حسگر اثر انگشت کوالکام زیر نمایشگر موبایل مفهومی Vivo چگونه کار می کند؟

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۱ دیدگاه

همگان انتظار داشتند که نخستین موبایل با حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر ساخت یکی از دو غول بزرگ یعنی اپل یا سامسونگ باشد ، به لطف همکاری با کوالکام نمونه اولیه از موبایلی با برند شرکت Vivo توانست این عنوان را از آن خود کند.


 
این سنسور در زیر آب نیز به خوبی کار می کند

لازم به یادآوری است که Mi 5s شرکت شیائومی اولین موبایلی بود که سال گذشته میزبان نسل نخست سنسور اولتراسونیک (فراصوت) کوالکام با نام تجاری «Sense ID» شد، اما چیپ ساز بزرگ آمریکایی تصمیم گرفت امسال به سراغ یک موبایل مفهومی از شرکت Vivo برود، محصولی که بر پایه مدل محبوب Xplay 6 این شرکت ساخته شده است.

 

افرادی که موفق به کار با این نمونه آزمایشی شده اند می گویند که دقت آن در مقایسه با سنسورهای معمولی کاملاً برتر است، به خصوص که وجود عرق یا چربی یا گرد و غبار سبب کاهش این دقت نمی شود.

البته به نظر می رسد (دست کم در نمونه اولیه) فاصله لمس نمایشگر تا باز شدن قفل تا حدودی زیاد است. سنسور کوالکام قابلیت آن را دارد تا در هر نقطه ای از زیر نمایشگر نصب شود، اما طراحان Vivo به این نتیجه رسیده اند که از لحاظ ارگونومیک موقعیت آن در بخش پایینی ایدآل تر است.

 

کوالکام نسخه معمولی سنسور جدید خود را از ماه جاری در اختیار شرکای سخت افزاری خود قرار خواهد داد، اما نسخه قابل نصب در زیر نمایشگرها تا پیش از سه ماهه آخر سال جاری روانه بازار نخواهد شد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!