آیا آنتی‌ویروس مجانی خود ویندوز 10 کافی است؟

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۴ دیدگاه

انستیتو آلمانی AV-TEST نتیجه سری جدیدی از بررسی های خود را منتشر کرد، AV-TEST در تازه ترین گزارش خود به معرفی بهترین آنتی ویروس های موجود برای ویندوز 10 آن هم برای کاربران تجاری (محیط های کاری) پرداخته است. در کنار رتبه بندی معمول محصولات امنیتی، این بررسی به ما می گوید آنتی ویروس پیش فرض (داخلی) خود ویندوز 10 کافی است یا نه.

در مقایسه با بررسی های معمول که آنتی ویروس های مخصوص کاربران خانگی مورد مطالعه قرار می گیرند، در این تست آنتی ویروس های سازمانی بررسی می شوند. جدیدترین بررسی AV-TEST با استفاده از آخرین نگارش از ویندوز 10 (آپدیت Anniversary) انجام شده است.

طبق نتایج آزمون ها تنها دو اهکار امنیتی Bitdefender Endpoint Security و Kaspersky Small Office Security موفق به کسب حداکثر امتیاز ممکن (18 از 18) شده اند. این دو محصول در هر سه بخش حفاظت (protection)، کارایی (performance) و استفاده آسان (usability) امتیاز 6 از 6 را کسب نموده اند.

در همین آزمون چهار محصول امنیتی متشکل از Trend Micro Office Scan ،Symantec Endpoint Protection ،Seqrite Endpoint Security  و Kaspersky Endpoint Security امتیاز 17 از 18 را کسب کرده اند.

بدترین نتیجه را هم Sophos Endpoint Security and Control با کسب امتیاز 5 در بخش امنیت، 3.5 در بخش کارایی و 5 در بخش استفاده آسان، با امتیاز نهایی 14.5 از 18 به خود اختصاص داد. اگر به دنبال نتیجه راهکار امنیتی مایکروسافت می گردید، با کسب امتیاز 15 از 18، نه بدترین و نه بهترین است. راهکار امنیتی مایکروسافت در بخش امنیت 5 از 6، در بخش کارایی 4 از 6 و در بخش استفاده آسان 6 از 6 را کسب کرده است.

آیا آنتی ویروس خود ویندوز 10 کافی است؟

در حالی که بسیاری از کاربران بر این باور هستند که آنتی ویروس داخلی خود ویندوز 10 برای در امان ماندن از تهدیدات کافی است، اما نظر شرکت های امنیتی در تضاد با این باور است و بررسی های اینچنینی نشان می هد برای در امان ماندن از گزند بدافزارها و دیگر تهدیدات موجود در فضای وب، به محصولات امنیتی ساخت شرکت های ثانویه نیاز است.

در حالی که سازندگان مستقل آنتی ویروس ها به آنتی ویروس مایکروسافت می تازند، این کمپانی نه تنها سرگرم بهبود عملکرد آنتی ویروس ویندوز 10 است، بلکه سیستم های حفاظتی بیشتری که می توانند بدافزارها و اکسپلویت ها را مسدود کنند، به خدمت می گیرد. اخیراً مایکروسافت اعلام داشته که قابلیت های امنیتی پیشرفته پیاده سازی شده در آپدیت Anniversary ویندوز 10 با موفقیت پیش از ارائه وصله امنیتی موفق به مسدود سازی دو اکسپلویت روز صفر شده اند.

به سوال اصلی باز می گردیم، نتایج بررسی های اینچنینی نظیر آنچه که امروز شاهد آن بودیم، به کاربران کمک می کند تا بهتر تصمیم بگیرند که آیا به استفاده از آنتی ویروس ساخت دیگر شرکت های امنیتی نیاز دارند یا همان آنتی ویروس خود مایکروسافت کافی است. همچنین نتایج منتشر شده به کاربران کمک می کند به انتخاب گزینه های بهتر دست بزنند.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!