تمام قابلیت‌های iOS 11 در یک نگاه

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

به روزرسانی iOS 11 طبق وعده قبلی اپل از امروز پیش روی مشتاقان قرار خواهد گرفت. این به روزرسانی، دستیار دیجیتالی به روزرسانی شده سیری، ابزارهای جدید و گزینه‌های تازه برای مدیریت تصاویر را به همراه خواهد شد اما این‌ها، تمام قابلیت‌های جدید در iOS 11 نیستند.

 

ساده‌سازی مرکز کنترل
مرکز کنترل یا همان Control Center جدید در iOS 11 مدیریت بهتر روی قابلیت‌ها و ابزارها را به همراه خواهد داشت. به این ترتیب، سه پنل موجود، در یک ترکیب واحد ادغام شده‌اند و اسلایدرها و کلیدهای خاموش و روشن قابلیت‌ها نیز به سادگی و راحتی کار کاربر در مدیریت ابزارها افزوده‌اند.

preview

بهبود عملکرد سیری
در iOS 11 تغییرات چشمگیر و متنوعی را در دستیار دیجیتالی هوشمند اپل یا همان سیری شاهد خواهیم بود. رابط کاربری این دستیار دیجیتالی حالا تا حد زیادی به آنچه در قالب کارت‌های نمونه رقیب از شرکت گوگل شاهد بودیم نزدیک شده است. علاوه بر این،  حالا گزینه تایپ برای ارسال فرمان به سیری نیز در دسترس قرار گرفته است تا به جای به زبان آوردن فرامین، بتوانید از گزینه نوشتن دستورات هم استفاده کنید. این قابلیت برای تمامی کاربرانی که به هر دلیلی نظیر تسلط نداشتن به زبان انگلیسی یا متفاوت بودن لهجه، با ارسال فرامین صوتی برای استفاده از دستیارهای دیجیتالی هوشمند مشکل دارند، مفید فایده است.

preview

قابلیت‌های جدید در دوربین
قابلیت‌های جدید و جذابی به همراه iOS 11 به دوربین آیفون یا آیپد شما اضافه خواهد شد. به عنوان مثال، حالا می‌توانید پرتره‌هایی جذاب در نور کم به ثبت برسانید. دست‌یابی به این سطح از خروجی، در پرتو استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال و قابلیت‌های مرتبط با استاندارد HDR ممکن خواهد شد. علاوه بر این، امکان فشرده‌سازی، پشت سر هم قراردادن و حتی ویرایش و اصلاح ویدئوها نیز در بخش نرم‌افزاری درنظر گرفته شده است تا از به‌کارگیری کامپیوتر برای ویرایش ویدئوها بی‌نیاز شوید.

preview

استخراج تصویر از ویدئو
قابلیت لایو ویدئو (Live Video) این امکان را به شما می‌دهد تا لحظه‌های جذاب را از دست نداده و در قاب عکس دیجیتالی به ثبت برسانید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید لحظه دلخواه خود را انتخاب کرده و آن را به صورت یک عکس ذخیره کنید.

preview

ضبط محتویات صفحه‌نمایش
در قالب به روزرسانی نرم‌افزاری جدید، آموزش به دوستانتان برای نحوه استفاده از گوشی، با قابلیتی به نام Screen Recording بسیار ساده شده است. به این ترتیب می‌توانید هرآنچه روی صفحه‌نمایش در حال انجام است را ثبت و ضبط کنید. نکته قابل توجه اینکه می‌توانید محتویات ضبط شده را با صدایی که روی تصویر قرار می‌گیرد کامل کرده و به عنوان ویدئویی آموزشی، با دیگران به اشتراک بگذارید.

preview

مدیریت فرمت ضبط ویدئویی
همان‌طور که می‌دانید فرمت جدیدی در بخش ضبط محتویات ویدئویی و چندرسانه‌ای به iOS 11 اضافه شده است. این امر ممکن است ناسازگاری‌هایی را به همراه داشته باشد. در این صورت، راهکار ارائه شده، مراجعه به قسمت تنظیمات، انتخاب گزینه Camera و پس از آن لمس گزینهFormats است تا بتوانید تنظیمات دلخواه خود را برای رفع مشکل، اعمال کنید.

preview

تغییر ظاهر صفحه‌کلید و بهینه‌سازی ابعاد
اگر دستان کوچک شما به خوبی امکان لمس قسمت‌های مختلف صفحه‌نمایش iOS  را ندارد بدنیست بدانید در به روزرسانی نرم‌افزاری جدید می‌توانید صفحه‌کلید را به قسمت راست یا چپ صفحه‌نمایش انتقال داده تا امکان تایپ آسان‌را حتی با یک دست بدست آورید.

preview

دسترسی آسان‌تر به اعداد صفحه‌کلید
یکی دیگر از به روزرسانی‌هایی که در صفحه‌کلید سیستم‌عامل iOS  شاهد هستیم، امکان دسترسی به اعداد، بدون لمس کلید شیفت است. به این منظور کافی است انگشت خود را روی ردیف بالایی، به سمت پایین بکشید تا دسترسی به اعداد فراهم شود. با کشیدن انگشت به سمت پایین روی حروف نیز می‌توانید به قسمت علامت‌گذاری دسترسی پیدا کنید.

preview

بهینه‌سازی نمایش اسلایدر تنظیم صدا
در iOS 11 خبری از اسلایدر مزاحم تنظیم صدا نیست. با نصب به روزرسانی جدید، زمانی که در حال تماشای ویدئو هستید، نشانگر میزان صدا در قسمت گوشه صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد تا تجربه دلنشین‌تری داشته باشید.

preview

تغییر طرح رابط کاربری در آیپد
به روزرسانی iOS 11 برای آیپدهای اپل داک جدیدی را به همراه آورده که می‌تواند چیزی از ۱۳ تا ۱۵ اپلیکیشن را بسته به اندازه صفحه‌نمایش تبلت شما در خود جا دهد. امکان کشیدن و رها کردن این اپلیکیشن‌ها به مقصد دلخواه شما نیز از نظر دور نمانده است.

preview

مدل نمایش جدید برای برنامه‌ها
در iOS 11 حالا می‌توان نمایش جدیدی را در مد Spaces از اپلیکیشن‌های مختلف پیش رو داشت. این سبک نمایش، در مقابل طرح پشته‌ای در ۱۰iOS قرار می‌گیرد.

preview

نمایش شانه به شانه چند پنجره‌ای
اگر شما به استفاده از قابلیت Split View یا همان نمایش چندپنجره‌ای برنامه‌ها علاقه دارید خبر خوبی برایتان داریم. در iOS 11 اپلیکیشن‌هایی که در حالت نمایش چند پنجره‌ای استفاده می‌کنید شانه به شانه و در کنار هم ردیف می‌شوند و با کشیدن انگشت به سمت بالا می‌توانید مجددا آن‌ها را انتخاب کنید.

preview

نمایش سه اپلیکیشنی
در iOS  جدید حتی این امکان در اختیار شما خواهد بود تا سه اپلیکیشن را شانه به شانه و در کنار هم به نمایش بگذارید.

preview

به اشتراک‌گذاری محتویات با اپل موزیک
اپل موزیک بیش از هر زمان دیگری به یک ابزار در تعامل با شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. قابلیت پروفایل‌ها از جمله نکات جذاب این اپلیکیشن است. به این منظور نیاز است تا تنظیمات حریم خصوصی خود را به روزرسانی کنید. در به‌روزرسانی iOS 11 گام به گام پیش خواهید رفت تا در تعامل بیشتر با شبکه‌های اجتماعی قرارگیرید.

preview

اسکن کردن آسان مستندات
در به روزرسانی نرم‌افزاری جدید امکان اسکن کردن مستندات، دستورهای پخت و سایر موارد به طور مستقیم با انتقال روی اپلیکیشن Note وجود دارد. روی هم رفته شاهد بهبود عملکردNote هم خواهیم بود.

preview

نمایش جدید برای هشدارها
مرکز هشدارهای قدیمی (Notification Center) حالا جای خود را به Cover Sheet داده است. این ترکیب نرم‌افزاری جدید، بی‌شباهت با صفحه نمایش ساعت نخواهد بود. در این بخش می‌توانید دو هشدار جدید را مشاهده کنید و سایر اطلاعات از نظر مخفی خواهد ماند. برای مشاهده اطلاعات تکمیلی و هشدارهای دیگر کافی است انگشت خود را روی صفحه‌نمایش به سمت بالا بکشید.

preview

خلاقیت و سادگی در رسم
در آیدیت جدید این امکان فراهم شده است تا با کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش، طرح و رسم‌هایی را به ایمیل‌های خود اضافه کنید. به این منظور کافی است انگشت خود را برای مدت طولانی روی صفحه‌نمایش قرار داده و از منویی که ظاهر می‌شود گزینه Insert Drawing را انتخاب کنید.

preview

کشیدن و رها کردن
با استفاده از iOS 11 می‌توانید عمل کشیدن و رهاکردن را از اپلیکیشنی به اپلیکیشن دیگر، به سادگی هرچه تمام انجام دهید. البته این قابلیت کمی عجیب بوده و نمی‌توان در تمام موارد به عملکرد ایده‌آل آن تکیه کرد. با وجود این، درنظر داشته باشید که این قابلیت در شروع راه قرار دارد.

preview

حاشیه‌نویسی روی اسکرین‌شات‌ها
از آنجایی که معمولاً کاربرها علاقه دارند تا توضیحات و حاشیه‌نویسی‌هایی را به اسکرین‌شات‌های خود اضافه کنند، باید اعتراف کرد که این قابلیت، کاربردی و جذاب خواهد بود. به این ترتیب می‌توانید اسکرین‌شات‌هایی پویا و گویا را با استفاده از حاشیه‌نویسی در قالب به‌کارگیری قلم‌ها، رنگ‌ها و های‌لایت‌های مختلف ایجاد کنید.

preview

اپلیکیشن Files
اپلیکیشن iCloud Drive حالا جای خود را به اپلیکیشن جدیدی به نام Files‌ داده است. این اپلیکیشن امکان مدیریت و سازماندهی مستندات و فایل‌های شما را به صورت آفلاین و آنلاین فراهم می‌کند.

preview

ایجاد خروجی به صورت PDF
علاوه بر امکان حاشیه‌نویسی روی اسکرین‌شات‌ها، iOS 11 از قابلیت جدیدی به نام Markup as PDF هم بهره‌مند شده است. با استفاده از این گزینه می‌توانید هر صفحه وب، فایل یا عکسی را به یک فایل پی‌د‌ی‌اف قابل ویرایش تبدیل کنید. به این منظور کافی است آیکون به اشتراک‌گذاری محتویات یا همان Share را لمس کرده و گزینه Markup as PDF را انتخاب کنید تا نتیجه کار به فایل پی‌دی‌اف تبدیل شود.

preview

مدیریت هشدارها
با نصب iOS 11 اطمینان حاصل خواهید کرد که رانندگی نیز به مراتب امن‌تر خواهد شد.  iOS 11 از قابلیتی به نام Do Not Disturb برای مدیریت بهتر زمان‌هایی که امکان دریافت هشدارها را ندارید بهره می‌برد. این در حالی است که قابلیت Driving نیز به‌طور خودکار و به محض اینکه تشخیص دهد شما در حال رانندگی هستید فعال می‌شود. به این ترتیب، جلوی دریافت هشدارها سد شده و پیام خودکاری برای افرادی که قصد برقراری ارتباط با شما داشته‌اند ارسال خواهد شد.

preview

تم تاریک
نسخه یازدهم سیستم‌عامل iOS  از مد جدید و البته مخفی به نام Dark Mode بهره‌مند شده است. با فعال‌سازی این قابلیت می توانید پس‌زمینه را به رنگ سیاه تغییر دهید. به این منظور کافی است به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و به ترتیب گزینه‌های General، Accessibility،Display Accommodations و در نهایت Invert Colors را انتخاب کنید. حالا وضعیت زبانه کنار Smart Invert را تغییر دهید تا ترکیب سیاه‌رنگ در پس‌زمینه، پیش روی شما قرار گیرد.

preview

مدیریت پخش موسیقی با هندزفری‌های اپل

iOS حالا تعامل ویژه و متفاوتی را هم با AirPods یا همان هندزفری‌های محبوب شرکت اپل به ارمغان آورده است. به این ترتیب با دو بار لمس ایرپاد سمت چپ می‌توانید پخش یا توقف مقطعی آهنگ را در دستورکار قراردهید. با دوبار لمس هندزفری سمت راست نیز می‌توانید آهنگ بعدی موجود در لیست پخش را اجرا کنید.

preview

به اشتراک‌گذاری سریع گذرواژه وای‌فای
با نصب به روزرسانی جدید iOS  نیازی به اعلام چندین و چندباره گذرواژه دسترسی به وای‌فای به دوستانتان نخواهید داشت.

preview

به بیان دقیق‌تر، در iOS 11 این امکان وجود دارد تا دیگران درخواستی را برای دریافت گذرواژه دسترسی به اینترنت برای شما ارسال کرده و شما هم آن‌را تایید کنید.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!