27 میلیارد تومان؛ قیمت گران ترین اتومبیل قرن

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۱ دیدگاه

در دنیای اتومیل های گران قیمت، این که یک خودروی لوکس که پر از تجهیزات فنی مدرن و امکانات رفاهی مختلف است قیمتی بسیار بالا داشته باشد اتفاقی طبیعی به حساب می آید. البته خودروهای گران قیمت را می بایست به دو دسته تقسیم کرد. ماشین هایی مانند مدل های مختلف کمپانی رولزرویس که به دلیل امکانات بسیار لوکس خود گران قیمت به حساب می آیند و ماشین هایی مانند لامبورگینی ها و مدل های مختلف فراری که به واسطه استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های موجود در صنعت خودروسازی جزو گران قیمت ها طبقه بندی می شوند. اما یک مدل خاص از فراری، به عنوان گران قیمت ترین اتومبیل قرن انتخاب شده است.

LaFerrari در حالت عادی هم با برچسب 1.5 میلیون دلاری یک ماشین گران قیمت به حساب می آید. اما اخیرا در خیریه ای که با هدف جمع آوری منابع مالی برای بازسازی و کمک به مناطق زلزله زده در ایتالیا برگزار شده، یک نسخه از این خودرو با قیمت 7 میلیون دلار توسط خیرین خریداری شد تا تمامی درآمدهای فراری از فروش آن به نهاد خیریه تعلق داشته باشد. این مدل اختصاصی که یکی از 499 دستگاه ساخته شده توسط فراری است از نظر فنی مشابه سایر LaFerrari های تولید شده می باشد و از همان موتور هیبریدی 949 اسب بخاری در آن استفاده شده، اما نشان های به کار رفته و به خصوص پرچم ایتالیا در جلوی ماشین، آن را خاص و ویژه کرده اند تا با مجموع مبلغی نزدیک به 27 میلیارد تومان، LaFerrari اختصاصی کمپانی فراری به عنوان گران قیمت ترین خودروی قرن انتخاب شود.

در اکتبر گذشته زلزله ای به بزرگی 6.5 ریشتر مرکز ایتالیا را لرزاند که بزرگترین زمین لرزه 36 سال گذشته این کشور به حساب می آید و باعث مرگ 3 تن، صدها زخمی و آواره شدن بیش از یکصد هزار نفر شد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!