MSI بیش از 20 مدل مادربرد مختلف برای پردازنده‌های AMD Ryzen عرضه می‌کند

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۴ دیدگاه

MSI، از سازندگان مادربرد و قطعات مخصوص گیمینگ، بیش از 20 مدل مادربرد مختلف برای پردازنده های AMD Ryzen عرضه می کند که مطمئناً شامل طراحی های اختصاصی مخصوص گیمینگ و اورکلاکینگ نیز می شود. اگر از استقبال بالای سازندگانی چون MSI از پلتفرم AM4 تعجب کرده اید، بد نیست بدانید سازندگان مادربرد بسیار به موفقیت این پلتفرم خوشبین هستند. انتظار می رود MSI بسیاری از مادربردهای  محبوب فعلی خود را در مدل AM4 نیز عرضه کند که قابلیت ها و ویژگی های مشابه مدل های مبتنی بر پلتفرم های اینتل ارائه می کنند.

برای گیمرها و خوره های سخت افزار X370  جذاب ترین چیپ ست AMD خواهد بود. X370  از نسل دوم استاندارد USB 3.1 با پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه در کنار تعدادی درگاه USB 3.0 و همچنین چهار درگاه SATA3  پشتیبانی می کند. همچنین مادربردهای مبتنی بر چیپ ست X370 از درگاه SATA express نیز پشتیبانی می کنند. در پلتفرم جدید AMD چیپ ست 8 خط ارتباطی PCI-Express 2.0 ارائه می کند اما خطوط PCI-Express پردازنده منطبق بر استاندارد نسخه 3.0 هستند.

هرچند شاید این چیپ ست از نگاه بسیاری ها غنی به نظر نرسد، اما مطمئناً همانند پلتفرم های اینتل سازندگان مادربرد از طریق بکارگیری کنترلرهای ثانویه نظیر محصولات ASMedia، قابلیت های بیشتری نظیر درگاه های پرسرعت به مادربردها اضافه می کنند، بله نورپردازی RGB LED هم جزو آنهاست.

در ترکیب یک پردازنده Ryzen با چیپ ست X370، شما تا شش درگاه SATA،ا32 خط ارتباطی PCIe، دو درگاه USB 3.1 و ده درگاه USB 3.0 خواهید داشت که مطمئناً بد نیست اما در بهترین حالت پلتفرم AM4 را به پلتفرم دسکتاپ معمولی اینتل نزدیک می کند و هنوز فاصله زیادی با Broadwell-E دارد، البته اگر پلتفرم های 8 هسته ای  این دو سازنده را با یکدیگر مقایسه کنیم.

طبق اطلاعات موجود، پردازنده ها و مادربردهای سوکت AM4 اواخر ماه میلادی آینده روانه بازار می شوند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!