بزرگ ترین هواپیمای جهان، تست موتورهای خود را با موفقیت پشت سر گذاشت

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

طی هفته جاری، کمپانی خصوصی Stratolaunch برای اولین بار به تست موتورهای توربوفن هواپیمای غول آسای خود پرداخت. همانطور که از ماه ها پیش در اخبار خوانده ایم، Stratolaunch بزرگ ترین هواپیمای حال حاضر جهان است و طی تست اخیر کمپانی در تاسیسات Mojave Air and Space Port کالیفرنیا، هر شش موتور این هواپیما عملکردی کاملاً مطابق با انتظارات داشتند.

این هواپیما، دستاورد بزرگ دیگری برای پاول آلن به حساب می آید که یکی از موسسین مایکروسافت بود و سپس به سراغ ساخت هواپیمای Stratolaunch رفت. با دو بدنه غول آسا و باله هایی عریض تر از زمین فوتبال، Stratolaunch بدون محموله وزنی برابر با 226 هزار کیلوگرم دارد و بزرگ ترین وسیله نقلیه نوع خود به حساب می آید. گفتنی است که به ادعای کمپانی سازنده، این هواپیما می تواند وزنی برابر با 589 هزار کیلوگرم را نیز تحمل کند.


 

در غایی ترین حالت، امید است که Stratolaunch به عنوان سکویی برای پرتاب فضاپیما و موشک استفاده شود. هواپیما به گونه ای طراحی شده که میزبان موشک هایی در میان دو بدنه خود خواهد بود و هنگام رسیدن به موقعیت مکانی مد نظر، موتور موشک روشن شده و محموله خود را به فضا می فرستد.

با این همه، Stratolaunch می خواهد شروعی کوچک داشته باشد. این کمپانی سال گذشته قراردادی برای ارسال موشک Pegasus XL شرکت Orbital ATK به امضا رساند. Pegasus موشکی نسبتاً کوچک است که می تواند ماهواره هایی با سقف وزن 450 کیلوگرم را به فضا بفرستد. ضمناً امکان پرتاب این موشک به کمک هواپیمایی کوچکتر از Stratolaunch نیز وجود دارد و به همین خاطر، قرارداد میان دو کمپانی اندکی عجیب به نظر می رسد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!