چرا هر کارمند باید مانند یک مدیرعامل فکر کند!

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۴ دیدگاه

به احتمال زیاد شما هم این عبارت را شنیده‌اید که «نوآوری، یک درصد الهام است و 99 درصد عرق‌ریزی و سخت کوشی». علی‌رغم آنچه که اکثر بنیانگذاران باور دارند (محصولم شگفت‌انگیز است، مشتریانم به این محصول نیاز دارند، هیچ کس دیگری نمی‌تواند این مسئله را حل کند و چیزهایی از این دست)، بیشتر شرکت‌ها هم بر این عقیده‌اند که موفقیت در کسب و کار، «یک درصد ایده و 99 درصد اجرا» است. یعنی ساختن یک تیم موثر و کاربلد (کسانی که کار اجرایی را برعهده دارند) می‌تواند مهمترین عامل موفقیت یک شرکت باشد. و اولین قدم با انتخاب افرادی آغاز می‌شود که قصد دارید آن‌ها را استخدام کنید.

درک مفهوم تیم‌سازی همیشه برای کارآفرینان ساده نیست – حداقل نه در روزهای آغازین راه‌اندازی استارت‌آپ.  کارآفرینان معمولاً انگیزه آن را دارند تا پروژه‌های خود را مشتاقانه دنبال کنند و رئیس خود باشند. با وجود چنین روحیه مستقلی این تمایل وجود دارد که بیشتر روی خودشان تکیه کنند تا آدم‌های اطرافشان. در نتیجه، آن‌ها مسئول تمام کارهای خود هستند از مسائل مالی برای تولید محصول گرفته تا بازاریابی، فناوری و حتی‌ بیرون ریختن زباله.

با رشد یک شرکت، کارآفرین به سرعت در می‌یابد که با تکیه کردن بر مهارت‌های خودش نمی‌تواند تمام کارها را پیش ببرد، و این که در نهایت تنوع دانش و شور و اشتیاق موجود در یک تیم قوی همان چیزی است که معیار و موفقیت آینده را رقم می‌زند. اما ترفندهایی که برای ساختن یک تیم قوی لازم‌اند:


نگاهی به تنوع افکار

در ابتدا، به عنوان یک کارآفرین ممکن است به دنبال افرادی باشید که با استعداد هستند و می‌توانند طرح کسب و کار موجود را به اجرا دربیاورند. اما با پیشرفت زمان و گسترش کسب و کار متوجه می‌شوید که به غیر از افراد مورد اطمینان به چیزهای بیشتری برای انجام این استراتژی نیاز دارید. وقتی کارمندان شروع به پرسیدن سوال می‌کنند و به روش‌های مختلف انجام کار اشاره دارند، آن وقت است که به مزیت‌های داشتن همکاران تیزهوش و با مهارت که ایده‌های جدیدی در ذهن دارند و مطرح می‌کنند، پی می‌برید.

کارآفرینان می‌توانند از دانش دیگران که همانند مدیرعامل‌ها فکر می‌کنند، بهره‌مند شوند. کارآفرینان باید به دنبال افرادی باشند که طرز فکر "مالک بودن" دارند، و ما به این مسئله به عنوان کمکی به تیم داخلی و مشتریان خود نگاه می‌کنیم- افرادی که اکثر آن‌ها خودشان کارآفرینند. در نهایت، این وظیفه ماست که انعطاف‌پذیری لازم  و ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت را در اختیار کارمندان بگذاریم.

همکاری

استخدام کارمندان ماهر و کاربلد تنها یکی از اقداماتی است که می‌توان در جهت ساخت یک تیم قوی انجام داد. بخش دشوارتر، تشویق افراد به همکاری و تشریک مساعی با یکدیگر است. داشتن تیم‌های خلاق، قدرتمند و باهوش منجر به خلق ارزش‌های یک شرکت می‌شوند که می‌توان از این ارزش‌ها به عنوان راهنما در جهت استخدام استعدادهای جدید استفاده نمود. ما می‌خواهیم افرادی را بیابیم که این ارزش‌ها را دارا هستند و می‌توانند به ما در خلق یک فرهنگ کمک کنند، فرهنگی که امکان کپی‌برداری از آن از سوی دیگران وجود ندارد. ما کارمندانی صادق، مبتکر و مقاوم و سرسخت می‌خواهیم که واقعاً به کاری که انجام می‌دهند باور داشته باشند.

در حال حاضر چالش اصلی ما این است که مطمئن شویم کارمندانمان همچنان مشتاق و علاقمندند که بخشی از این فرآیند تعاملی باشند، فرآیندی که با طرز فکر کارآفرینی آمیخته شده است. هرگز روحیه استقلال طلبی را که لازمه یک فرد کارآفرین است از دست ندهید. اما مطمئن شوید که اطرافتان را افرادی فرا گرفته‌اند که با تشریک مساعی، این نقطه نظر را به اشتراک می‌گذارند.  

 
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!