انتشار دیتاست عظیم گوگل برای یادگیری ماشین و پردازش تصویر

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۲ دیدگاه

گوگل، دیتابیس بزرگ و حجیمی شامل تصاویر مختلف و ویدیوهای یوتیوب منتشر کرده است که در الگوریتم های یادگیری ماشین به کار می آیند. این فایل ها همگی برچسب خورده اند تا کامپیوتر با آموزش مناسب، قادر به تشخیص یک شیء از روی عکس آن باشد!

تقریباً روزی نیست که از کاربردهای یادگیری ماشین و دستاوردهای آن در دنیای تکنولوژی، سخنی به میان نیاید. اما باید بدانید که استفاده از این الگوریتم ها، کار آسانی نیست! اگر بخواهید الگوریتم های شما به نحوی آموزش ببینند که الگوهای رفتاری در داده ها را با کمترین خطا تشخیص دهند، باید حجم زیادی از اطلاعات برچسب خورده را برای مرحلهٔ یادگیری و آموزش در اختیار آن‌ها قرار دهید. چالشی که در این جا وجود دارد، یکی تهیهٔ این حجم عظیم از اطلاعات است و دیگری طولانی بودن آموزش (صرف نظر از پیاده‌سازی خود الگوریتم).

شرکت گوگل اخیراً مجموعه ای عظیم از اطلاعات را تهیه کرده است که برای محققان عرصهٔ یادگیری ماشین، اطلاعات ارزشمندی به شمار می آید. محققان گوگل ادعا دارند این مجموعهٔ عظیم از دادگان، آنقدر تصویر در بر دارد که برای آموزش یک شبکهٔ عصبی از ابتدا (با دقت بالا)، کافی خواهد بود. 

هدف گوگل از این کار، تهیهٔ یک کتابخانهٔ جامع از تصاویر و فیلم برای محققانی بوده است که در زمینهٔ پردازش تصویر فعالیت می کنند. گوگل همچنین از فیلم های موجود در یوتیوب، تصاویری را استخراج کرده و به آن ها برچسب زده است تا مجموعهٔ دادگان خود را تکمیل کرده باشد. به هر حال،‌ فرقی نمی کند در حال کار بر روی تصاویر اتومبیل خودران هستید یا موضوع ساده تری در نظر دارید، این دیتاست عظیم را از اینجا می توانید دانلود کنید.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!