اینتل عذرخواهی نکرد، همین هفته 90 درصد پردازنده‌های عرضه شده طی 5 سال اخیر وصله دریافت می‌کنند

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

نطق مدیر عامل اینتل در نمایشگاه CES امسال بیش از آنکه علاقه‌مندان به دنیای سخت افزار را راضی کند، خشم منتقدان را بر انگیخته است. برخلاف انتظارها این کمپانی از مشتریان و سهام داران خود بابت پنهان کردن باگ‌های اخیر عذرخواهی نکرد.

برایان کرانیچ، مدیر عامل اینتل اعلام کرد این کمپانی تلاش می‌کند تا اوایل هفته آینده برای 90 درصد از پردازنده‌های عرضه شده طی 5 سال اخیر که مستعد آسیب پذیری های Meltdown و Spectre هستند وصله امنیتی ارائه کند. 10 درصد باقی مانده تا پایان ماه میلادی جاری وصله دریافت می‌کنند. با این حال یک مسئله جدی دیگر وجود دارد و آن تأثیر منفی وصله امنیتی بر کارایی سیستم‌ها است. مدیر عامل اینتل تأثیر وصله‌ها را به شدت وابسته به نوع بار کاری دانست و تاکید کرده شدت آن برای هر کاربر متفاوت خواهد بود. آقای کرانیچ تاکید کرد تاکنون هیچ گونه سوء استفاده احتمالی از آسیب پذیری های Meltdown  و Spectre مشاهده شده نشده است.

مدیر عامل اینتل در برابر آنهایی که خواستار عذرخواهی این کمپانی بودند بسیار محتاطانه رفتار کرد و خبری از عذرخواهی نبود. او تنها بر اهمیت این موضوع و جدیت این کمپانی برای رفع این مشکلات دست گذاشت. متأسفانه آقای کرانیچ هیچ گونه اشاره‌ای به پردازنده‌هایی که بیش از پنج سال از عرضه آنها می گذرد نکرد و اصلاً مشخص نیست وصله امنیتی دریافت کنند.

منتقدان اینتل را متهم می‌کنند به رغم آگاهی از وجود آسیب پذیری در پردازنده‌های Coffee Lake، نه تنها آن را از مشتریان مخفی کرده، بلکه هیچ تلاشی برای پیشگیری از تأثیر پذیری کمتر کامپیوترها نکرده است. همچنین گفته می‌شود اینتل در زمان فروش 24 میلیون دلار از سهام خود، از وجود این باگ‌ها مطلع بوده اما یکبار دیگر آن را پنهان کرده است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...