سریع‌ترین پهباد دنیا رونمایی شد

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۵ دیدگاه
ممکن است پهباد فانتوم شرکت DJI را خریداری کرده باشید و از خرید خود نیز خوشنود باشید. اما زمانی که درباره مسابقه پهبادها در آسمان صحبت می‌کنیم، داستان به کلی متفاوت می‌شود. پهباد این شرکت موسوم به دراکو آماده است در مسابقه سریع‌ترین پهبادها شرکت کند.

پهبادهایی که امروزه آماده شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرند به شکلی طراحی می‌شوند تا هر کاربری بتواند آن‌ها را به سادگی کنترل کرده و از آن‌ها استفاده کند. اما این رویکرد باعث کاهش سرعت و قدرت مانور این پهبادها می‌شود. اما اوضاع ممکن است در آینده تغییر کند، به سبب آن‌که شرکت‌های تولیدکننده پهباد به دنبال آن هستند تا چالاکی بیشتری به پهبادها ببخشند.

 

شرکت UVify در نمایشگاه امسال از پهباد جدید خود موسوم به دراکو (Draco) رونمایی کرد. پهبادی که در زمینه سرعت آماده است هر پهبادی را به مبارزه به طلبد. Uvify پهباد خود را به شکلی طراحی کرده است که تمامی مولفه‌های آن به شکل کاملا هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند. این هماهنگی باعث شده است تا پهباد فوق با سرعت 112 کیلومتر (70 مایل بر ساعت) بر ساعت در آسمان به پرواز در آید. این شرکت گفته است: «اگر از این پهباد در مسیر مستقیمی استفاده شود و همچنین سرعت و جهت ورزش باد مناسب باشند، آن‌گاه سرعت این پهباد به 160 کیلومتر بر ساعت (100 مایل برساعت) خواهد رسید.»

دستیابی به چنین سرعتی واقعا خیره‌کننده است. اما سرعت تنها مزیت این پهباد نیست. دراکو این توانایی را دارد تا تصاویر ویژه‌ای از خود را برای مالک دستگاه ارسال کند. برای این منظور مجهز به یک دوربین اول شخص (First Person View) است. در نتیجه در زمان مسابقه با پهبادهای دیگر مالک دستگاه این توانایی را خواهد داشت تا تصاویر دقیقی را از موقعیت پهبادهایی که در کنارش قرار دارند مشاهده کند.

پشتیبانی از موقعیت‌یاب جهانی و بهره‌مندی از برنامه کاربردی ویژه‌ای که در نقش یک کمک‌پرواز به دارنده دستگاه در هدایت این گجت کمک می‌کنند از دیگر ویژگی‌های این پهباد هستند. این پهباد به قیمت 499 دلار بدون فرستنده و کنترلر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. کاربران همچنین باید مبلغ 30 دلار نیز بابت بازوهای موتوری این پهباد به طور جداگانه پرداخت کنند. پهباد فوق در دو مدل مختلف Draco و Draco HD در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. مدل Draco مجهز به یک دوربین معمولی است، در حالی که Draco HD از دوربین قدرتمندتری برخوردار بوده و قادر است استریم‌های ویدویی اچ‌دی بلادرنگ را ضبط کند. قرار است این پهباد از تابستان سال آینده در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!