بیلد 15014 ویندوز 10 با مجموعه‌ای از قابلیت های جدید برای کاربران اینسایدر منتشر شد

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۳ دیدگاه

دونا سارکار پس از توضیح مفصل در رابطه با این بیلد بر روی توییتر، بالاخره کلید انتشار بیلد جدید را فشار داد و بیلد 15014 ویندوز 10 برای کاربران حلقه‌ی Fast اینسایدر منتشر شد. در این نسخه از ویندوز مجموعه قابل توجهی از قابلیت های جدید و بهینه سازی های مختلف ارائه شده که  روند به روز رسانی های اخیر ویندوز را تکمیل خواهد کرد. با دی جی روم تکنولوژی همراه باشید.

در اینجا نگاهی به قابلیت های جدید ارائه شده در بیلد 15014 خواهیم داشت:

 

خرید و مطالعه کتاب های الکترونیکی در آپدیت سازندگان ویندوز 10 (PC و موبایل):

کاربران اینسایدر ساکن در ایالات متحده از حالا می توانند کتاب های الکترونیکی مورد نیاز خود را مستقیما از طریق ویندوز استور خریداری کرده و در مایکروسافت اج مطالعه کنند.

پس از خرید یک کتاب الکترونیکی، کتاب خریداری شده در لیستی با عنوان Book library که جدیدا به Edge اضافه شده و در کنار بخشهایی چون favorites، history، downloads و لیست مطالعه قرار دارد نمایش داده خواهد شد. کاربران اینسایدری که در ایالات متحده زندگی می‌کنند از همین امروز میتوانند استفاده از این قابلیت را شروع کنند و ما امیدواریم به مرور زمان محتوای بیشتری را برای کاربران ارائه کنیم.

 

  • قابلیت مطالعه‌ی تعاملی: برای جابه‌جایی بین صفحات کتاب علاوه بر نوار پیمایش عمودی، امکان جابه‌جایی با استفاده از کشیدن صفحات نیز فراهم شده است. امکان جستجوی کلمات یا عبارت های مختلف در کتاب و یا پیدا کردن کلمات خاص و محتوای چند رسانه‌ای توسط کورتانا نیز در اختیار کاربران قرار دارد. افزون بر این کاربران می توانند صفحات مورد نظر را نشانه گذاری کنند و یا به صورت آفلان به مطالعه کتاب بپردازند.

 

  • ابزار های یادگیری: کاربران می توانند با تغییر میزان فاصله‌ی متن، مطالعه‌ی کتاب را آسانتر کنند.

 

  • شخصی سازی شده برای شما: مایکروسافت اج برای مطالعه‌ی محتوای دیجیتال بر روی دستگاه های ویندوز 10 ساخته شده، شما می‌توانید با تغییر فونت، سایز متن، پوسته‌ی برنامه و دکمه های کنترل، فضای مطالعه‌ی خود را شخصی سازی کنید.

 

  • پشتیبانی از EPUB: افزون بر فایلهای PDF و کتاب های خریداری شده از استور، می‌توانید هر کتاب دیگر با فرمت EPUBB که حفاظت شده نباشد را در مایکروسافت اج مطالعه کنید.

 

 

با کمک ویندوز استور و مایکروسافت اج، ازین پس هرکسی به راحتی امکان دسترسی به محتوای مورد علاقه‌ی خود را خواهد داشت، این اولین گام مایکروسافت جهت کمک به افراد مختلف از دانش آموزان گرفته تا صاحبان مشاغل برای دسترسی آسانتر به منابع مکتوب است.

 

بیلد 15014 ویندوز 10

 

روشن تر شدن جعبه‌ی متنی جستجوی کورتانا (PC):

ما در حال آزمایش ظاهر جدید برای باکس جستجوی کورتانا در نوار وظیفه هستیم، لطفا نظر خود را در مورد این ظاهر جدید با ما در میان بگذارید.

متن با سایز بزرگتر در نوتیفیکیشن های کورتانا (PC):

نوتیفیکیشن های مربوط به کورتانا و اعلان های مربوط به آن در اکشن‌سنتر آپدیت شده است تا به کمک سیستم‌عامل بهتر نمایش داده شوند. این بدان معناست که متن نمایش داده شده دارای سایز بزرگتر و سایه روشن های رنگی خواهد بود.

سایه روشن های اختصاصی خود را انتخاب کنید(PC):

در مورد سایه روشن های رنگی، با توجه به فیدبک های دریافت شده از کاربران، تغییرات جدیدی اعمال شد و ازین پس و از بیلد 15014 کاربران می توانند رنگ مربوط به سایه روشن های رنگی را خود ( و نه از بین رنگ های محدود ارائه شده) در طیفی وسیع انتخاب کنند، چنانگه کد RGB، HSV یا هگزادسیمال رنگ مربوطه را می‌دانید با کلیک بر روی گزینه‌ی more امکان انتخاب رنگ از طریق وارد کردن کد رنگ مربوطه را نیز در اختیار خواهید داشت. لطفا پس از آزمایش این قابلیت نطرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

پاکسازی خودکار فضا (PC):

برای به دست آوردن فضای بیشتر در زمان مواجهه با کمبود فضا بر روی حافظه، قابلیتی را به بخش تنظیمات Storage اضافه کرده‌ایم که به صور خودکار شما را از شر فایلهایی که نیاز ندارید خلاص می کند. در حال حاضر این قابلیت، فایلهای موجود در سطل زبانه که بیشتر از 30 روز بدون استفاده مانده باشند را هدف قرار می دهد.  این قابلیت به صورت پیشفرض غیرفعال است و در صورت تمایل برای فعال‌سازی آن می‌توانید به مسیر System > Storage Settings رفته و ضمن فعال کردن آن، موارد مورد نظر برای برای پاکسازی را انتخاب کنید.

 

تجمیع تتنظیمات وای‌-فای در بخش Wi-Fi services اپ تنظیمات (PC و موبایل):

ما برخی از گزینه های موجود در بخش پیشرفته‌ی تنظیمات وای فای نظیر Wi-Fi Sense و Paid Wi-Fi Services را به  یک بخش واحد به نام Wi-Fi services در مسیر Settings > Network & Internet > Wi-Fi منتقل کرده‌ایم. هرچند ممکن است در این صفحه گزینه‌ای با نام Wi-Fi Sense را مشاهده نکنید، اما قابلیت مذکور به همین صفحه منتقل شده است. Connect to suggested open hotspots یکی دیگر از گزینه‌هاییست که در صفحه‌ی Wi-Fi services قرار داده شده است.

 

بیلد 15014 ویندوز 10

اسلایدر جدید وضعیت باتری برای دستگاه های منتخب ویندوز 10 (PC):

همانگونه که در بیلد 15002 اشاره شده بود، ما در حال آزمایش قابلیت های جدیدی برای بهبود عمر باطری در دستگاه های ویندوزی هستیم. امروز و در ادامه همین تلاش ها برای ارائه قابلیت های مورد نظر در آپدیت سازندگان ویندوز 10، برخی از شما اسلایدر جدیدی مربوط به وضعیت استفاده از باتری را در نواز وظیفه مشاهده خواهید کرد. (به یاد داشته باشید که این بخش، تنها نمایش رابط کاربری مربوط به این قابلیت است و کارایی عملی نخواهد داشت. البته تنها در برخی از رایانه ها امکان مشاهده‌ی این پیش‌نمایش وجود دارد.)

برخی از تولید‌کنندگان همکار مایکروسافت از ما خواسته اند تا با افزودن بخشی به ویندوز، امکان تنظیم رایانه برای حالت های خاص را در اختیار کاربران قرار دهیم. به عنوان مثال شخصی در حال بازی بر روی رایانه، ممکن است در شرایط خاصی تمایل داشته باشد که با کاهش کیفیت نمایش، از شارژ باتری برای مدت زمان بیشتری استفاده کند. در حالی که همین شخص ممکن است در زمان دسترسی به برق، به دنبال حداکثر کیفیت و کارای سخت افزار باشد.

دوباره تاکید میکنیم که اسلایدر ارائه شده‌ی فعلی هیچ نوع تنظیمی را بر روی رایانه‌ی شما اعمال نخواهد کرد. این قابلیت تنها در حد بخشی از رابط کاربریست. هم اکنون ما در حال کار بر روی این قابلیت هستیم تا در آپدیت های بعدی بهترین حالت های ممکن را در اختیار کاربران قرار دهیم. هدف ما از اضافه کردن این بخش به رابط کاربری بیلد حاضر تنها دریافت بازخورد های شما کاربران گرامی بوده است.

 

بنابر چه انتظاراتی از این بخش خواهید داشت؟

 

  • برخی از کاربران این بخش جدید را مشاهده خواهند کرد و سایرین آن را در اختیار نخواهند داشت. این اتفاق عمدیست، چرا که ما به بازخورد های هر دو گروه از کاربران نیاز داریم و این بدان علت است که حتی پس از آپدیت سازندگان ویندوز 10 برخی از کاربران این قابلیت را دریافت نمی‌کنند.

 

  • در صورتی که در حال استفاده از باتری باشید و اسلایدر را تا آخر به سمت چپ بکشید، حالت ذخیره‌ی نیرو یا ” Battery Saver ” فعال خواهد شد.

 

  • جابه‌جایی اسلایدر در بقیه‌ی طول مسیر به جز مورد ذکر شده در بالا هیچ اثری نخواهد داشت.

 

  • در بیلد های بعدی اطمینان حاصل می‌کنیم که تنها افرادی امکان مشاهده‌ی این قابلیت را داشته باشند که سخت‌افزار مورد استفاده‌ی آنها امکان اجرای این حالت را فراهم می‌کند. فعلا تنها به بازخورد های شما نیاز داریم.

 

در صورتی که نظری در مورد این بخش جدید دارید، شنیدن آن باعث خوشحالی ماست، تنها کافیست با مراجعه به بخش Feedback موجود در Power and Battery > Settings categoryy بازخورد مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید.

هرچند این بخش هنوز تنها یک رابط کاربری ساده است، اما ما تمام توان خود را برای افزودن قابلیت های بیشتر در زمینه بهبود عمر باتری در آپدیت سازندگان ویندوز 10 به کار خواهیم بست.

بیلد 15014 ویندوز 10

در صورتی که جزو کاربران حلقه‌ی سریع اینسایدر هستید هم‌اکنون امکان دانلود این بیلد برای شما فراهم شده است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!