مرورگر کروم 56 با چندین قابلیت جدید، همچون سرعت بهتر در بارگذاری صفحات منتشر شد

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۷ دیدگاه

گوگل ساعاتی پیش نسخه 56 از مرورگر کروم را منتشر کرد. در کنار بهبود امنیت، این نسخه از مرورگر محبوب گوگل با تغییرات عمده‌ای همراه شده است که موجب می‌شود صفحات وب در مقایسه با نسخه پیشین، تا 28 درصد سریعتر بارگذاری شوند. در ادامه با جزییات بیشتر از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید این مرورگر همراه خواهید بود.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی گوگل، به منظور افزایش سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی، مهندسان این کمپانی تلاش کرده‌اند مسیر اتصال مرورگر به سرورهای وب را کوتاه‌تر و ساده‌تر کنند تا امکان دسترسی به اطلاعات موجود در حافظه‌ کش سریعتر صورت بگیرد. از سوی دیگر این مرورگر هم اکنون به صورت پیش فرض پلاگین مربوط به Flash Player را به صورت خودکار غیر فعال می‌کند. گوگل چندی پیش اعلام کرده بود که این قابلیت را در مرورگر کروم 56 در دسترس کاربران قرار خواهد داد چرا که استفاده از زبان HTML5 می‌تواند سرعت عملکرد در فضای اینترنت را بسیار بهبود ببخشد و از طرفی دیگر میزان مصرف باتری را هم کاهش دهد.

به این ترتیب زبان HTML5 هم اکنون به صورت پیش فرض تمامی اطلاعات موجود در سایت‌ها که بر پایه فایل‌های Flash طراحی شده باشند را مسدود می‌کند. با این وجود کاربران می‌توانند به سایت‌های مورد اطمینان خود اجازه نمایش این اطلاعات را بدهند. در کنار استفاده از این زبان برنامه نویسی جدید، کروم 56 از ارتباط بلوتوث در هنگام استفاده از برنامه‌های تحت وب نیز پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر ویژگی‌های عالی بالا، کروم 56 هم اکنون از قابلیت جدید WebGL 2.0 بهره‌مند است. به این ترتیب در هنگام بارگذاری طرح‌های سه بعدی موجود در صفحات وب، این مرورگر به جای استفاده از پردازنده، از هسته‌های گرافیکی موجود در گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای خانگی استفاده می‌کند. با اضافه شدن این قابلیت به مرورگر کروم، طراحان صفحات وب نیز می‌توانند با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی، سرعت بارگذاری سایت‌های دارای طرح‌های سه بعدی را بهبود ببخشند.

از میان دیگر ویژگی‌های جدید این نسخه از مرورگر محبوب گوگل می‌توان به بهبود سرعت در هنگام بارگذاری دوباره صفحات اینترنتی اشاره کرد. به این ترتیب در هنگام بارگذاری دوباره وب سایت‌ها، تنها اطلاعات اصلی موجود در آن‌ها از سرورهای اینترنتی فراخوانی می‌شود. با استفاده از این قابلیت، استفاده از اطلاعات موجود در حافظه‌های کش مرورگر به حداکثر میزان خود می‌رسد و علاوه بر بهبود سرعت، مقدار تاخیر در بارگذاری صفحات و همچنین مصرف انرژی به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!