دارد و در هنگام میزان مصرف حافظه رم، این عملکرد حتی بسیار بدتر هم می‌شود. چندی پیش در خبری به اطلاع شما همراهان گرامی رساندیم که به تازگی نسخه 57 از این مرورگر نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. اما گوگل امروز اعلام کرد که این نسخه جدید از مرورگر کروم، با تغییرات عمده‌ای همراه شده است تا مصرف انرژی بسیار پایین‌تری را داشته باشد.

سال گذشته بود که مایکروسافت با انتشار ویدیویی جنجالی اعلام کرد مرورگر اختصاصی او در سیستم عامل ویندوز 10، بهینه‌ترین میزان مصرف انرژی را داراست. از آن پس بود که گوگل نیز سعی کرد برای این انتقاد مایکروسافت پاسخ مناسبی را پیدا کند. پس از اینکه گوگل در نسخه 53 از مرورگر کروم، تغییرات زیادی را برای دست یابی به یک مصرف انرژی مناسب پیاده سازی کرد، امروز اعلام نمود که در نسخه 57 از این مرورگر نیز برای دست یابی به این مهم دگرگونی‌هایی را صورت داده است.

یکی از مقامات رسمی تیم Chromium گوگل که وظیفه بهبود و ارتقا عملکرد مرورگر کروم را برعهده دارد امروز اعلام کرد که کروم 57 به گونه‌ای طراحی شده است که به صورت خودکار Tab‌های فعال در زمینه مرورگر را در محدودیت قرار می‌دهد تا میزان مصرف انرژی آن‌ها به مقدار زیادی کاهش پیدا کند. وی همچنین اعلام کرده است که انرژی لازم برای انجام پردازش‌های مربوط به صفحات وب پس زمینه، در حدود یک سوم از کل میزان انرژی مصرفی مرورگر کروم است. با توجه به این موضوع می‌توان با مدیریت این انرژی، میزان مصرف کل سیستم و در نتیجه مقدار شارژدهی باتری‌ دستگاه‌های مختلف را به میزان زیادی ارتقا و بهبود بخشید.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی گوگل، مرورگر کروم 57 هم اکنون با یک روش جدید همراه شده است که با کاهش پردازش‌های صورت گرفته توسط Tab‌های غیرفعال، میزان مصرف انرژی آن‌ها را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد. از سوی دیگر این تغییرات سبب شده است که میزان Tab‌های فعال در زمینه مرورگر به میزان 25 درصد کاهش پیدا کند.

مطمئناً این تغییرات صورت گرفته در مرورگر کروم 57، برای کاربران لپ‌تاپ ها و دستگاه‌هایی که برای تامین انرژی موردنیاز خود به باتری متکی هستند می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!