هواوی رقیبی تازه و قدرتمند برای آیفون!

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

روز گذشته کمپانی هواوی در کنار معرفی گوشی Honor V10، از تکنولوژی‌هایی که در نظر دارد در کالاهای آینده خود تعبیه کند و در حال حاضر در حال کار روی آن‌ها است هم پرده برداشت، تکنولوژی جدید برای تشخیص چهره!

هواوی در حال توسعه تکنولوژی سنسور نوری سه بعدی برای دوربین جلو گوشی‌های خود است. این سنسور سه بعدی با تابش 300 هزار پرتو نوری در کمتر 10 ثانیه، مدلی با جزییات کامل از چهره کاربر را ایجاد می‌کند که برای باز کردن قفل گوشی و ایمن کردن تراکنش‌های بانکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اما هنوز سرعت عمل سنسور نوری سه بعدی هواوی در مقایسه با سنسور اثر انگشت کند است. سنسور اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی به تنها 0.2 ثانیه زمان نیاز دارد در صورتی که باز کردن قفل گوشی با استفاده از سنسور نوری سه بعدی هواوی به 0.4 ثانیه زمان نیاز دارد یعنی دو برابر کندتر!

تکنولوژی دیگری که هواوی از آن پرده برداشت، انیموجی بود. این تکنولوژی می‌تواند جزییات چهره کاربر، حتی زبان او را به طور دقیق ردیابی کرده و انیموجی متناسب با چهره کاربر را ارائه دهد.

تکنولوژی انیموجی توسعه یافته توسط هواوی

تکنولوژی انیموجی توسعه یافته توسط هواوی

اما همان‌طور که می‌دانید با هر دو این تکنولوژی‌ها برای نخستین بار در آیفون X، گل سرسبد آیفون که برای دهمین سالگرد عرضه آیفون عرضه شد، مواجه شدیم. اما هواوی معتقد است که تکنولوژی انیموجی او از آیفون پیشی گرفته است و بسیار دقیق‌تر از آیفون عمل می‌کند.

هر دو این تکنولوژی‌ها در گوشی تازه معرفی شده Honor V10 و هیچ یک از گوشی‌های دیگر هواوی در دسترس نیست. البته احتمال دارد که این دو تکنولوژی در گوشی P11 تعبیه شوند اما کمپانی هواوی هنوز هیچ زمانی برای ارائه این دو تکنولوژی را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...