مرورگر Chrome در ویندوز آنتی‌ویروس داخلی خواهد داشت

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

مایکروسافت امروز از وجود قابلیتی در نسخه ویندوزی مرورگر Chrome خبر داد که کاربران را از وجود نرم‌افزارهای آلوده بر روی کامپیوترهای شخصی‌شان آگاه می‌کند.

این ویژگی در واقع گامی مهم برای مقابله با بدافزارهایی است که خود را به صورت صفحه خانه(homepage) مرورگر گوگل کروم به کاربران نشان داده و سپس کدهای آلوده خود را در سیستم وارد می‌نمایند.

آنتی‌ویروس داخلی که مرورگر Chrome در سیستم عامل ویندوز از آن بهره می‌برد به کاربر کمک می‌کند تا اقدامات ناخواسته‌ای که بر روی مرورگر صورت گرفته را به حالت اولیه برگردانند. به عنوان مثال ممکن است بارها برایتان پیش آمده باشد که مرورگر کروم را باز کرده‌ و با یک موتور جستجوی عجیب و مشکوک مواجه شده‌اید.

پیش‌تر حذف نرم‌افزار، ریست کردن کروم و یا حتی حذف مرورگر کروم به صورت کامل تنها راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل بودند. اما این کارها مسلما برای کاربران آزاردهنده محسوب می‌شد و گوگل به دنبال بهبود تجربه کاربری بوده است.

این غول دنیای تکنولوژی و اینترنت با ابزاری جدید برای مقابله با چنین مشکلاتی پا به میدان گذاشته است. حالا شما می‌توانید نرم‌افزارهای آلوده را از سیستم حذف کرده و تنظیمات مرورگر خود را به حالت اولیه بازگردانید. کمپانی گوگل با همکاری شرکت امنیتی ESET یک آنتی‌ویروس داخلی برای مرورگر Chrome طراحی کرده است که البته هیچ‌گاه کارایی یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس کامل و مستقل را نخواهد داشت.

در واقع گوگل با ارائه این ابزار امنیتی کاربران را از شر نرم‌‌افزارهای آلوده خلاص می‌کند اما از سوی دیگر تاثیرات منفی این ابزار بر روی کارایی و عملکرد مرورگر نیز حائز اهمیت هستند. آن هم در مرورگری که همین الان هم بسیاری آن را قاتل RAM کامپیوتر می‌دانند!

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...