آبنبات چوبی تمام‌نشدنی در بازار اندروید؛ نوقا در کنار ماست یخی

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۲ دیدگاه

طبق معمول گوگل سهمِ نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل خود را منتشر کرد. همچنان آبنبات چوبی بیشترین محصول فعال در بازار را در اختیار دارد. این در حالی است که آخرین نسخه‌ی موجود یعنی نوقا هنوز برای بسیاری از پرچمداران عرضه نشده است.

این روزها، گوشی‌های جدید با اندروید 6 مارشملو عرضه می‌شوند و هنوز نسخه 7 نوقا به‌طور کامل توسط شرکت‌های سازنده آماده‌ی استفاده نشده است. با مقایسه درصد سهم نسخه‌های مختلف، این موضوع روشن‌تر می‌شود.

سهم نسخه 7 نوقا از بازار اندروید با افزایش 0.1 درصدی نسبت به ماه گذشته، به 0.4 درصد رسیده که با توجه به عرضه‌ی به‌روز رسانی برای تعداد اندکی از پرچمداران در روزهای اخیر قابل درک است. فقط نسخه شش ساله‌ی 2.2 ماست یخی (Froyo) سهم کمتری (0.1 درصد) از نوقا دارد.

به سراغ نسخه‌های دیگر می‌رویم. اندروید مارشملو سهم 26.3 درصدی (24% در ماه گذشته) را به خود اختصاص داده است. این عدد برای لالی‌پاپ 34 درصد (34.1% در ماه گذشته) بوده که در حال حاضر بیشترین سهم در میان برادران اندروید می‌باشد. نسخه‌های قدیمی‌تر شامل کیت‌کت دارای سهم 24 درصدی (25.2% در ماه گذشته)، اندروید جلی‌بین با 12.8 درصد (13.7% در ماه گذشته)، بستنی حصیری و نان زنجبیلی به‌صورت مشابه با سهم 1.2 درصد (1.3% در ماه گذشته) می‌باشند.

این اطلاعات بر اساس دستگاه‌هایی که در هفت روزِ منتهی به 5 دسامبر (15 آذر) از فروشگاه گوگل‌پلی بازدید کرده‌اند، استخراج شده است.

عدم یکپارچگی در محصولات و در نتیجه عدم یکپارچگی در به‌روز رسانی را می‌توان از نکات ضعف اندروید نسبت به iOS دانست. با انتشار نسخه جدید iOS 10، در فاصله زمانی اندکی، تعداد زیادی از محصولات اپل به آخرین نسخه به‌روز رسانی شدند.

شما از چه سیستم عاملی در اسمارت‌فون خود استفاده می‌کنید؟ و چه عاملی باعث انتخاب این سیستم توسط شما شده است؟

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!