ویژگی‌های جالب و جدید مرورگر اج در بیلد 14997 از ویندوز 10

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۳ دیدگاه

چند روز پیش بود که بیلد 14997 توسط یک منبع نامشخص منتشر شد. اگرچه این نسخه آزمایشی یک بیلد داخلی برای کارمندان کمپانی مایکروسافت بوده است و قرار نبوده هیچگاه به صورت رسمی در دسترس کاربران قرار بگیرد، اما با این حال بازهم دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید و جالبی است که به نظر می‌رسد قرار است در هفته‌های آینده در اختیار عموم کاربران گذاشته شود. همانطور که انتظار می‌رفت این بیلد تغییرات وسیعی را به مرورگر Microsoft Edge آورده است.

 

پس از انتشار تصاویر و اطلاعات مربوط به ویژگی‌های جدیدی همچون صفحات سبز مرگ، امکان ایجاد وقفه در نصب به‌روز رسانی‌ها و همچنین Blue Light Filter، به نظر می‌رسد طبق معمول چند نسخه آزمایشی پیشین، این بیلد نیز تغییرات عمده‌ای در مرورگر Microsoft Edge ایجاد کرده است. با توجه به تصاویر منتشر شده از مرورگر اج در این بیلد، بخش مدیریت Tab‌ها هم اکنون با ویژگی‌ها و خصوصیات جذاب و جالبی همراه شده است.

مرورگر اج در حال حاضر دارای قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد، Tab‌های مختلف را به صورت پین شده در اختیار داشته باشند. اما بیلد 14997 از ویندوز 10، قابلیت جدیدی با نام Set Aside Tabs را در خود جای داده است که امکان ذخیره سازی Tab‌ها و بازکردن آن‌ها در زمانی دیگر را ممکن می‌کند. مایکروسافت همچنین در نسخه جدید از این مرورگر اعلان‌های کوچکی را آماده کرده است که به کاربران در استفاده از قابلیت‌های جدید کمک می‌کند.

علاوه بر این، مرورگر اج از این پس قادر است یک پیش نمایش از Tab‌ها را برای کاربران به نمایش بگذارد. مایکروسافت یک دکمه اختصاصی را در نوار مربوط به Tab‌ها قرار داده است که به کاربران در مشاهده پیش‌نمایشی کوچک از Tab‌ها کمک می‌کند. این قابلیت نیز می‌تواند کاربران را در هنگام مشاهده و استفاده از چندین صفحه وب مختلف یاری نماید.

در قابلیت جدید دیگر، مایکروسافت تنظیمات مربوط به Flash Player را هم در این مرورگر با تغییراتی همراه کرده است. مرورگر اج هم اکنون به صورت خودکار در صورت در دسترس بودن نسخه HTML5 از سایت‌های مختلف، آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچون بسیاری از دیگر مرورگرهای امروزی، مایکروسافت نیز در تلاش است که به مرور زمان، اج را نیز از وابستگی به این افزونه مزاحم برهاند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!