پیش نمایش بازی Sniper: Ghost Warrior 3

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۲ دیدگاه

بازی Sniper: Ghost Warrior 3 در تلاش است تا یکی از دقیق‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین مکانیزم‌های یک بازی اسنایپر را به بازیکنان ارایه دهد. با هم نگاهی به اطلاعات بازی خواهیم انداخت.

Sniper: Ghost Warrior 3 یکی از بازی‌های شوتر تاکتیکا‌ل جهان‌باز امسال است که برای پلتفرم‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. وظیفه ساخت سومین سری از مجموعه بازی‌های Sniper بر عهده استودیو  CI Games است که البته به گفته این تیم، Ghost Warrior 3 اولین نسخه از این سری خواهد بود که ارزشی معادل دیگر بازی‌های AAA و پرهزینه دارد. هرچند که دو نسخه گذشته با فروشی تقریبا ۵.۵ میلیون نسخه‌ای موفقیت خوبی کسب کردند، اما وعده‌های استودیو CI Games از بزرگ‌تر و خوش‌ساخت‌‌تر بودن‌ سومین نسخه از سری Ghost Warrior حکایت دارند.

این بازی که در دسامبر سال ۲۰۱۴ به طور رسمی معرفی شد، با توجه به اخبار منتشر شده، چرخه تولید چندان سریعی نداشته چرا که از آن زمان تا به حال بازی با تاخیرهای مختلفی رو به رو شده و زمان عرضه آن عقب افتاد. اما با توجه به تجربه تیم توسعه بازی که از کارکشته‌های این صنعت تشکیل شده‌اند و چندین سال از زندگی خود را صرف ساخت بازی کرده‌اند، می‌توان انتظار یک نسخه قابل احترام، حداقل برای طرفداران را داشت. اما بهتر است کیفیت نهایی بازی را پس از عرضه آن بررسی کنیم و فعلا به ا‌طلاعات منتشر شده از بازی بپردازیم.

Sniper Ghost Warrior 3

نسخه سوم سری Ghost Warrior، بزرگ‌تر و هیجان‌انگیزتر از دو نسخه گذشته به نظر می‌رسد

داستان بازی Sniper: Ghost Warrior قرار نیست تحولی عظیم در این سری ایجاد کند و مشابه دو نسخه گذشته این مجموعه، اما با حال و هوای مختص به خود روایت خواهد شد. در این قسمت شما در نقش یک اسنایپر آمریکایی به نام جان نورث ظاهر خواهید شد که نزدیک مرز‌های روسیه ماموریت خود را آغاز خواهد کرد. به عنوان یک سرباز تنهای آمریکایی، وظیفه شما این است تا از آغاز یک جنگ سرد دیگر جلوگیری کنید. اتفاقات بازی در دورانی مدرن بین سه جناح خصومت‌آمیز در جریان خواهد بود. هنگامی که وارد نبرد می‌شوید، در گرجستان یک جنگ داخلی شکل گرفته است و در عین حال نیز یک جنگ نیابتی دیگر شکل گرفته است. البته با اینکه داستان بازی ساختگی است،‌ اما استودیو سازنده قول داده تا دنیای بازی را بسیار واقعی و محیط‌های آن را تاثیرگذار خلق کند.

اما مهم‌ترین عنصر تشکیل دهنده سری Ghost Warrior، چیزی نیست جز گیم‌پلی و گان‌پلی بازی. به قول تیم سازنده، بازیکنان قادر خواهند بود تا دقیقا هر طور که مایل باشند اهداف اصلی بازی را سرنگون کنند و Ghost Warrior 3 یک حس واقعی از اسنایپر بودن را ارایه خواهد داد. آزادی عمل در از بین بردن دشمنان اصلی بیشتر از نسخه‌های قبل به چشم خواهد خورد. می‌توان یک هدف را از فاصله نزدیک از بین برد یا از یک فاصله بسیار دور به لطف اسنایپر هدف قرار داد. البته موضوع فقط به کشتن هدف اصلی خلاصه نمی‌شود. اینکه چطور به هدف خود برسید، از چه روشی برای رسیدن به آن استفاده کنید، اینکه پس از کشتن هدف چگونه فرار کنید و در نهایت چگونه از نیروهای دشمن در امان بمانید، همگی مواردی هستند که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. بازی در این زمینه نیز به شما آزادی عمل خواهد داد، اما این موضوع بیشتر به شرایط و موقعیت شما بستگی خواهد داشت.

Sniper Ghost Warrior 3

اینکه اگر هدف اصلی را از فاصله نزدیک نابود کنید، بیشتر باید در شرایطی پر سر و صدا از مهلکه فرار کنید یا اگر از فاصله دور کسی را از بین بردید، بیشتر باید روی بخش مخفی‌کاری و پنهان شدن تمرکز کنید. اما با این حال بازی آزادی کاملی به شما خواهد داد تا در شرایط مختلف خود را گرفتار نبینید. به طور کلی سه روش مختلف برای پیش روی در بازی وجود دارد که در طول مراحل کارآمد خواهند بود. اصلی‌ترین روش بازی این است که به عنوان یک اسنایپر مراحل را پیش ببرید یا همانند نام بازی شبیه به یک روح خطرناک دشمنان را از پای درآورید یا در نهایت، به عنوان یک جنگجو و رزمنده با سر و صدا آرامش دشمنان را سلب کنید.  هر سه روشی که راه را برای شما باز خواهد کرد تا مراحل را طی کنید، همانطور که مراحل را از آن سه روش شروع کنید، پایان‌بندی آن مراحل نیز بر اساس همین روش‌‌ها رقم خواهند خورد. به گفته سازندگان قرار نیست شرایط جوری رقم بخورند که حس تکرار به شما دست دهد بلکه هر روشی که پیش بگیرید، موقعیت‌هایی پویا ایجاد خواهند شد.

برای ایجاد موقعیت‌های پویا، یک بازی خطی قادر نیست به چنین هدفی برسد و سازندگان نیز از این موضوع با خبر هستند. Sniper Ghost Warrior 3 یک بازی غیر خطی و سندباکس گونه است که در یک نقشه بزرگ به بازیکنان اجازه انعطاف‌پذیری کامل را خواهد داد تا مراحل را هر گونه که می‌‌‌خوا‌هند پیش ببرند. برای هرچه جذاب‌تر شدن بازی و این‌که بازیکن بتواند در مواقع مختلف عکس‌العمل‌های متفاوتی از خود نشان دهد، تیم سازنده مکانیک جهت‌یابی و حرکات را نسبت به دو نسخه گذشته تغییر داده و حالا با انجام حرکت هایی جدید مانند دویدن، پارکور، بالا و پایین رفتن و در نهایت دفع کردن و جا‌خا‌لی دادن این امر را میسر کرده است.

Sniper Ghost Warrior 3

سازندگان قول داده‌اند تا شما در این بازی طعم واقعی یک اسنایپر را بچشید

یکی دیگر از بخش‌ها‌ی جدید بازی، Scout Mode نام دارد. در این بخش بازیکنان می‌‌توانند مکان‌های جالب و مشخص شده‌ای را پیدا کنند که ممکن است در آن مواد منفجره واقع شده باشد. همچنین با استفاده از پهپاد موجود در بازی قادر هستید تا موقعیت‌های مختلف را به خوبی چک کنید و زیر نظر داشته باشید تا استراتژی خود را آن گونه که دوست دارید بچینید. پس از آن باید ماموریت‌های درخواست شده را یکی یکی تیک بزنید. البته هرگز نباید دشمنان را ساده گرفت، چرا که سازندگان قول دشمنان باهوشی را داده‌اند که در شرایط مختلف به خوبی عکس‌العمل نشان می‌دهند.

البته یک شرایط خاص دیگر در بازی وجود دارد که هرگز نباید آن را فراموش کنید چرا که این مورد برای یک اسنایپر، یک عنصر فوق‌العاده حیاتی به شمار می‌رود؛ تغییرات شب و روز و جوی. به لطف شرایط پویای جو آسمان و چرخه شب و روز، می‌توان بیش از پیش در مورد استراتژی‌های خود برای رسیدن و نابود کردن حریف تصمیم‌گیری کرد. در شب هنگام یک اسنایپر به خوبی می‌تواند پنهان شود و دشمنان بویی از او نبرند، اما در عین حال یافتن هدف اصلی کاری دشوار خواهد بود. از طرفی دیگر در طول روز پیدا کردن و کشتن حریف بسیار راحت است،‌ اما برای فرار کردن خود باید ابتدا برنامه بچینید تا ناگهان اسیر نشوید. از طرفی شرایط جوی را فراموش نکنید. اگر به یاد داشته باشید سازندگان قول یک مکانیزم اسنایپر واقعی را در بازی داده‌اند و چنین حرفی به این معنی است که حتی یک باد ساده نیز می‌تواند روی شلیک شما در فاصله بسیار دور تاثیر بگذارد. همچنین قادر خواهید بود هر زمانی که خواستید به انجام ماموریت بپردازید و مجبور نیستید در یک بازه زمانی خاص هدف اصلی را سرنگون کنید.

Sniper Ghost Warrior 3

یک رزمنده، یک شبح یا یک اسنایپر؛ به هر سه روش قادر به انجام بازی هستید

همان‌طور که دنیای بازی سرشار از منابع، طبیعت‌های جذاب و ساختمان‌های مختلف است، بخشی به نام خانه امن یا Safe House نیز وجود دارد که می‌توانید به آن‌جا بروید و به اسلحه‌ها و منابعی که به دست آورده‌اید سر و سامان دهید. همچنین این خانه‌های امن نقش سفر سریع یا Fast Travel را برای بازیکنان ایفا خواهند کرد و می‌توانید از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر بروید. همچنین طبق سنت برخی بازی‌های جهان باز، در این خانه‌ها می‌توانید استراحت کنید تا ساعت شبانه روزی مد نظرتان فرا برسد و به سراغ ماموریت خود بروید. البته این خانه‌های امن از ابتدا در دسترس نیستند و تا زمانی که در محیط بازی آن‌ها را پیدا نکنید، غیر قابل استفاده خواهند بود. اگر آن‌چنان مشتاق به یافتن این خانه‌ها نیستید، باید بگویم که در این خانه‌ها جعبه‌هایی برای لوت کردن و اسلحه‌های جذابی برای سرنگونی دشمن وجود دارند.

یکی دیگر از قابلیت‌های بازی این است که می‌توان اسلحه‌ها را شخصی‌سازی و آپگرید کرد و برای این کار نیز باید به خانه‌های امن بیایید. آپگرید‌های اسلحه‌ها بیشتر مربوط به دقت و کارایی آن‌ها خواهند بود. بخشی به نام Weapon Cache وجود دارد که می‌توانید لیست اسلحه‌هایی را که همیشه همراه خود دارید انتخاب کنید و دیگر اسلحه‌هایی را که به کار نمی‌آیند در انبار بگذارید. دیگر نکته جالب بازی این است که شما یک ماشین در اختیار خواهید داشت تا در محیط بازی به گشت و گذار بپردازید یا به محل ماموریت بروید. البته دشمن به خوبی ‌می‌تواند شما را در این ماشین تشخیص دهد و به سراغ‌تان بیاید. پس فکر نکنید که این ماشین دوست و همراه همیشگی شما خواهد بود و می‌توانید در یک حمله انتحاری به راحتی وارد پایگاه  دشمن شوید و همه را به خاک و خون بکشید.

شاید با خود فکر کنید که Sniper: Ghost Warrior 3 با محیط بزرگ و آزادی عمل فراوانش به یک اثر شبیه به Far Cry تبدیل شود. اما به هر حال اطلاعاتی که در اختیار داریم از یک بازی خوب برای طرفداران حکایت دارد. اما این‌که سازندگان تا چه حد برای طرفداران این اثر سنگ تمام گذاشته باشند باید صبر کرد و دید.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!