گوگل، یوتیوب رد و پلی موزیک را ترکیب می‌کند

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۲ دیدگاه

گوگل تأیید کرد که درصدد ترکیب دو سرویس یوتیوب رد و پلی موزیک است.

گوگل عادت دارد که چند سرویس مستقل و جداگانه را ایجاد و سپس آن‌ها را با هم ترکیب کند. اندروید و سیستم‌عامل کروم، برخی از پیام‌رسان‌های گوگل و ... از جمله سرویس‌هایی محسوب می‌شوند که ابتدا به‌صورت جداگانه فعال بودند و بعد با هم ترکیب شدند. اما دو مورد از سرویس‌های اشتراکی گوگل به نام یوتیوب رد و ‌پلی موزیک نیز به‌زودی با یکدیگر ترکیب و به یک سرویس یکپارچه تبدیل خواهند شد.

یکی شدن دو سرویس مورد بحث در جلسه‌ای که در سمینار موسیقی شهر نیویورک و توسط لیور کوهن، سرپرست بخش موزیکِ یوتیوب برگزار شد، تأیید شده است. وی توضیح داد که گوگل احتیاج دارد سرویس‌های یادشده را ترکیب کند تا بدین ترتیب مشترکان جدیدی در آن ثبت نام کنند. وی در این مورد گفت: «ترکیب دو سرویس یوتیوب رد و گوگل‌ پلی موزیک و ارائه‌ی یک سرویس یکپارچه اهمیت زیادی دارد.» گوگل در بیانه‌ای که به وب‌سایت ورج ارسال کرد، به این مورد اشاره کرده که این کمپانی در حال ارزیابی گزینه‌هایی است که پیش از اعمال این تغییر، کاربران را از آن مطلع سازد.

اکوسیستم موسیقی گوگل کمی پیچیدگی دارد؛ اما مشخص نیست که ترکیب این سرویس‌ها بتواند مشکلات موجود را حل کند. گوگل‌ پلی موزیک یک سرویس استریم موسیقی است؛ درحالی‌که بخش موزیک یوتیوب بر محتوای ویدیویی و کنسرت‌ها تمرکز دارد (و اگر در این سرویس مشترک شوید، تبلیغات برای شما به نمایش درنمی‌آیند). یوتیوب رد یک محصول اساسا متفاوت محسوب می‌شود که تمرکز آن بر حذف تبلیغات از روی ویدیو‌ها و ارائه‌ی محتوای دسته اول و اورجینال است. علاوه بر این، گوگل‌ پلی موزیک با خرید اشتراک یوتیوب رد به این سرویس اضافه خواهد شد و کاربران می‌توانند به‌طور هم‌زمان از دو سرویس در کنار هم استفاده کنند.

کوهن به‌صراحت به این نکته اشاره کرده است که شاید اپلیکیشن‌های یوتیوب، یوتیوب موزیک و گوگل‌پلی موزیک هم با یکدیگر ترکیب شوند؛ اما این اقدام به نظر چندان محتمل نیست. انتظار می‌رود با ترکیب سرویس‌های مورد اشاره، برند جدیدی برای آن‌ها انتخاب شود؛ درست مثل آنچه برای سرویس آمازون پرایم رخ داد، اما هنوز در این مورد اطمینان نداریم و باید صبر کنیم تا مشخص شود آیا گوگل هم پس از ترکیب سرویس‌هایش از برند جدیدی برای آن‌ها استفاده خواهد کرد یا خیر.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!