5 اپلیکیشنی که باید همین حالا از گوشی یا تبلت خود حذف کنید

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۴ دیدگاه
گوشی‌های هوشمند به سرعت توسط اپلیکیشن‌های غیرضروری که نه تنها فضای ذخیره سازی گوشی را می‌گیرند بلکه عملکرد و عمر باتری گوشی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند، خراب می‌شوند. پس وقت آن رسیده که گوشی‌هوشمند خود را پاکسازی کنید. در اینجا اسامی 5 اپلیکیشنی که باید سریعاً آن‌ها را از گوشی هوشمند خود حذف کنید، آمده است.

اپلیکیشن ها می‌توانند به روش‌های زیادی آزاردهنده باشند: چه با کم کردن عمر باتری، استفاده بیش از حد داده‌های موبایل یا چپاندن تبلیغات مقابل چشم شما. گاهی اوقات تصمیم می گیریم به وجود اپ های بسیار زیاد در گوشی خود خاتمه ‌دهیم و زمان مرتب کردن آن‌ها فرا می‌رسد. این اپلیکیشن ها را امروز حذف کنید و از گوشی‌هوشمند خود لذت بیشتری ببرید.

 

1.    اپ هایی که ادعا می‌کنند رم را ذخیره می‌کنند
برنامه هایی که در پس زمینه گوشی اجرا می‌شوند رم شما را می‌خورند و از عمر باتری مصرف می‌کنند، حتی اگر در حالت استندبای (انتظار) باشند. ایده ی پشت اپ هایی که ادعای تقویت و سرعت بخشیدن به حافظه را می‌کنند، این است که این برنامه های پس زمینه را به طور سیستماتیک ببندند. اما متأسفانه، این کار مشکل را بدتر می‌کند.

اپ ها رم را می‌گیرند تا روان کار کنند.

برنامه‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند باید بعد از اینکه آن‌ها را بستید راه اندازی مجدد (ریستارت) شوند. برای ریستارت شدن این اپ ها حافظه و عمر باتری استفاده می‌شود و این بستن و راه اندازی مجدد مداوم آن ها می‌تواند گوشی شما را بی ثبات کند. بنابراین، این اپ های ذخیره کننده حافظه هیچ معنایی ندارند. علاوه بر این، اندروید به طور خودکار مصرف رم را مدیریت می‌کند و می‌داند که چه زمانی یک اپلیکیشن را اجرا کند، پس اپ دیگری برای این کار نیاز نیست.


2.    Clean Master (یا هر اپلیکیشن پاکسازی دیگری)
اپلیکیشن های پاکسازی وعده می‌دهند که گوشی شما را برای تقویت و سرعت بخشیدن به عملکرد پاکسازی می‌کنند. اگرچه این حقیقت دارد که گاهی اوقات اپ های حذف شده از گوشی مقداری داده کش شده (cached data) پشت سر خود به جا می‌گذارند، با این حال، بازهم لازم نیست که یک پاک کننده (یا کلینر) اختصاصی دانلود کنید. کافیست فقط به Settings سپس Storage رفته و گزینه Cached data را بزنید. در پیامی که ظاهر می‌شود، Clear cached را OK کنید.
در یک روش دیگر هم می‌توانید حافظه کش هر اپ را به طور جداگانه با رفتن به Settings > Apps > Downloaded و انتخاب هر اپلیکیشن پاک کنید. در صفحه بعدی روی Clear Cache ضربه بزنید.
کلین مستر و اپ های مشابه آن اغلب به مقدار زیادی نیروی باتری نیاز دارند و تبلیغات درون برنامه آن‌ها پتانسیل این را دارند که مقدار قابل توجهی از میزان داده‌های ماهانه گوشی را بگیرند. برای آسودگی هرچه سریع‌تر خود چنین برنامه‌هایی را حذف کنید.


به اپلیکیشن های پاکسازی نه بگویید.


3.    برنامه‌های به‌اصطلاح آنتی ویروس اکثر اوقات غیرضروری هستند
 دستگاه اندرویدی شما و پلی استور می‌توانند هرکاری که یک اپ آنتی ویروس می‌تواند را انجام دهند. برای محافظت از ویروس، دیوایس منیجر اندروید به طور امن و بدون اپلیکیشن اضافهٔ دیگری کار می‌کند. اگر هم یک اپلیکیشن واقعاً بدافزاری را در خود پنهان کند، گوگل آن را در پلی استور به طور خودکار چک می‌کند.
اپ های به‌اصطلاح آنتی ویروس فقط مواقعی مفید هستند که شما فایل‌های APK موجود در خارج از پلی استور را دانلود و نصب کنید. اپلیکیشن های ضد بدافزار می‌توانند این اپ ها را در طول نصب بررسی کرده و قبل از اینکه آن‌ها را باز کنید به شما هشدار دهند. بااین‌حال، نمی‌توانید گوشی‌هوشمند خود را به¬طور کامل ضدعفونی کنید. بهترین متد برای انجام این کار بدون یک اپلیکیشن می‌باشد.
4.    ذخیره کننده¬های باتری (Battery savers)
مشابه به تقویت‌کننده‌های رم، اپلیکیشن‌های ذخیره باتری اغلب مزخرف هستند. این اپ‌ها راه‌حلی برای یکی از نفرت‌انگیزترین مشکلات گوشی‌های هوشمند در جهان ارائه می‌دهند و وعده معجزه می‌دهند. اما خیلی کم پیش می آید که اپ های ذخیره باتری به عنوان اپ های مفید معرفی می‌شوند.
برای واقعاً افزایش عمر باتری، باید تقاضای انرژی از سیستم عامل و همه سرویس‌ها و اپ‌های در حال اجرا را کاهش دهید. به منظور اینکه اپ های ذخیره انرژی مؤثر باشند، نیاز دارند که کنترل اندروید درحال اجرا را به عهده بگیرند. اما از آنجا که اندروید را نمی‌توان بدون دسترسی به امتیاز روت کنترل کرد، اپلیکیشن‌های در دسترس در پلی استور نمی‌توانند به‌سادگی مداخله کنند و کنترل را در دست بگیرند. در بهترین حالت، اپ‌ها می‌توانند هنگامی که به وسیلهٔ برنامه‌های زیادی انرژی مصرف می‌کنید به شما هشدار دهند، اما تمامش همین است. اگر برنامه‌های مصرف کننده انرژی را ببندند، احتمالاً آن برنامه‌ها در هر صورت به طور خودکار دوباره باز شوند. بنابراین، اثر آن معکوس می‌شود و مصرف انرژی می‌تواند واقعاً افزایش یابد.


جایگزین؟ تنظیمات باتری خود را باز کنید. اپلیکیشنی که در لیست بیشترین مصرف دارد را پیدا کرده و آن را Force Close کنید. برخی خطاهای برنامه‌ها هم که ممکن است باعث شروع تقاضای بیش از حد انرژی شده باشند نیز می‌توانند به این روش حل شوند.


5.    مشکل در حذف bloatware سازنده
بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای تعداد زیادی اپلیکیشن از پیش نصب شده هستند. چه این اپ‌ها برای رزرو هتل، بازی‌ها، یا اپ‌های سؤال برانگیز آفیس باشند، بسیاری از سازندگان اپ‌های بی‌استفاده خود را در کنار مجموعه‌ای اجباری از اپ‌ها از گوگل را نصب می‌کنند. در وضع مطلوب، این کار فقط فضای حافظه را هدر می‌دهد، اما در بدترین مورد، آن‌ها عمر باتری و وضعیت واقعی صفحه‌نمایش را می‌گیرند و حتی نمی‌توان آن‌ها را حذف نصب (uninstall) کرد.
بنابراین ارزش آن را دارد که نگاهی به لیست اپ‌های خود انداخته و از پیش نصب شده‌ها را حذف کنید. ساده‌ترین روش برای این کار گرفتن اپ مربوطه در منوی کشویی اپ‌ها (app drawer) و سپس کشیدن آن روی آیکون اطلاعات اپ (app info) است. سپس خواهید فهمید که آیا آن اپ قابل حذف نصب شدن است یا اینکه فقط می‌توان آن را غیرفعال کرد. گزینه دوم به این معنی است که آن اپ دیگر راه‌اندازی نخواهد شد و از app drawer حذف می‌شود، اما در هر حال به اشغال فضای حافظه ادامه می‌دهد- این اپ‌های دی اکتیو یا غیرفعال شده می‌توانند فقط بعد از اینکه گوشی خود را روت کردید به طور کامل حذف شوند.
برخی کمپانی‌ها یا فروشندگان به شما اجازه نمی‌دهند فیسبوک، توییتر، یا شبکه‌های اجتماعی دیگر را روی گوشی‌هوشمند خود حذف نصب کنید. این برای کاربرانی که با رسانه اجتماعی کنار نمی‌آیند یا آن‌هایی که نیاز ندارند این گونه اپ‌ها فضای دستگاهشان را بگیرد، آزاردهنده است.
چاره این است که گوشی‌هوشمند را از سازندگانی بخرید که امکان حذف نصب bloatware (یا پف افزار) ها را می‌دهند- برای مثال، هوآوی (Huawei) و آنر (Honor). یا اینکه گوشی‌هایی بخرید که فقط با تعداد کمی از این نوع اپ‌های فرعی می‌آیند، مثل گوگل یا لنوو.
کدام اپ های اندرویدی دیگر را باید حذف نصب کنیم؟
باید در نظر داشته باشید که اپ هایی را حذف کنید که یا به آن‌ها نیاز ندارید، یا به نظر باعث تخلیه زیادی از باتری می‌شوند و یا داده بیش از حدی از دستگاه را مصرف می‌کنند. می‌توانید با رفتن به صفحه تنظیمات باتری یا صفحه مصرف داده (data usage) در منوی تنظیمات خود (Settings)، چک کنید که کدام اپ‌ها بیشترین اثر را روی دو مورد دوم دارند.
اغلب جایگزین‌هایی برای اپ‌های مصرف کننده انرژی وجود دارد که می‌توانید به طور منظم استفاده کنید، پس یکی از آن‌ها را امتحان کنید و به مرور ممکن است آن را به همان اندازه اپ اصلی دوست داشته باشید.
شما فکر می‌کنید کدام یک از اپ‌های اندروید باید حذف نصب شوند؟ در حذف کدام یک از اپ‌ها مشکل دارید؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!