شیائومی بلندگوی هوشمند مجهز به کورتانا را عرضه می‌کند

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

کمپانی شیائومی امروز نخستین بلندگوی هوشمند خانگی خود که از دستیار مجازی کورتانا مایکروسافت نیرو می‌گیرد را معرفی کرد. این بلندگو که توسط Yeelight، یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت چینی تولید می‌شود، قرار است با قیمت کمتر از 30 دلار روانه بازار گردد.

این بلندگوی هوشمند با بلندگوی Echo Dot آمازون با رابط هوش مصنوعی الکسا شباهت‌های بسیاری دارد.

این محصول جدید شیائومی و Yeelight به طور مستقیم با بلندگوهای هوشمند عرضه شده توسط آمازون، هارمن کاردن و گوگل رقابت خواهد کرد. طراحی استوانه‌ای شکل این بلندگو که با نام Yeelight Voice Assistant شناخته می‌شود، بسیار شبیه Echo Dot آمازون به‌نظر می‌رسد.

بلندگوی هوشمند

بلندگوی هوشمند Yeelight از نسخه 64 بیتی چیپست چهارهسته‌ای Cortex A53 با سرعت هسته 1.2 گیگاهرتز بهره می‌برد. 256 مگابایت حافظه داخلی و 256 مگابایت حافظه رم برخوردار است. دکمه‌های کنترل در قسمت بالایی این بلندگو قرار گرفته‌اند.

این دستگاه از یک الگوریتم پیشرفته بیدار شدن برخوردار است که می‌تواند با کمک شش میکروفون حرفه‌ای خود، از فاصله پنج متری صداهای اطراف را بشنود. همچنین شیائومی با استفاده از تکنولوژی‌های Acoustic Echo Cancellation و Beamforming میزان اکو را صدای تولید شده توسط این بلندگوی هوشمند به حداقل رسانده است. بلندگوی جدید Yeelight حتی از وای‌فای دو باندی 4GHz/5GHz و بلوتوث LE نیز بهره می‌برد.

بلندگوی هوشمند

انتظار می‌رود شیائومی این بلندگو را با قیمت 199 یوآن، یعنی چیزی معادل 30 دلار و در تاریخ 31 ژانویه در کشور چین عرضه نماید.

اگرچه با این قیمت نمی‌توان بلندگوهای هوشمند زیادی برای انتخاب در اختیار داشت؛ اما از نظر هوش مصنوعی، کورتانا تنها دارای 230 مهارت می‌باشد. برای مقایسه باید بدانید که الکسای آمازون بیش از 25 هزار مهارت دارد!

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...