بیلد 15031 از ویندوز 10 با دو قابلیت جدید و مهم منتشر شد

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۶ دیدگاه

مایکروسافت امروز بیلد آزمایشی جدیدی از ویندوز 10 با شماره 15031 منتشر کرد. اگرچه این نسخه جدید از سیستم عامل ویندوز 10 تنها دو قابلیت جدید را در اختیار کاربران عضو برنامه Windows Insider قرار می‌دهد اما انتشار آن گام مهمی برای عرضه نسخه نهایی از به‌روز رسانی Creators Update در ماه آوریل به شمار می‌رود. در ادامه با معرفی ویژگی‌های جدید و همچنین بررسی تغییرات صورت گرفته در این بیلد همراه خواهید بود.

مایکروسافت در بیلد 15031 از ویندوز 10، قابلیت جدیدی را با نام Compact Overlay در اختیار کاربران قرار داده است. به بیان ساده این قابلیت امکان نمایش تصویر در تصویر پنجره‌های مختلف را فراهم می‌کند و با استفاده از آن کاربران می‌توانند در حالی که مشغول تماشای یک فیلم هستند، در برنامه دیگری اسناد خود را مورد ویرایش قرار دهند. مایکروسافت اعلام کرده است که برنامه‌های مختلف برای پشتیبانی از این قابلیت نیاز به یک به‌روز رسانی دارند اما برنامه‌های Movies & TV و Skype Preview در آینده نزدیک از این ویژگی عالی پشتیبانی خواهند کرد.

Dynamic Lock نام قابلیت جدید دیگری است که در این بیلد معرفی شده است. با استفاده از این قابلیت هنگامی که کاربران از میز کار خود دور شوند، ویندوز 10 به صورت خودکار سیستم را قفل می‌کند و کاربران برای استفاده دوباره از آن باید رمز عبور خود را وارد کنند. ویندوز 10 برای شناسایی میزان فاصله کاربران از میز کار از ارتباط بلوتوث بهره می‌گیرد. به این منظور کاربران می‌توانند گوشی هوشمند خود را به این سیستم عامل معرفی کنند و با دور شدن گوشی همراه از میز کار، ویندوز 10 به صورت خودکار سیستم را در مرحله قفل قرار می‌دهد. این قابلیت در بیلد 15031 از مسیر Settings سپس Accounts و سپس Sign-in options در دسترس کاربران قرار دارد.

تغییر در آیکون Share و ارتقا Windows Game Bar برای پشتیبانی از 52 عنوان بازی جدید همچون Football Manager 2017 و Mass Effect 3 و Grand Theft Auto V از دیگر تغییرات مهم صورت گرفته در این بیلد جدید است. همچون روال همیشه، انتشار این بیلد آزمایشی نیز با بهبود عملکرد برنامه‌های موجود و همچنین رفع تعدادی از باگ‌ها و مشکلات ویندوز 10 همراه شده است.

سیستم عامل ویندوز 10 برای گوشی‌های هوشمند که با نام ویندوز 10 موبایل شناخته می‌شود، امروز با بیلد جدیدی همراه نشده، اما مایکروسافت اعلام کرده که مشغول کار بر روی این سیستم عامل است و آن را در هفته آینده منتشر خواهد کرد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!