چگونه برای تلگرام گوشی تم بسازیم؟!

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۵ دیدگاه

پیش از این در نسخه دسکتاپ تلگرام امکان استفاده از تم های مختلف برای نرم افزار فراهم شده بود. صبح امروز تلگرام نسخه 3.17 عرضه شده که علاوه بر بهبودهایی که یافته با استفاده از آن می‌توان پوسته دلخواه را ساخته و در نرم افزار استفاده نمایید.

نرم افزار تلگرام به عنوان یک اپلیکیشن متن باز می‌تواند به انواع و صورت های مختلف و با امکانات مختلف توسط افراد غیر از شرکت اصلی تولید کننده نیز ایجاد شود. در واقع در این نسخه های ثالث کاربر به اکانت خود متصل می‌شود ولی تولید کننده می‌تواند امکانات و یا ظاهر جدیدی را نیز به نرم افزار دهد تا بتواند افراد بیشتری را به سمت آن جذب کند.

یکی از این قابلیت ها که پیش از این مورد نظر بسیاری از کاربران تلگرام بوده است، رنگ های مختلف رابط کاربری و به اصطلاح تم نرم افزار یا پوسته آن است. از صبح امروز تلگرام اقدام به انتشار نسخه 3.17 از نرم افزار خود برای پلتفرم موبایل اندروید نموده است که در آن کاربران می‌توانند از دو راه، پوسته رابط کاربری نرم افزار مورد استفاده خود را تغییر دهند.

راه اول مراجعه به کانالی است که تلگرام به صورت پیش فرض ایجاد نموده است و پیش از این نیز تم ها نسخه دسکتاپ خود را در آن قرار می‌داد و راه دوم هم ساخت تم شخصی توسط خود افراد است.

البته طبیعیست که پیش نیاز این امکان دانلود نسخه 3.17 است. به این منظور می‌توانید با مراجعه به این آدرس نرم افزار نسخه جدید تلگرام را دانلود و نصب کنید.

تم های آماده
برای استفاده از تم های تولید شده توسط تلگرام کاربران می‌توانند به کانال Themes@ در داخل خود نرم افزار مراجعه کرده و در آنجا تم های آماده شده را دانلود کنند و به راحتی مورد استفاده قرار بگیرند.

تا لحظه نگارش این مقاله تلگرام دو تم در این کانال مخصوص کاربران موبایل قرار داده است که هر دو زمینه ای تاریک دارند. البته این کانال می‌تواند برای دانلود تم های برنامه دسکتاپ نیز استفاده شود و در واقع بین این دو پلتفرم یکسان است.

ساخت تم به صورت شخصی
اما روش جالب تر این است که شما خودتان به دلخواه خود بتوانید برای نرم افزار محبوب تلگرام تم بسازید. تلگرام سعی کرده که مراحل ساخت تم را به ساده ترین نحو ممکن طراحی کند و برای این منظور نیاز به استفاده از هیچ گونه ابزار و یا نرم افزار جانبی نیست. در این حالت قابلیت ساخت تم به صورت یک گزینه به داخل بخش Setting نرم افزار منتقل شده است.

بدین منظور باید وارد بخش Setting و بعد از آن Themes شوید. در این مرحله تلگرام 5 تم پیش فرض را برای شما آماده کرده است و حتی تم هایی که پیش از این در کانال تم های نرم افزار دانلود کرده بودید نیز در دسترس هستند و می‌توانید در هر لحظه از زمان که بخواهید تم نرم افزار خود را تغییر دهید.

حالا بیایید با هم یک تم ساده بسازیم. بعد از وارد شدن به بخش Themes در بخش Setting در قسمت بالای صفحه گزینه ای با عنوان Create New Theme مشاهده می‌شود. روی این گزینه کلیک می‌کنیم و حالا منویی باز می‌شود و از شما می‌خواهد تا برای تم مورد نظر خود نامی تعیین کنید.

بعد از این مرحله دکمه ای شناور در قسمت بالا و سمت راست صفحه به نمایش در خواهد آمد که می‌توانید با کلیک کردن روی آن رنگ قسمت های مختلف را تغییر دهید. در این مرحله همه قسمت های نرم افزار در همه صفحات آن به همراه رنگ پیش فرضشان نشان داده شده اند که با کلیک روی هر کدام می‌توانید رنگ جدید و مد نظرتان را برایش انتخاب کنید.

بعد از انجام همه این مراحل نیز گزینه Save Theme را باید انتخاب کنید و در این حالت تم مد نظر شما در لیست تم های موجود در نرم افزار اضافه شده است و می‌توانید آن را انتخاب کنید.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که قابلیت تم های جدید در حال حاضر تنها برای نسخه اندروید اضافه شده است و کاربران iOS بنابر اعلام تلگرام باید چند هفته ای را صبر کنند تا بتوانند از این قابلیت جدید و محبوب بهرمند شوند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!