معرفی برترین کارت گرافیک های بازار (بهمن 95)

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۲ دیدگاه

دوستان و همراهان سخت افزار، با شما هستیم به همراه معرفی برترین کارت گرافیک های بهمن ماه. در این مطلب برترین کارت گرافیک های موجود در بازار ایران در بهمن 95 را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. با ما در ادامه مطلب سایت دی جی روم تکنولوژی همراه باشید.

ASUS Phoenix GTX 1050 Ti

کارت گرافیک های ارزان قیمت برای سیستم های میان قیمت و کاری مناسب به نظر می رسد. کارت گرافیک ASUS Phoenix GTX 1050 Ti یک انتخاب ارزان قیمت برای اجرای بازی ها در حد اعتدال است. اگر در حال حاضر برای خرید یک کامپیوتر گران قیمت بودجه کافی را ندارید، ASUS Phoenix GTX 1050 Ti می تواند انتخابی به جا برای شما باشد. این محصول از آخرید معماری Nvidia موسوم به Pascal بهره می برد و 4 گیگابایت حافظه اختصاصی را به همراه دارد. فرکانس حافظه 7008 مگاهرتز و رابط 128 بیتی آن برای رندر بازی ها در دقت های متوسط مناسب به نظر می رسد. همچنین فرکانس هسته در آن از 1290 مگاهرتز آغاز و به 1392 مگاهرتز می رسد. خنک کننده نسبتا ساده ایسوس به همراه فناوری ASUS GPU Tweak II نیز این محصول را همراهی می کنند. این کارت گرافیک با قیمتی در حدود 1 میلیون تومان در بازار داخلی عرضه می گردد.

Inno3D iChill GTX 1070 Black Hybrid S

یک GTX1070 خنک و کم صدا می تواند تا مدت های طولانی شما را از شر سر و صدای خنک کننده به همراه نیاز به ارتقاء مصون بدارد. کارت گرافیک Inno3D iChill GTX 1070 Black Hybrid S محصولی با ارزش خرید بالا به نسبت هزینه پرداختی است. این کارت گرافیک از یک سامانه خنک کننده هیبریدی متشکل از یک خنک کننده مایع و دمنده بهره می برد. یک فن 80 میلی متری به همراه یک هیت سینک در بخش مدار تغذیه نصب شده است و GPU نیز از خنک کننده مایع برای تهویه بهره می برد. فن 8 سانتیمتری این محصول بر روی یک هیت سینک غول پیکر قرار گرفته و وظیفه خنکسازی چیپهای حافظه، رگولاتورهای ولتاژ و سایر قطعات الکترونیکی پیرامون خود را بر عهده دارد. این فن در حالتی که کارت گرافیک در فشار نهایی قرار ندارد خاموش خواهد بود. کارت گرافیکی iChill GeForce GTX 1070 Black دارای سه نشانگر اختصاصی با رنگهای آبی، قرمز و سبز است. 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 به همراه رابط حافظه 256 بیتی و پهنای باند نزدیک به 270 گیگابایت در ثانیه، در کنار ترکیب ورودی یک رابط 8 پین تغذیه و در نهایت فرکانس های 1620~1822 مگاهرتز مهم ترین مشخصات فنی این کارت گرافیک را شکل می دهند. این محصول نیز با قیمتی در حدود 2 میلیون و پانصد هزار تومان روانه بازار می گردد.

Sapphire NITRO+ RX 480

بدون شک سافایر به عنوان یک تولید کننده اختصاصی کارت گرافیک های AMD، همواره برترین ها را در این حوزه ارائه می دهد. کارت گرافیک Sapphire NITRO+ RX 480 در نسخه 8 گیگابایتی خود یک انتخاب کاملا مطمئن بوده و به منظور اجرای بدون دردسر بازی های VR به دو ورودی HDMI مجهز شده است. استفاده از سیستم کولینگ Dual-X با بکارگیری دو فن خنک کننده 95 میلیمتری و طراحی استثنایی رادیاتور خنک کننده خیال کاربران را از بابت تهویه آسوده می سازد. فن های این کولر به سادگی از مکان خود خارج شده (Quick Connect) و عملیات تعویض و پاکسازی را آسان می کنند. با استفاده از تکنولوژی FreeFlow حجم قابل توجهی از گرمای تولید شده توسط منافذ موجود بر روی صفحه محافظ (BackPlate) دفع شده و از بازگشت مجدد هوای گرم به داخل سیستم کولینگ جلوگیری می نماید. خازن های پلمیری مورد استفاده در آن دارای طول عمر 16 هزار ساعت هستند و چهارمین سری از چوک های سیاه این شرکت به دلیل وجود خنک کننده، دارای عملکرد 25% بیشتر و تهویه 10% بیشتر هستند. سرعت پردازنده گرافیکی در حالت استاندارد به 1208 مگاهرتز می رسد و در صورت نیاز فرکانس 1306 مگاهرتز نیز تولید می گردد. 8 گیگابایت حافظه GDDR5 با رابط 256 بیتی و توان مصرفی 225 وات که از طریق یک کانکتور تغذیه 8 پین تامین می گردد، مهمترین اطلاعات از الماس سیاه سافایر هستند که با قیمتی در حدود 1 میلیون و 290 هزار تومان عرضه می گردد.

GALAX GTX 1060 EXOC White TECLAB edition

چیزی میان پایین رده ها و مدل های High-End، کارت گرافیک های GTX1060 را شکل می دهند. کارت گرافیک GALAX GTX 1060 EXOC White TECLAB edition یکی از برترین ها به عنوان GTX1060 را در بازار ایران نشان شما خواهد داد و از این روز در لیست ما جای دارد. GALAX به دلیل تولید مدار های فاز رگولاتور سطح بالا و PCB های مثال زدنی خود، این برتری را دارد که در لیست برترین های جهان قرار گیرد. این کارت گرافیک دارای 1280 هسته CUDA بوده و در نتیجه نسخه 6 گیگابایتی را شامل می شود. فرکانس حافظه در آن به 8008 مگاهرتز رسیده و رابط حافظه 192 بیتی آن به همراه پهنای باند 192 گیگابایت در ثانیه، حاکی از اجرای آسان بازی های روز است. فرکانس هسته در این محصول از 1620 مگاهرتز آغاز و تا 1847 مگاهرتز صعود خواهد کرد. توان مصرفی آن 120 وات است که بخش اعظم آن از رابط 6 پین تامین می گردد. خنک کننده به همراه PCB به رنگ کاملا سفید درآمده اند و دو فن به همراه هیت سینک متراکم آن را همراهی می کنند. این کارت گرافیک با قیمتی در حدود 1 میلیون و 250 هزار تومان عرضه می گردد.

GIGABYTE GTX 1070 Xtreme WF3X

توانایی مثال زدنی را می توان در کارت گرافیک های Xtreme از گیگابایت دید. کارت گرافیک GIGABYTE GTX 1070 Xtreme WF3X یک محصول حرفه ای مبتنی بر GTX1070 است. بهره گیری از سیستم کولینگ WINDFORCE STACK 3X همراه با فنهای بهینه شده 100 میلیمتری مهمترین مسئله ای است که در مدل های اکستریم مشاهده می گردد. 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 و رابط حافظه 256 بیتی، و فرکانس موثر حافظه ی 8316 مگاهرتز در حالت OC نشان از اورکلاک دقیق حافظه دارد. یک کانکتور 8 و یک 6 پین وظیفه تامین جریان این محصول را بر عهده دارند. سامانه تهویه با چرخش معکوس فن ها جهت گردش هوا را به شکل منظم به تمام بخش ها ارسال می کند. همچنین استفاده از بلبرینگهای دوگانه موجب افزایش پایداری، بهره وری و طول عمر فنهای خنک کننده میگردد. این کارت گرافیک قابلیت  ارائه 3 پورت HDMI برای اتصال دستگاههای دارای تکنولوژی واقعیت مجازی را داراست. قابلیتهای اورکلاک بسیار بالا با استفاده از مدار تغذیه 2+10 فاز رگولاتور از جمله دیگر قابلیت های این محصول است. با وجود آنکه گیگابایت پروفایل های گوناگونی را در این محصول تعریف کرده است، اما فرکانس اصلی آن از 1695 مگاهرتز آغاز و به 1898 مگاهرتز می رسد. این کارت گرافیک با قیمتی در حدود 2 میلیون و 420 هزار تومان عرضه می گردد.

ASUS ROG STRIX GTX 1080 DCIII AURA

خب اینک نوبت به یک پرچمدار می رسد؛ هاردکورهای دنیای بازی برای نهایت قدرت و توان پردازش های گرافیکی به کارت گرافیکی مانند ASUS ROG STRIX GTX 1080 DCIII AURA نیاز خواهند داشت. کارت های گرافیک مخصوص بازی ROG Strix GeForce GTX 1080 از فناوری های اختصاصی ایسوس بهره می برند که عبارتند از فناوری DirectCU III به همراه فن های دارای تیغه های بال شکلِ ثبت اختراع شده با 30% خنک کنندگی بیشتر و 3 برابر عملکرد ساکت تر، فناوری Auto-Extreme برای بالاترین کیفیت و بیشترین قابلیت اطمینان. نورپردازی آرجی بی Aura امکان شخصی سازی سیستم بازی را برای شما فراهم می آورد و درگاه های HDMI مخصوص VR به گیمرها اجازه می دهد به آسانی واقعیت مجازی فراگیر را تجربه کنند.همچنین کارت گرافیک ROG Strix GeForce GTX 1080 از فناوری GPU Tweak II به همراه XSplit Gamecaster بهره می برد که با استفاده از آن می توانید با تنظیمات گرافیکی تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کرده وجریان بازی خود را فورا منتشر نمایید. کارت‌های گرافیک ROG Strix با استفاده از نورپردازی آر جی بی Aura بر روی قاب و پنل پشت قادرند میلیون‌ها رنگ را به نمایش بگذارند و با توجه به سیستم بازی شخصی شما شش جلوه مختلف را به کار گیرند. GPU Tweak II با یک رابط کاربری کاملا جدید، دوباره طراحی شده است تا اورکلاکینگ ساده‌تر و جذاب‌تر از همیشه شود، ضمن اینکه گزینه‌های پیشرفته آن نیز برای اورکلاکرهای حرفه‌ای حفظ شده است. ویژگی جدید Gaming Booster با یک کلیک، از طریق حذف فرآیندهای اضافی و تخصیص خودکار تمام منابع، عملکرد سیستم را به حداکثر می‌رساند. 8 گیگابایت حافظه GDDR5X با رابط 256 بیتی به همراه فرکانس موثر بیش از 1 گیگاهرتز، بخش حافظه را در این این پرچمدار شکل می دهند. فرکانس هسته در آن از 1695 مگاهرتز آغاز گشته و به 1935 مگاهرتز می رسد. این کارت گرافیک با قیمتی در حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد.

ASUS ROG STRIX RX 460 OC

به سادگی نمی توان از خیر کارت گرافیک های جدید ایسوس گذشت؛ به عنوان یک کارت گرافیک ارزان قیمت جهت عملیات های گرافیکی و اجرای بازی ها در سطح متوسط، کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RX 460 OC انتخاب مناسبی خواهد بود. این محصول دارای فناوری های اختصاصی از جمله سیستم نورپردازی Aura RGB و Auto-Extreme یا GPU Tweak II است. این کارت گرافیک دارای 4 گیگابایت حافظه GDDR5 است و یک رابط 128 بیتی در فرکانس 7 گیگاهرتز آن را همراهی می کنند. فرکانس هسته در این کارت گرافیک ارزان قیمت به 1256 مگاهرتز می رسد. این کارت گرافیک از مدار فاز با آرایش 4+1 بهره می برد و تغذیه آن از یک رابط 6 پین تامین می گردد. این محصول با قیمتی در حدود 810 هزار تومان عرضه می گردد.

MSI GTX 1080 Gaming X Twin Frozr VI

نوبتی هم باشد، نوبت به اژدهای تایوانی می رسد؛ کارت گرافیک MSI GTX 1080 Gaming X Twin Frozr VI در سال 2016 معرفی شد و به دلیل سامانه خنک کننده ممتاز، کیفیت بالای ساخت و فرکانس بالا به سرعت مورد توجه قرار گرفت. هر دو کولر TWIN FROZR VI و TWIN FROZR V به دست MSI مجددا بهینه سازی شده اند. اما دلیل این تفاوت در سیستم خنک کننده چیست؟ TWIN FROZR VI چه در چنته دارد که حتی از کولر TWIN FROZR V نیز بهتر و قدرتمند تر عمل می کند و این در حالی است که نویز تولیدی آن نیز کمتر است؟ در وحله اول،به فن های جدید TORX 2.0 اشاره می کنیم. این فن ها تا 22% فشار هوایی بیشتری را به هیت سینک منتقل می کنند.TORX 2.0 یک فناوری ثبت شده توسط MSI است. گردش هوا در هر دوس سمت پره ها انجام می پذیرد که بدین نحو شدت حرکت باد بیشتر می گردد.سری GAMING X از کولرهای TWIN FROZR VI برخوردار هستند. طراحی این خنک کننده جدید در این کارت گرافیک، موجب بالا رفتن پرفورمنس گشته است. استفاده از دو بلبرینگ در TORX 2.0 یکی از دلایل افزایش قدرت، سرعت و کاهش نویز های صوتی است. از جمله دیگر قطعات می توان به خازن های جامد ژاپنی،چوک های Super Ferrite و قطعات Hi-C CAP اشاره کرد. استفاده از لوله های ضخیم 8 میلیمتری و تماس دقیق آنها با صفحه مسی انتقال حرارت موجب جذب سریع حرارت شده و توان گرمایی تولید شده توسط پردازنده گرافیکی را بخوبی مدیریت و دفع می نمایند. پردازنده مرکزی GTX 1080 با 2560 هسته CUDA و 8 گیگابایت حافظه GDDR5X با رابط 256 بیتی برای تولید یک پرچمدار کافی هستند. 3 پروفایل متفاوت برای این کارت گرافیک در نظر گرفته شده است که در بهترین حالت به فرکانس 1847 مگاهرتز خواهد رسید. حداقل فرکانس کاری آن نیز 1607 مگاهرتز است. این کارت گرافیک با قیمتی در حدود 2 میلیون و 880 هزار تومان به فروش می رسد.

ZOTAC GTX 1070 AMP! Extreme

و به عنوان آخرین انتخاب این مشاوره خرید، کارت گرافیک کم نظیر ZOTAC GTX 1070 AMP! Extreme را در نظر گرفته ایم. به طور کلی کارت گرافیک های ZOTAC همواره در زمره برترین ها قرار دارند. این محصول سیستم خنک کننده IceStorm را به همراه دارد. بکارگیری سه فن 90 میلیمتری EKO با قدرت کولینگ بالا، تولید نویز صوتی اندک و پره های دوگانه برای پرتاب مستقیم هوای خنک به سمت سیستم از جمله ویژگی های آن برشمرده می شود. سیستم نورپردازی SPECTRA نیز برای کاربران خوش ذوق در نظر گرفته شده است. تکنولوژی PowerBoost در این کارت گرافیک ها با بکارگیری سیستم هوشمند میزان نویز و نوسانات الکتریکی را تا حد ممکن کاهش می دهد. 8 گیگابایت حافظه GDDR5 با فرکانس اورکلاک شده تا 8208 مگاهرتز و دو ورودی 8 پین تغذیه در کنار فرکانس 1632~1835 مگاهرتز از جمله دیگر مشخصات این کارت گرافیک است. ZOTAC GTX 1070 AMP! Extreme در بازار داخلی ایران با قیمتی در حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان عرضه می گردد.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!