برنامه هایی که باید بعد از خرید یک گوشی اندرویدی روی آن نصب کنید

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۲ دیدگاه

در حال حاضر برای خرید یک گوشی سه راه پیش روی کاربران است. یا شما کاربری هستید که با وجود کمبود نرم افزارهای پلتفرم ویندوزموبایل و عدم تولید گوشی های جدید از خانواده لومیا توسط مایکروسافت باز هم ویندوز را به سایرین ترجیح می دهید، یا پرداخت هزینه نسبتا بالا برای خرید یک گوشی با در نظر گرفتن برخی محدودیت های آن برایتان یک مشکل به حساب نمی آید و گوشی های لوکس آیفون را انتخاب می کنید و یا اینکه در یک بازه قیمتی بسیار گسترده از گوشی های ارزان قیمت گرفته تا پرچم داران چند میلیونی، از پلتفرم اندروید استفاده می کنید. در واقع اندروید پر استفاده ترین سیستم عامل موبایلی در جهان است و نرم افزارهای بسیار زیادی نیز برای آن نوشته شده که هر کاری را برای کاربران انجام می دهند. اما از بین میلیون ها برنامه موجود کدام موارد هستند که اهمیت بیشتری دارند و می بایست حتما روی گوشی شما نصب باشند؟

1 – Gboard

کیبورد اختصاصی گوگل برای اندروید در ابتدا تنها بر روی گوشی های نکسوسی و با اندروید خام قرار گرفت و سپس فایل آن برای سایر گوشی های اندرویدی نیز در فروشگاه نرم افزاری پلی استور منتشر شد. اما اخیرا این کیبورد با نام GBoard به صورت جداگانه و با مجموعه ای امکانات متنوع بروزرسانی شده و احتمالا یکی از بهترین صفحه کلیدهایی است که می توانید بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. از جمله امکانات GBoard می توان به تایپ کلمات با کشیدن انگشت روی کلمات، تم های متنوع، قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار و پیش بینی کلمات اشاره کرد. برای دانلود این اپلیکیشن از پلی استور می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

2- Nova Launcher

شخصی سازی یکی از ویژگی های کلیدی پلتفرم اندروید است. برای این کار لانچرهای متعددی در پلی استور وجود دارند و هر یک از آنها ویژگی های خاصی را در اختیار کاربران قرار می دهند. اما احتمالا بهترین لانچر اندرویدی Nova Launcher است. به کمک این لانچر می توانید آیکون ها را تغییر دهید، از لی آوت های متنوع و انیمیشن های مختلف استفاده کنید و همچنین از تم های متنوعی که کاربران برای این لانچر تولید می کنند استفاده کنید. به علاوه Nova Launcher در آخرین نسخه خود تلاش کرده تمامی پارامترهای ظاهری اندروید 7 را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

 

3- Pushbullet

یکی از کاربردی ترین نرم افزارها برای سیستم عامل اندروید PushBullet است. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید تمامی نوتیفیکیشن های گوشی را بر روی رایانه خود نیز دریافت کنید و به این ترتیب نیازی به سوییچ کردن مداوم بین گوشی و رایانه را ندارید. از جمله قابلیت های Pushbullet می توان به نمایش تماس های دریافتی، نمایش پیام های متنی و همچنین پیام های دریافتی از نرم افزارهایی مانند واتس اپ و فیسبوک مسنجر اشاره کرد. همچنین امکان پاسخ دادن به همه این تماس ها با استفاده از کیبورد رایانه نیز در اختیار کاربران قرار داده شده است.

 

4 – ES Explorer

یکی دیگر از ویژگی هایی که بهترین نمونه اجرایی آن را می توان در سیستم عامل اندروید دید، امکان دسترسی کاربران به تمامی فایل ها و دایرکتوری های سیستمی است. این قابلیت دقیقا در برابر پلتفرم بسته iOS قرار می گیرد که در آن کاربران هیچ گونه دسترسی به پوشه های موجود در گوشی خود ندارند. اما احتمالا بهترین نرم افزار برای مدیریت فایل ها در اندروید ES Explorer است. نسخه رایگان این برنامه تمامی قابلیت های ممکن برای مدیریت فایل ها و پوشه های گوشی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

5- Keep

وقتی گوشی های موبایل همیشه و در هر زمان در دسترس کاربران هستند، دیگر نیازی نیست برای به خاطر سپردن قرارها و کارهایی که می بایست انجام دهید روی دستتان علامت ضربدر بکشید! بهترین برنامه برای مدیریت یادداشت ها در اندروید، Keep است که توسط خود گوگل توسعه داده شده است. در Keep می توان یادداشت هایتان را با رنگ های مختلف طبقه بندی کنید، برای هر یک از آنها تصویر قرار دهید، یادداشت های صوتی ذخیره کنید و زمان خاصی را برای یادآوری انتخاب کنید تا به شما هشدار داده شود. احتمالا یکی از بهترین ویژگی های Keep نیز قابلیت همگام سازی آن بین دستگاه های مختلف به کمک حساب کاربری گوگل است.

 

6 – Airdroid

اگر بخواهید یک فایل چند ده مگابایتی را به از رایانه ای در هر نقطه از جهان (!) به گوشی خود منتقل کنید چه راهی پیش رویتان دارید؟ احتمالا اولین جوابی که به ذهن میرسد استفاده از کابل USB است. اما اگر این کابل را در اختیار نداشته باشید چطور؟ انتقال فایل هایی با حجم بالا از طریق تکنولوژی هایی مانند بلوتوث به ساعت ها زمان نیاز دارد. اما با استفاده از Airdroid می توانید به راحتی این کار را از طریق شبکه های WiFi انجام دهید. Airdroid را روی گوشی نصب می کنید و پس از اجرا کردن آن آدرسی که به گوشی شما روی شبکه اختصاص داده می شود را در یک مرورگر اینترنتی وارد می کنید و سپس به راحتی هر فایلی را با بالاترین سرعت به تلفن هوشمند انتقال خواهید داد. علاوه بر این، Airdroid امکان مدیریت فایل ها، امکان استفاده از گوشی به جای وبکم، برقراری تماس صوتی و جواب دادن به پیام ها را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد.

7- Shareit

همان سوال مربوط به مورد قبل را این بار زمانی در نظر بگیرید که قصد دارید یک یا چند فایل را با مجموع چند صد مگابایت از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل کنید. این کار یکی از عذاب آورترین کارها برای استفاده کنندگان از تلفن های هوشمند است. اما با استفاده از Shareit و تنها با نزدیک بودن یه یک شبکه wifi می توانید هر فایلی را هر حجمی را بین گوشی ها انتقال دهید. البته Shareit رقبای سرسخت زیادی دارد اما نسخه مخصوص رایانه و مجموع امکاناتش، آن را به بهترین گزینه برای نصب شدن بر روی گوشی ها تبدیل می کند.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!