بررسی و جمع بندی کلی ویندوز 10

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۳ دیدگاه

مایکروسافت سرانجام جدیدترین نسخه از سیستم عامل خود را با قابلیت ها و بهبودهای متعددی عرضه کرد و در دنیای کامپیوترها هیجان بسیار زیادی را به پا کرده است.
اما ویندوز 10 نسبت به ویندوز 8.1 چه برتری هایی دارد و آیا دلایل کافی برای ارتقای به آن وجود دارد؟ پاسخ این سوال و دیگر ابهامات خود نسبت به ویندوز 10 را می توانید در بررسی عملی پیش رو بیابید.

در سال 2012 مایکروسافت با هیاهوی زیادی ویندوز 8 را معرفی کرد که به گفته مدیر عامل وقت این کمپانی، استیو بالمر، سیستم عاملی بود که می توانست جهان را متحول کند.
در اصل از ویندوز 8 به عنوان جایگزینی مدرن برای ویندوز 7 یاد می شد و مدیران این کمپانی از آن به عنوان نسخه ای بهبود یافته از ویندوز 7 با قابلیت های جدیدی که برای دنیای مدرن طراحی شده بود، نام می بردند.

اما بر خلاف شعارها، ویندوز 8 مشکلات مهمی با خود داشت و یا دست کم کاربران از آن ایراد می گرفتند،
این سیستم عامل برخی از قابلیت های ویندوز 7 نظیر استارت منو و جلوه پنجره های شفاف Aero را با خود نداشت که برای بسیاری از کاربران تعیین کننده بود و معادلات مایکروسافت را بهم ریخت.
استفاده از ویندوز بدون استارت منو برای کاربران تازه کار بسیار مشکل بود. با این حال کاربران نسخه های پیشین، نرم افزار های ثانویه شبیه ساز استارت منو را بخدمت گرفتند و تا حدودی می توانستند با فقدان استارت منو کنار بیایند.

این مشکل غیر منتظره و شاید هم پیش بینی شده که یک ماه پس از عرضه ویندوز 8 به استعفای سرپرست بخش ویندوز انجامید، بر روی سهم ویندوز 8 از بازار سیستم عامل ها تاثیر بسیار منفی گذاشت و اغلب کاربران روی خوشی به این سیستم عامل "مدرن" نشان ندادند و بسیاری از آن به عنوان یک ویندوز ویستای دیگر و شکستی دیگر نام می بردند. ویندوز 8 در انجام ماموریت خود که جذب کاربران نسخه های پیشین بود شکست خورد و تنها کمی بیش از 10% بازار را در دست گرفت.

یک سال پس از عرضه ویندوز 8، مایکروسافت کوشید برخی مشکلات بنیادین این سیستم عامل را که آماج بیشترین انتقادات بودند با بروزرسانی که ویندوز 8.1 خوانده می شد برطرف سازد. با ویندوز 8.1 یکبار دیگر دکمه صفحه استارت و نه استارت منو بازگشته بود و تغییراتی نیز برای استفاده آسان تر این سیستم عامل اعمال شد.

همانند نسخه پیش از خود، ویندوز 8.1 به میزان بسیار کمی توانست به ایده ویندوز مدرن که در اصل برای دستگاه های لمسی طراحی شده بود کمک کند و هنوز هم بسیاری از کاربران ویندوز 7 را ترجیح می دادند. شاید مایکروسافت تصور می کرد که همانند دنیای موبایل، به سرعت نمایشگرهای لمسی در کامپیوترها نیز رواج پیدا کنند و کمتر کسی از ماسو و صفحه کلید استفاده کند. بنابراین برای همگان واضح بود که مایکروسافت به آغازی مجدد نیاز دارد؛ ویندوزی که به طور خاصی می بایست برای تامین خواسته کاربران و احترام به بازخورد آنها ساخته شود.

ادامه ی مطلب ...

برای دسترسی به ادامه ی مطلب، باید عضو سایت بشوید. اگر قبلا در سایت عضو شده اید، برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!