بهترین بازی های اندروید در سال 2016 از دیدگاه سایت دی جی روم تکنولوژِی

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۳ دیدگاه

با ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۱۶ در پلتفرم اندروید همراه ما باشید تا ببینیم از دیدگاه زومجی کدام بازی‌های منتشر شده برروی این پلتفرم ارزشمند و زیبا بوده‌اند.

سال ۲۰۱۶ به آخرین روزهای خود نزدیک شده و اکنون زمان آن رسیده تا نگاهی به برترین بازی‌های منتشر شده در یک سال گذشته بی‌اندازیم. ما نیز در زومجی تصمیم گرفتیم لیستی از ۱۰ بازی برتر اندروید را برای شما تهیه کنیم. مانند سال‌های گذشته امسال نیز پلتفرم اندروید میزبان بازی‌های ویدیویی بسیار زیبایی بود. در سال ۲۰۱۶ شاهد انتشار بازی‌های فاخری از سبک‌های مختلف و البته با نوآوری بودیم. از سویی در حالی که با پوکمون گو سری به خیابان‌ها و شهر خود زدیم، با بازی Crashlands، نیز در سیاره‌ای غریب به دنبال یافتن راهی برای زنده ماندن بودیم.

عرضه‌ی بازی‌های با کیفیت در سبک‌های مختلف از نقش‌آفرینی گرفته تا اکشن-معمایی و کارتی، در سال ۲۰۱۶ چشمان بسیاری را به نمایشگر کوچک تبلت و موبایل‌ها خیره کرد. در ادامه با بهترین بازی‌های اندروید در سال ۲۰۱۶ همراه زومجی باشید؛‌ بازی‌ها به ترتیب حروف الفبا بوده و ترتیب خاصی ندارند.


Crashlands

  • توسعه‌دهنده: Butterscotch Shenanigans
  • قیمت: ۴/۹۹ دلار

حس همزادپنداری تنها یکی از عناصر بازی‌های نقش‌آفرینی است. زمانی که شخصیت‌ خود را انتخاب کرده و با او در ماجراجویی‌هایی در سیاره یا مکان‌هایی غریب همراه می‌شوید، حس ماجراجویی و کشف اسرار پشت اتفاقات داستان، ساعت‌های طولانی باعث گشت و گذار شما در نقشه می‌شود. با این حال، بازی‌های نقش‌آفرینی کوچک و مینیمالی نیز وجود دارند که هرچند اجازه‌ی شخصی‌سازی صورت، مو یا ویژگی‌های چهره را نمی‌دهند اما هنوز هم امکان کشف آیتم‌، مبارزه با موجودات عجیب و ساخت یک خانه مجهز برای استراحت را فراهم می‌کنند. Crashlands از جهات مختلفی شباهت‌هایی به بازی Don't Steve دارد، اما دارای تفاوت‌هایی در روند بازی، مبارزات، آیتم‌ها و عناصر مختلف گیم‌پلی  مانند ساخت آیتم‌های جدید است. با سقوط سفینه‌ی شما در سیاره‌ای غریب باید تلاش کنید تا زنده مانده و در نهایت از این سیاره جان سالم بدر ببرید. نقشه‌ای بسیار بسیار بزرگ، گونه‌هایی عجیب با توانایی منحصر به فرد و ماموریت‌های متنوع برای ارتباط با NPC‌ها، تنها بخشی از رویداد و خصوصیات کرش‌لندس هستند. Crashlands یک بازی موفق نقش‌آفرینی برای عاشقان این سبک است.

دانلود از گوگل پلی‌

Deus Ex GO

Deus Ex Go

  • توسعه‌دهنده: اسکوئر انیکس (Square Enix)
  • قیمت: ۰/۹۹ دلار‌ (با تخفیف)

مجموعه GO‌ ساخته‌ اسکوئر انیکس مدتی است که بازی‌های بزرگ این کمپانی ژاپنی را در قالبی متفاوت به پلتفرم‌های بازی می‌آورد. اکنون بعد از موفقیت دو بازی Lara Craft Go‌ و Hitman Go، اسکوئر انیکس به سراغ آدام جنسن و مجموعه Deus Ex رفته است. مانند دیگر مجموعه‌های Go‌‌ در Deus Ex Go نیز آدام جنسن،‌ شخصیت اصلی مجموعه را در رسیدن به هدفش و عبور مخفی از میان دشمنان دنبال می‌کنیم. وجود دشمنان مختلفی شامل نگهبان‌ و ربات‌ها،‌ چالش‌های جدی را به ویژه در مراحل بالاتر ایجاد می‌کند. در حالی که نگهبانان با دیدن آدام جنسن به سرعت به سوی او حرکت می‌کنند، ربات‌ها در اولین برخورد او را از بین خواهند برد. البته آدام در این مسیر بدون ترفند نبوده و قادر است از قدرت‌های نانو و فراانسانی خود مانند مخفی شدن یا هک کردن استفاده کند. با استفاده از قابلیت نامرئی شدن می‌توانید دو حرکت را به صورت کاملا مخفی انجام دهید که همین موضوع شرایط را برای عبور از مقابل ربات‌ها و کشتن نگهبانان فراهم می‌کند. قابلیت هک کردن نیز امکان باز کردن مسیرهای جدید برای حرکت و هک کردن ربات‌ها را می‌دهد. اگر در شهریور ماه Deus Ex: Mankind Divided را خریداری کرده‌اید، می‌توانید با تمام کردن Deus Ex Go برخی کیت‌های پراکسیس را بدست بیاورید. Deus Ex Go علاوه بر ۵۴۴ مرحله، دارای بخش ویرایش مراحل برای ایجاد مراحل منحصر به فرد است.

دانلود از گوگل‌پلی‌

Lanota

Lanota

  • توسعه‌دهنده: Noxy Games 
  • قیمت: رایگان

 گیم‌پلی زیبای The Trail، گرافیک چشم‌نواز Deus Ex Go و داستان درگیر کننده The Banner Saga 2، هرچند همه این بازی‌ها صداگذاری و موسیقی زیبایی دارند اما، تمرکز هیچ یک از بازی‌های فوق برروی موسیقی متن نیست. Lanota دقیقا مانند VOES‌ دیگر بازی برتر موزیکال سال ۲۰۱۶، تجربه‌ای نفیس را از هارمونی انگشتان و گوش‌های شما رقم می‌زند. به دنبال از دست رفتن تاثیر «Al Niente» در دو و نیم قرن گذشته، جهان در سکوتی فاجعه‌‌بار و خالی از رنگ فرو می‌رود. اما قضای روزگار، سرنوشت را جور دیگری رقم زده و یک پسر و یک دختر جوان با نام‌های ریتمو و فیسیکا نقشه‌ای سرنوشت‌ساز را برای نجات جهان پیدا می‌کنند. داستان پیرامون ماجراجویی این دو برای یافتن «Notalium»، نوعی کریستال ساختگی از Al Niente می‌گذرد. گیم‌پلی هر مرحله شامل دایره‌ای از نت‌ها و موسیقی بسیار زیبا به زبان‌های مختلف است، جایی که باید با رسیدن هر قطعه به مکان مورد نظر در محیط دایره، انگشتان خود را برای ایجاد هارمونی بر روی نمایشکر قرار دهید. هرچند Lanota به صورت رایگان منتشر شده اما این بازی تنها سه مرحله کوتاه را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. با خرید Lanota می‌توانید به ماجراجویی‌های تازه‌ی ریتمو و فیسیکا برای باز گرداندن زیبایی‌ها به جهان بپیوندید. وجود چالش‌هایی با سه درجه‌ی سختی و امکان تنظیم سرعت با در نظر گرفتن توانایی‌های خود، از جمله دیگر خصوصیات مراحل محسوب می‌شود.

دانلود از گوگل‌پلی‌

Mekorama

Mekorama

  • توسعه‌دهنده: مارتین مگنی (Martin Magni)
  • قیمت: رایگان

Mekorama یکی از بازی‌های پازل متفاوت در سال ۲۰۱۶ بود. در این بازی وظیفه‌ی کمک به یک ربات کوچک را برعهده دارید تا با عبور از موانع به نقطه‌ی قرمز تعیین شده برود. Mekorama شامل ۵۰ مرحله کاملا رایگان می‌شود. محیطِ سه بعدی برای مشاهده‌ی ابعاد مختلف معما، امکان چرخاندن کامل صفحه را فراهم می‌کند تا با از میان برداشتن موانع، ربات کوچک را به نقطه‌ی مورد نظر برسانید. Mekorama همچنین دارای یک ادیتور برای ساخت مراحل مخصوص به خود است. این امکان اجازه می‌دهد تا در کنار ایجاد معماهای جدید، از معمای سایر بازیکنان نیز با اسکن کد QR ویژه، استفاده کنید. مراحل عمدتا کوچیک و با معماهای نسبتا ساده‌ای طراحی شده‌اند. علی‌رغم ساده بودن مراحل باز هم اگر به بن‌بست برخورد کنید می‌توانید با پرداخت هزینه و البته حمایت از سازنده‌، راهنمای مرحله‌ها را بدست بیاورید.

دانلود از گوگل‌پلی‌

Mini Metro

Mini Metro

  • توسعه‌دهنده: Playdigious
  • قیمت: ۴/۹۹ دلار

زیبایی یک بازی‌ همیشه‌ در تصاویر و گرافیک‌های پر زرق و برق خلاصه نمی‌شود، بعضی محصولات علی‌رغم طراحی ساده باز هم می‌توانند با یک گیم‌پلی درگیر کننده شانس ورود به لیست برترین بازی‌های سال را از آن خود کنند. Mini Metro از همین دست بازی‌های ویدیویی است که با یک گیم‌پلی ساده چشم‌های بازیکنان را ساعت‌ها به خود خیره  می‌کند. در این بازی باید با کشیدن خطوط ریلی میان ایستگاه‌ها، لوکوموتیوها را جهت حمل و نقل افراد راه‌ بیاندازید. با این حال، چالشی جدید پیشروی شما خواهد بود. با افزایش ایستگاه‌ها، تقاضا نیز برای ورود به ایستگاه‌های دیگر افزایش یافته و همین موضوع باعث تعدد مراجعین به مترو می‌شود که با افزایش تعداد مراجعین و نبود زیرساخت مناسب برای ساماندهی آنها، سرانجام شکست شما در اداره‌ی متروی شهر رقم می‌خورد. هدف Mini Metro کسب امتیاز بالاتر است. بازی در انتها یک ویدیوی کوتاه را از عملکرد بازیکن جهت اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. بازیکنان در طول تجربه‌ی مینی مترو به شهرهای مختلف سفر کرده و سعی می‌کنند تا خطوط مترو را راه‌اندازی کنند. Mini Metro از چند حالت بازی نیز پشتیبانی می‌کند.

دانلود از گوگل پلی‌

پوکمون گو

Pokémon Go

  • توسعه‌دهنده: نیانتیک لبز (Niantic Labs)
  • قیمت: رایگان

با انتشار پوکمون گو، گرفتن این موجودات کوچک یک تب و تاب جدید و جدی را در بین بازیکنان ایجاد کرد، به شکلی که در کشورهایی مانند ایالات متحده، شاهد هجوم بازیکنان به پارک‌ها برای گرفتن پوکمون یا مبارزه در پوکمون جیم‌ها بودیم. در این بازی با ساخت شخصیت اصلی، باید گوشی خود را بردارید و به کوچه و خیابان بروید تا در کنار گرفتن پوکمون، آیتم‌ها و توپ‌های پوکمون بیشتری را از فروشگاه‌های مجازی (پوک‌استاپ) بدست بیاورید. با دریافت هر پوکمون مقداری امتیاز پیشرفت (XP)‌ و همچنین Candy مخصوص به پوکمون مربوطه را برای افزایش توانایی‌های آن دریافت می‌کنید. نیاز به اتصال اینترنت و GPS‌ جهت مکان‌یابی، باعث شد تا بسیاری از بازیکنان که ساعت‌ها در خانه پشت کنسول‌ها به تجربه‌ی بازی‌های AAA‌ می‌نشستند، گوشی خود را برداشته و ساعتی را در شهر به دنبال پوکمون بگردند. این بازی اکنون در بسیاری از نقاط جهان در دسترس قرار دارد. این بازی همچنین تخم‌های پوکمون را در خود جای می‌دهد که برای تولد پوکمون جدید باید مسافت معینی را طی کنید. محبوبیت Pokemon Go بدون دردسر نیز نبوده است. در طول ماه‌های گذشته بارها شاهد اتفاقات ناگوار مانند دزدی از بازیکنان، پیدا شدن اجساد و همچنین تصادف به دلیل بازی‌کردن در هنگام رانندگی بوده‌ایم که واکنش افراد بسیاری را به همراه داشت. با وجود مشکلات پیش‌آمده این بازی موبایل هنوز هم ارزشمند است.

دانلود از گوگل پلی‌

Reigns

Reigns

  • توسعه‌دهنده: دولوپر دیجیتال (DevolverDigital)
  • قیمت: ۰/۹۹ دلار

دین، ارتش، عوام و البته اقتصاد، چهار عنصر اصلی یک حکومت در قرون وسطی که می‌توانست در صورت مهیا نبودن هریک، حکومت باشکوه هر پادشاه را به ورطه‌ی نابودی بکشد. Reigns داستان تاریخی یک سلسله‌ی پادشاهی است؛ جایی که با ورود مقامات، درباریان و افراد مختلف باید تصمیم درست را در مقابل درخواست آنها اتخاذ کنید. گاهی قبول ازدواج با دختری از کشور دیگر صلح را به قلمروی شما می‌آورد و گاهی نیز حمله‌ی ناگهانی کشور همسایه باعث نبردی چندین و چند ساله و حتی با تاثیراتی بلند مدت در زمان حکومت پادشاهان آینده می‌شود. Regins‌ بی‌شک یکی از بهترین بازی‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۶ به ویژه در دستگاه‌های موبایل بود. با وجود روایت متن‌محور، بازهم این بازی می‌تواند ساعت‌ها شما را به انتخاب کارت‌های تایید یا رد برای اجرای تصمیمات کلیدی، وادار کند. روبرو شدن با جادوگری خبیث یا رد کردن دیدار با یک دیپلمات خارجی، می‌تواند آینده حکومتتان را رقم بزند. گیم‌پلی ساده، طراحی‌های فانتزی و داستانی طولانی در انتظار یک پادشاه توانا برای تحقق طولانی‌ترین دوران سلطنت است.

دانلود از گوگل‌پلی

Star Knight

Star Knight

  • توسعه‌دهنده: لفت‌رایت (LeftRight)
  • قیمت: ۰/۹۹ دلار

با حمله‌ی نیروهای اهریمنی به سیاره‌ی گائون (Gaon)، نیدهوگ، اژدهای سیاه، خورشید را از سیاره‌ی گائون می‌دزدد. در این راه اما نارو، یک شوالیه از سیاره گائون در تلاش است تا با شکست هیولاها، صلح را باری دیگر به این سیاره پر هرج و مرج بازگرداند. تنوع دشمنان و شکل ظاهری فانتزی آنها، اتمسفر داستان را زیبا کرده است. مراحل در اقصی نقاط سیاره گائون از تپه‌ی سبز (Green Hill) گرفته تا کوهستان قرمز (Red Mountain) روایت می‌شود که هر یک دارای خصوصیات و دشمنان متنوعی از عقرب گرفته تا زنبور هستند. اگر به نبرد با باس‌ها علاقه دارید،‌ Star Knightدارای نبردهایی حماسی و سخت برای به چالش کشیدن شما است. سبک پلتفرمینگ سریع و وجود دشمنانی قدرتمند در کنار مراحل بی‌رحمانه، پیشروی در Star Knight را تا حدودی مشکل و چالشی می‌کند. طراحی فانتزی، گیم‌پلی جذاب و موسیقی زیبا ارزش والایی را به ساخته‌ی LeftRight، استودیوی مستقل کره‌ای داده است.

دانلود از گوگل پلی‌

Banner Saga 2

The Banner Saga 2

  • توسعه‌دهنده: ورسوس اویل (Versus Evil)
  • قیمت: ۴/۹۹ دلار

در دومین ماجراجویی از سه‌گانه‌ی The Banner Saga، اینبار به ادامه‌ی داستان اول می‌رویم، جایی که علی‌رغم پیروزی‌های شماره‌ی اول هنوز هم جنگ‌ها ادامه داشته و دشمنان جدیدی نابود کردن جهان را هدف گرفته‌اند. داستان اسطوره‌ای وایکنیگ‌ها در مجموعه The Banner Saga به صورت پیوسته روایت شده و تاثیرات نسخه اول برروی نسخه دوم نیز اعمال می‌شوند. هرچند اگر اولین شماره را تجربه نکرده باشید باز هم می‌توانید وارد ماجراجویی و داستان عمدتا دیالوگ‌محور The Banner Saga 2 شوید. عمده گیم‌پلی بازی به انتخاب دیالوگ‌ها تعلق دارد اما بازهم شاهد نبرد‌های نوبتی و پیچیده هستیم. The Banner Saga 22 به ویژه در روایت داستانی تکیه‌ی بسیاری داشته و انتخاب‌های شما تاثیراتی را در رقم خوردن آینده می‌گذارد. در جریان ماجراجویی‌ها با اشخاص مختلفی روبرو می‌شوید که باید دقت لازم را در برقراری ارتباط داشته باشید؛ هرچند ارتش و قوای نظامی برای پیروزی در نبرد نقشی اساسی دارد، با این حال، The Banner Saga 2 شما را مجاب به مدیریت سایر شرایط از جمله تدارکات و آذوقه می‌کند تا بتوانید تعادل را میان نبرد و تامین مایحتاج مردم برقرار کنید.

دانلود از گوگل پلی‌

The Trail

The Trail

  • توسعه‌دهنده: Kongregate
  • قیمت: رایگان

 واقعیت برخی افراد حتی نامشان در صنعت بازی نیز پر سر و صدا می‌شود. از جمله‌ی این افراد پیتر مولینیو،‌ خالق مجموعه‌ی Fable است که اکنون بازیکنان را به یک ماجراجویی برای رسیدن به Eden Falls دعوت می‌کند. The Trail، تازه‌ترین ساخته پیتر مولینیو، یک بازی نقش‌آفرینی با گیم‌پلی ساده اما پر جزئیات است. بازیکنان در بدو ورود به ساحل باید چهره‌ی مورد علاقه شخصیت خود را انتخاب و با یک راهنما برای انجام ماموریت‌های چک‌لیست، وارد ماجراجویی شوند. از ویژگی‌های ساخته‌ی جدید مولینیو می‌توان به امکان جمع‌‌آوری چندین و چند آیتم، ساخت آیتم‌ جدید و خرید و فروشِ محصولات بدست آمده اشاره کرد. ماجراجویی در The Trail تنها با یک دست امکان پذیر است و همین موضوع امکان تجربه بازی را در هر شرایطی می‌دهد. امکان تغذیه‌ از سیب برای کاهش خستگی یا همان استقامت ناشی از پیاده روی‌ طولانی، کمک می‌کند تا بتوانید تا کمپ بعدی انرژی بیشتری را بدست بیاورد. در حقیقت The Trail تجربه‌ای ساده و با جزئیات را از ماجراجویی تا Eden Falls فراهم کرده است. با رسیدن به کمپ یا استراحتگاه جدید قادر به خرید و فروش کالا با سایر افراد و همچنین شکار یا قطع درختان هستید. محیط‌های بازی هم شامل فصل‌ها و مناطق مختلف از بیابان گرفته تا کوهستان برفی و جنگلی سر سبز می‌شود. ماموریت‌هایی برای جمع‌آوری برخی آیتم‌ها و ساخت آیتم‌های جدید از کفش گرفته تا تبر و کلاه، تنوع در گیم‌پلی The Trail را افزایش داده است.

دانلود از گوگل پلی‌

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!