به چهار دلیل شما هم نیاز به یک ساعت هوشمند دارید

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۴ دیدگاه

ساعت هوشمند دقیقاٌ دستگاهی است که در زندگی خود به آن نیاز دارید. 


ویکی پدیا ساعت هوشمند را به این صورت تعریف می کند: «مچ بندی کامپیوتری با قابلیت هایی فراتر از نشان دادن زمان». در حالی که این تعریف از سال های 1970 وجود داشته است اما فقط چند سال است که واقعاٌ معنی آن تغییر کرده است. در ابتدا پروژه ی ساعت هوشمند با شرکت پبل (Pebble) در سال 2012 شروع شد و گوگل و اپل دو سال بعد به این پروژه پیوستند. 
اما در سال 2017 تب ساعت های هوشمند خوابید. پبل به خاطر مشکلات مالی به فیت بیت فروخته شد و پروژه ی ساعت های اندروید ور ( Android Wear) گوگل به خاطر کناره گیری بعضی از سازندگان این پلت فرم به شدت ضربه خورد. اپل هیچ چیزی درمورد میزان فروش ساعت های خود نمی گوید، شاید به این دلیل که ساعت های این شرکت مانند دیگر محصولاتشان فروش نمی رود. 
اما آیا ارزشش را دارد که یک ساعت هوشمند بخریم؟ به چهار دلیل ما به شما می گوییم که این ساعت ها دقیقاٌ چیزی است که در زندگی روزمره ی خود به آن نیاز دارید. ادامه مطلب...........

1- نوتیفیکیشن ها به کارتان می آیند ( به خصوص خارج از خانه) 

گاهی اوقات فراموش می کنیم که ساعت هوشمند خود را شارژ کنیم و تا زمانی که در خانه هستیم متوجه نیاز به آن نمی شویم اما وقتی بیرون از خانه هستیم می فهمیم که چقدر دلمان برای آن تنگ شده است. 
کاربران گوشی های هوشمند در روز حداقل ده ها نوتیفیکیشن دریافت می کنند. اما همه ی این نوتیفیکیشن ها نیاز ندارند که برای آن ها کار خاصی انجام دهیم. ما این اطلاعات را در ذهن خود نگاه می داریم، نوتیفیکیشن ها را می بندیم و به زندگی خود ادامه می دهیم. ساعت هوشمند باعث می شود که دیگر نیاز نداشته باشید با هر زنگ گوشی خود را از جیب یا کیفتان خارج کنید. تصور کنید که با استفاده از اپلیکیشن اسنپ یک تاکسی گرفته اید. شما پیام هایی دریافت می کنید که به شما می گوید که شماره راننده چند است یا این که تاکسی شما چه زمانی می رسد. تصور کنید که همه ی این اطلاعات را روی مچ خود داشته باشید. 

ساعت هوشمند


شما همچنین می توانید خیلی سریع با استفاده از دکمه های حرکت سریع به نوتیفیکیش ها واکنش نشان دهید. یک ایمیل دریافت کرده اید که برایتان مهم نیست؟ دست خود را به سمت راست حرکت دهید و روی گزینه Archive ضربه بزنید. می خواهید پاسخ به توییت های خود را ببینید؟ دست خود را تکان دهید و روی گزینه Like ضربه بزنید. همه این کارها را می توانید با حرکت مچتان انجام دهید. 
اندروید ور ( Android Wear) با استفاده از چند حرکت ساده به شما این امکان را می دهد که نوتیفیکیشن های خود را تنها با تکان دادن مچ دست خود ببینید. البته شاید این حرکت وقتی که در خیابان هستید کمی عجیب به نظر برسد اما وقتی که دستتان بند است و هنوز می خواهید همه چیز را چک کنید این قابلیت به کارتان می آید. 


2- مسیر یابی ساده تر می شود

این هم یک دلیل دیگر که می تواند باعث شود شما به ساعت های هوشمند علاقه مند شوید. ماشین های بسیار زیادی وارد بازار شده اند که کارپلی اپل و اندروید اوتو را پشتیبانی می کنند و به شما این امکان را می دهند که نقشه اپل و یا گوگل را روی داشبرد خود داشته باشید. اما اگر یک ماشین جدید ندارید احتمالاٌ خریدن و نصب یک صفحه نمایش روی ماشین شاید برایتان زیادی گران تمام شود. 
اینجاست که ساعت هوشمند به کارتان می آید. برای مثال در طول سفر می توانید مقصد را روی گوگل مپ تنظیم کنید و صفحه گوشی خود را خاموش کنید. روی ساعت هوشمند اندروید یک نوتیفیکیشن تا وقتی که به مقصد برسید یکی یکی پیچ بعدی را به شما نشان می دهد. این روش بسیار عالی است چرا که گاهی اوقات وقتی که در یک مسیر خیلی طولانی و مستقیم هستید پیام صوتی از طرف اپلیکیشن مسیر یاب دریافت نمی کنید و ممکن است فراموش کنید که کجا باید بپیچید. یک تکان به مچ دستتان می تواند همه ی مشکلات را حل کند. 

ساعت هوشمند


حال به روش های حمل و نقلی مثل موتورسیکلت یا دوچرخه فکر کنید که استفاده از گوشی هوشمند در آن ها ممکن نیست. در این موارد نیز استفاده از ساعت هوشمند می تواند روشی بسیار عالی باشد. 


3- انجام کارهای روزانه

انجام کارهای روزانه و خسته کننده ای مانند تنظیم یادآورها با گوشی هوشمند می تواند کاری جذاب باشد. فقط کافی است که مچ خود را بلند کرده و کلمه کلیدی مورد نظر را بگویید ( برای مثال Ok Google). سپس یادآور مورد نظر خود را به دستیار دیجیتالی اعلام کنید. درضمن در زمان هایی که یک پیام دریافت کرده اید و می خواهید پاسخی یک کلمه ای به آن بدهید ( مانند باشه، بله و خیر) رابط کاربری گوشی هوشمند امکان این کار را با قابلیت پاسخ های یک کلیکی برای شما فراهم می کند. 

ساعت هوشمند


در اصل این ساعت ها کامپیوترهای کوچک و هوشمند هستند. اگر در حال پاسخ دادن به یک آی مسیج روی اپل واچ هستید، این دستگاه به شما پاسخ های متنی را به جای پاسخ های ساده و کلیشه ای پیشنهاد می دهد. اندروید ور 2.0 نیز این کار را انجام می دهد اما برای هر اپلیکیشن پیام رسان!


4- به شما کمک می کند از روی کاناپه بلند شوید

همه می دانند که پیش از هرچیزی ساعت هوشمند برای تمرکز روی تناسب اندام ساخته شد. هرچیزی درمورد اپل واچ سری 2 ، از جی پی اس گرفته تا مقاومت در برابر آب به تناسب اندام مرتبط است. بسیاری از ساعت های هوشمند دارای سخت افزار پیش نیاز مانند سنسورهای حرکتی و نظارت بر ضربان قلب برای تمرکز روی تناسب اندام ساخته شده اند و به خاطر رابط کاربری خیلی قوی می توانند خیلی بهتر از باندهای فیت بیت با یک صفحه نمایش یک خطی این کار را انجام دهند. 

ساعت هوشمند


اپلیکیشن تناسب اندام اپل واچ دارای حلقه های فعالیتی هستند که به راحتی قابل ردیابی می باشند و می توانند یک کاربر تنبل را تشویق کنند که بیشتر فعالیت داشته باشد. گوگل فیت، که درون دستگاه های اندروید ور قرار دارد نیز به شما این امکان را می دهد تا یک هدف فعالیت روزانه تشکیل دهید و شما را ترغیب می کند تا به اهداف تعیین شده ی خود برسید. 
درضمن اگر هدست بلوتوثی داشته باشید می توانید با استفاده از ساعت خود، بدون نیاز به گوشی موزیک گوش دهید. این روش برای زمان هایی خوب است که قصد دویدن دارید اما نمی خواهید گوشی بزرگ شما در جیب شلوارتان اینطرف و آنطرف شود. بیشتر دستگاه های اندروید ور دارای حافظه داخلی چهار گیگابایتی هستند اما اپل واچ هشت گیگابایت ظرفیت دارد. این میزان برای موزیک هایی که برای ورزش لازم دارید کافی است. البته باید بدانید که اگر می خواهید با ساعت هوشمند موزیک گوش دهید برای اندروید ور باید در گوگل پلی موزیک و برای اپل واچ در اپل موزیک عضو شوید. 


پس چرا ساعت های هوشمند طرفدار ندارند؟

دلیل اصلی این موضوع قیمت بسیار بالای این ساعت هاست. قیمت حدودی ساعت های هوشمند هشتصد و پنجاه تومان است. این قیمت حدودی اپل واچ سری 1 یا ال جی واچ استایل است. بسیاری از مردم به ساعت هوشمند به عنوان لوازم جانبی گوشی خود نگاه می کنند. اما اگر موارد بالا را درنظر بگیرید می بینید که واقعاٌ این ساعت ها می توانند زندگی شما را تغییر دهند. 
یک مشکل دیگر این ساعت ها این است که بسیاری از آن ها بزرگ و زشت هستند و باید هرروز آن ها را شارژ کنید.
 ما امیدواریم که بیشتر از آن که این ساعت ها را یک شیء لاکچری ببینید از آن ها به درستی استفاده کنید. 
نظر شما چیست؟ آیا یک ساعت هوشمند دارید؟ از آن چطور استفاده می کنید؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید. 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!