دروغ بزرگ اپل درباره شارژ سریع در آیفون8 پلاس

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

دقیقاً 12 سپتامبر بود که کمپانی اپل در مراسمی از سه آیفون جدیدش با نام‌های آیفون8، 8 پلاس و ایکس رونمایی کرد. که البته آیفون ایکس جدای از رسم هر ساله اپل و برای دهمین سالگرد عرضه آیفون و با ویژگی‌های و قابلیت‌های کاملاً جدیدی رونمایی شد.

همان‌طور که گفتیم یکی از این سه آیفون معرفی‌شده جدید، آیفون8 پلاس است که در نوع خود یکی از بهترین آیفون عرضه‌شده تاکنون است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در آیفون8 پلاس وجود داشت، قابلیت شارژ سریع (Fast charging) بود. اگرچه مدتی است که گوشی‌های اندرویدی به این قابلیت مجهز شده‌اند اما اپل به‌تازگی آن را به گوشی‌های جدید خود افزوده است که البته با وضعیتی که شارژ کردن دستگاه‌های اپل با آن مواجه هستند و دیر شارژ می‌شوند، برای کاربران اهمیت زیادی دارد.

اما حالا این طور به نظر می‌رسد که آیفون8 پلاس با استفاده از شارژ سریع (Fast charging) حتی دیرتر از آیفون7 پلاس به صورت معمولی و بدون شارژ سریع، شارژ می‌شود!

آیفون7 پلاس بدون شارژ سریع در مدت 1 ساعت و 59 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود اما آیفون8 پلاس با استفاده از شارژ سریع (Fast charging) در مدت 2 ساعت و 10 دقیقه شارژ می‌شود. اما مسئله عجیب‌تر این است که باتری آیفون7 پلاس ظرفیتی بیشتر از آیفون8 پلاس دارد. این به این معناست که آیفون8 پلاس با ظرفیت باتری کمتر (2691 میلی آمپرساعت) و با استفاده از قابلیت شارژ سریع، دیرتر از حالت معمولی شارژ می‌شود! و حتی عجیب‌تر این که برای بهره‌گیری از قابلیت شارژ سریع در آیفون8 پلاس، باید از آداپتور مخصوص 29 واتی اپل و کابل لایتنیگ که برای کاربر هزینه اضافی دارد استفاده شود.

با همه‌ی این اوصاف احتمالاً تعریف اپل از سریع با ما متفاوت است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...