ویندوز 10 Cloud

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۴ دیدگاه
 

اخیراً گزارش شده که مایکروسافت در حال توسعه نسخه جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز با نام ویندوز 10 Cloud است. در واقع با اینکه انتظار می‌رفت نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز 10 از قابلیت‌هایی مرتبط با فضای ابری استفاده نماید، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که مایکروسافت با عرضه ویندوز 10 Cloud هدف کاملاً متفاوتی را دنبال می‌کند. در ادامه این مطلب، همراه دیجی‌ رو باشید.

گفته می‌شود که ویندوز 10 Cloud قرار است به عنوان یک نسخه “ساده‌تر شده” از سیستم‌عامل ویندوز 10 عرضه شود و این سیستم‌عامل، تنها می‌تواند برنامه‌های یونیورسال ویندوزی را که در فروشگاه ویندوز عرضه می‌شود، اجرا نماید. تقریباً عملکرد این سیستم‌عامل مشابه با ویندوز RT است.

گمان می‌رود که شرکت مایکروسافت، در حال توسعه این نسخه جدید از سیستم‌عامل ویندوز 10 به منظور به چالش‌کشیدن کروم‌بوک‌ها با نسخه‌ای امن‌تر، ساده‌تر و ارزان‌قیمت‌تر از سیستم‌عامل ویندوز 10 است. با این‌حال، شاید این سوال برایتان مطرح شود که چرا شرکت مایکروسافت از پسوند “Cloud” در نام‌گذاری این سیستم‌عامل استفاده کرده است، در حالی که ویندوز 10 Cloud از قابلیت‌هایی مرتبط با فضای ابری استفاده نمی‌کند؟ شاید این موضوع بدین خاطر است که Cloud نشان‌دهنده محصولاتی است که به این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز 10 مجهز شده‌اند و قرار است که کروم‌بوک‌ها را که بازار آن‌ها در حال گسترش است، به چالش بکشند.

اینکه آینده سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل پس از انتشار این به‌روزرسانی چه می‌شود، به یکی از سوال‌های کاربران گوشی‌های ویندوزی تبدیل شده است. با توجه به امکان اجرای نسخه کامل ویندوز بر روی دستگاه‌های مجهز به تراشه ARM، گمان می‌رود که ویندوز 10 موبایل دیگر جایی در تصمیم‌گیری‌های آینده این شرکت نداشته باشد.

با این‌حال، هیچ‌یک از این اطلاعات به‌طور رسمی توسط مایکروسافت تایید نشده است و مایکروسافت نیز از آینده سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل هیچ چیز نمی‌گوید. البته برخی احتمال داده‌اند که ویندوز 10 Cloud در واقع نسخه بهینه‌شده سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل است که برای دستگاه‌های سبک‌وزن با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف، تجربه کاربری سریع و مناسبی را ارائه خواهد داد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!