Uber کاربران خود را کنترل می کند

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۱ دیدگاه

 گفته یکی از کارمندان سابق اوبر، این سرویس از دسترسی ‎های خود جهت سرقت اطلاعات کاربران سوء استفاده می ‎کند. موارد سوء استفاده و نظارت اوبر بر کاربران به عناوینی مانند ثبت اطلاعات و داده‎ های افراد مشهور و سیاستمداران یا حذف فایل ‎های مورد نیاز نهادهای قضایی ختم می‎ شود.

این کارمند سابق هم‎ چنین در ارتباط با نظارت اوبر بر کاربران خود ذکر کرده که به دلیل قوانین امنیتی ضعیف این سرویس، وی قادر به مشاهده اطلاعات افراد مشهور و حتی مشخص کردن اقوام و آشنایان آن‎ ها بوده است. او به دلیل افشای اطلاعات محرمانه شرکت، از اوبر اخراج شده است و در حال حاضر از این سرویس به خاطر چندین مورد از جمله تبعیض سنی شکایت کرده است.

در سوی دیگر اوبر اعلام کرده است موارد امنیتی بسیاری را در جهت جلوگیری از دسترسی ‎های غیرمجاز به اطلاعات این سرویس در نظر گرفته است. در بیانیه این شرکت گفته شده است که همه کارمندان این شرکت به اطلاعات کاربران دسترسی ندارند و فقط مدیران رده بالا قادر به مشاهده داده‎ های کاربران این سرویس خواهند بود.

چندی پیش بسیاری از کاربران به درخواست مجوز دسترسی به مکان ‎یاب گوشی در هنگام نصب اوبر انتقاد کردند. به گفته نشریه معتبر The Verge این اپلیکیشن در پس زمینه اجرا می ‎شود و در تمام این مدت می ‎تواند مکان‎ های ثبت شده توسط گوشی کاربر را ضبط نماید. اما خود اوبر اعلام کرده است که فقط تا پنج دقیقه بعد از پایان سفر اقدام به کنترل مکان کاربر می‎ کند. گفته می ‎شود اوبر فایل‎ های مورد نیاز برای تحقیق قضایی را به صورت متناوب از دسترس خارج و حذف می ‎کند تا روند رسیدگی به شکایت ‎های علیه این سرویس با کندی مواجه شود.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!