مایکروسافت در حال آماده‌سازی Surface Phone با امکاناتی‌ست که تا به حال ندیده‌اید

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۳ دیدگاه

مایکروسافت با عرضه‌ی Surface Pro 4، Surface Book و Surface Studio توانست با محصولات قابل اطمینانی وارد حوزه‌ی لپ‌تاپ‌های تبدیل‌شونده و کامپیوترهای آماده شود. حال، با تمام این محصولات، جای خالی یک اسمارت‌فون در سبد محصولات این شرکت حس می‌شود. این روزها نیز خبرهایی از تولید نمونه‌های اولیه Surface Phone مایکروسافت به گوش می‌رسد.

امروز خبری در فضای خبری کشور تایوان منتشر شده که حاکی از تولید نمونه‌های اولیه اسمارت‌فون مایکروسافت توسط شرکت پگاترون است. این شرکت تایوانی با اپل در تهیه آیفون‌ها و همچنین در تولید Surface Studio با مایکروسافت همکاری می‌کند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اخیراً ادعا کرده بود که این شرکت تصمیم بر ساخت اسمارت‌فون دارد. او این وسیله را "تلفن همراه کامل" نامید و به‌طور واضح گفت که مایکروسافت قصد رقابت با بزرگان این حوزه نظیر اپل و بازار اندروید را نداشته و صرفاً خواهان عرضه‌ی محصولات جدید و در بازاری متفاوت است.

مشخصات منتشرشده از این گوشی اشاره به استفاده از تراشه جدید Snapdragon 835 و نسخه 64-بیتی ویندوز 10 و همچنین محیط Continuum می‌کند که اجازه اتصال صفحه‌کلید، ماوس و نمایشگر خارجی و استفاده از نرم‌افزارهایی مانند آفیس 2016 و فوتوشاپ در محیط PC را به Surface Phone می‌دهد. همچنین احتمال وجود نسخه‌ای با تراشه شرکت اینتل وجود دارد که امکان اجرای نرم‌افزارهای X86 را در Continuum میسر می‌کند که برای کاربردهای اداری مناسب می‌باشد.

کاربردهای فوق در به‌روز رسانی آتی نرم‌افزار Continuum قابل استفاده خواهد بود که احتمالاً در آپدیت Redstone 3 ویندوز 10 و در نیمه‌ی دوم سال 2017 (تابستان 96 به بعد) ارائه خواهد شد که عملاً عرضه‌ی Surface Phone را به این موعد موکول خواهد کرد. با توجه به معرفی Surface Book در ماه اکتبر سال 2015 و همچنین Surface Studio در اکتبر 2016، می‌توان انتظار مراسمی هیجان‌انگیز را در اکتبر 2017 از مایکروسافت داشت. 

با تمام این شایعات، سال آینده مصادف خواهد بود با دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون و سنگ‌تمام اپل برای یادبود این موفقیت، که مطمئناً شرایط سختی را برای ورود مایکروسافت رقم خواهد زد. حتی در صورت موفقیت برند Surface Phone در ورود به این بازار به‌شدت رقابتی، با توجه به شکست پیشین مایکروسافت با لومیا و نیز وجود رقبای قَدَر امروزی که رو به جلو در حال حرکت هستند، چه تضمینی بر پایداری و سوددهی این برند وجود دارد؟

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!