آسیب‌پذیری جدید Adobe Flash Player امنیت کامپیوتر شما را به خطر می‌اندازد

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

به نظر می‌رسد تا وقتی که پلاگین Adobe Flash Player توسط این شرکت نرم‌افزاری ارائه شده و شما آن را بر روی کامپیوتر شخصی خودتان نصب می‌کنید، بیشتر از مزایای آن، درهای بدبختی را به سوی خود باز کرده و مصیبت‌های آن را برای خودتان به ارمغان خواهید آورد!

ادوبی فلش بارها و بارها به عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین پلاگین‌ها مطرح شده و متاسفانه ادوبی به آن سرعتی که باید، مشکلات امنیتی این پلاگین را برطرف نمی‌کند.

براساس گزارش اخیر روئیترز، این پلاگین این بار به هکرها اجازه می‌دهد تا برنامه‌ای آلوده و مخرب را بر روی کامپیوتر شخصی شما وارد کنند. این بدافزار توسط لابراتوار کسپرسکی کشف شده و FinSpy یا FinFisher نام دارد و معمولا برای نظارت روی آژانس‌های مجری قوانین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، لابراتوار کسپرسکی به صورت پیوسته یک گروه هکر با عنوان BlackOasis را ردگیری کرده که ظاهرا با استفاده از آسیب‌پذیری امنیتی موجود در پلاگین  Adobe Flash Playerتوانستند برنامه‌های مخربی را وارد سیستم کاربران کنند.

این گروه هکر از بدافزار FinSpy به منظور یافتن مقامات رسمی سازمان ملل، سیاست‌مداران خاورمیانه و همچنین خبرنگاران منطقه‌ای، فعالان و وبلاگ‌نویسان مخالف استفاده می‌کند اما طبق گزارش تعدادی از قربانیان در انگلستان، روسیه، آفریقا، عراق، ایران و افغانستان سکونت داشته‌اند.

Adobe Systems مدتی پیش در سال جاری اعلام کرده بود که توسعه پلاگین ادوبی فلش پلیر را به علت آسیب‌پذیری و باگ‌های متعدد در آن در سال 2020، یعنی کمی بیشتر از دو سال دیگر برای همیشه متوقف خواهد کرد. اما تا رسیدن آن زمان کاربرانی که این پلاگین را بر روی سیستم خود دارند، در معرض انواع و اقسام حملات و بدافزارهایی مانند FinSpy قرار خواهند داشت. به همین منظور ادوبی باید رویکردی سریعتر و کارآمدتری را برای بروزرسانی پلاگین Adobe Flash Player انتخاب کند.

این شرکت در حال حاضر برای مشکل اخیر یک بروزرسانی امنیتی را ارائه کرده است که فعلا جلوی کارهای مجرمانه هکرها را می‌گیرد. آسیب‌پذیری اخیر در مرورگرهای محبوبی مانند گوگل کروم، مایکروسافت اج و اینترنت اکسپلورر دیده شده است.

به هر حال اگر نمی‌خواهید تسلیم خواسته‌های مجرمانه هکرها و افراد مهاجم شوید، بهتر است همیشه از به روز بودن اپلیکیشن‌ها و سیستم عامل خود اطمینان حاصل نمایید.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...