نسخه 55 از مرورگر کروم با چند قابلیت جدید و رفع 36 حفره امنیتی منتشر شد

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۲ دیدگاه

در روزهای ابتدایی از ماه دسامبر، گوگل تصمیم گرفته است که مرورگر محبوب کروم را با یک ارتقا بزرگ نرم افزاری همراه کند. صبح امروز نسخه جدیدی از این مرورگر یعنی Chrome 55 همراه با چند قابلیت جدید و همچنین چندین وصله امنیتی منتشر شد و کاربران سیستم عامل‌های لینوکس، مک و ویندوز هم اکنون می‌توانند آن را بر روی سیستم خود نصب کنند.

پس از آغاز برنامه آزمایشی بتا از Chrome 55 در تاریخ 21 اکتبر، هم اکنون نسخه نهایی از این مرورگر با قابلیت‌ها و تغییرات امنیتی جدید در دسترس کاربران قرار گرفته است. مرورگر کروم 55 هم اکنون از یک سیستم جامع نمایش اطلاعات بهره می‌برد و اجازه می‌دهد که این مرورگر همه سایت‌ها و اطلاعات موجود در آنها را به یک صورت واحد به نمایش بگذارد. با استفاده از این قابلیت، جستجو در اینترنت برای کاربران لذت بخش‌تر از گذشته خواهد بود.

مرورگر کروم 55 همچنین دو راه جدید برای پاسخگویی سایت‌ها به دستورات کاربران را در خود جای داده است. در دستگاه‌های لمسی، سایت‌ها می‌توانند به جسچرهای مختلف، پاسخ‌های متفاوتی بدهند. در نسخه‌های غیر لمسی نیز، سایت‌ها هم اکنون قادر هستند به گونه‌ای برنامه ریزی شوند که در هنگام فشرده‌ شدن دکمه‌‌های غیر اصلی ماوس، عکس العمل‌های متفاوتی را از خود نشان دهند.

در بین دیگر ویژگی‌های مهم مرورگر کروم می‌توان به امکان دانلود فایل‌های مدیای در حال پخش در سایت‌های مختلف اشاره کرد. در صورتی که این فایل‌های مدیا قابل دانلود باشند، در میان دکمه‌های کنترل پخش یا توقف پخش، می‌توان یک دکمه دانلود را هم مشاهده کرد. با استفاده این دکمه امکان دانلود این فایل‌ها ممکن خواهد بود. نسخه جدید از مرورگر کروم همچنین از موتور JavaScript جدیدی بهره می برد که این موضوع سبب می شود این مرورگر در مصرف حافظه رم بهینه تر از گذشته عمل کند. گوگل مدعی است که کروم 55، در این مورد نسبت به نسخه پیشین خود تا 40 درصد بهتر عمل می کند.

بنا به گفته گوگل نسخه جدید از مرورگر کروم، 36 حفره امنیتی در نسخه قبل خود را ترمیم کرده است و این مرورگر هم اکنون بسیار امن‌تر از گذشته است. امکان ارتقا نسخه‌های پیشین از مرورگر کروم به نسخه 55، هم اکنون از طریق منوی Help و سپس About Google Chrome ممکن است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!