منتظر بلوتوث نسخه ۵٫۰ با قدرت بیشتر و پشتیبانی از مسافت بیشتر باشید

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۶ دیدگاه

۲۷ خرداد ماه شاهد رونمایی از تازه‌ترین نسخه بلوتوث، Bluetooth 5.0 خواهیم بود. این شبکه ارتباطی بدون شک حاوی بهبودهای ایده‌آلی خواهد شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکان افزایش رنج پشتیبانی از اتصال، پایداری بیشتر و همچنین مصرف انرژی کمتر اشاره کرد.
یکی از پر مصرف‌ترین گزینه‌های ارتباطی پس از وای-فای قطعاً بلوتوث خواهد بود. بلوتوث نام یک استاندارد ارتباطی با برد کوتاه است که در کنار انرژی کم، بسیار کم هزینه بود و نیازی نیز به سیم نخواهد داشت. طی سالیان اخیر شاهد عرضه چندین نسخه مختلف از بلوتوث بودیم که هر کدام نسبت به نسل گذشته دارای بهبودهایی بوده‌اند. آخرین نسخه منتشر شده بلوتوث ۴٫۲ است. بلوتوث ۴ تنها نسخه‌ای از بلوتوث است که می‌تواند به‌طور هم‌زمان با تمام نسخه‌های بلوتوث با همان پروتکل ارتباط برقرار کند. علاوه بر این که این نسخه از بلوتوث از BLE نیز بهره می‌گیرد. BLE یا Bluetooth Low Energy در این محصول، مصرف انرژی ارتباطات بلوتوث را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این فناوری مصرف انرژی بلوتوث را در هنگام زمان خواب به حداقل می‌رساند. به‌عنوان مثال یک کاربر از یک هدست بلوتوث برای مکالمات استفاده می‌کند. زمانی که خبری از مکالمه نیست، BLE مصرف بلوتوث را به حداقل می‌رساند و به‌محض برقراری ارتباط، بلوتوث مانند نسخه‌های دیگر انرژی مصرف می‌کند.
اینک باید کم کم منتظر عرضه نسخه جدیدی از بلوتوث باشیم. این نسخه که «بلوتوث ۵» است، حاوی یکی از بزر‌گترین تحولات این اتصال رادیویی خواهد بود که تا به حال با آن طرف بوده‌ایم. انتظار داریم این نسخه از بلوتوث که هفته آینده رسماً معرفی خواهد شد دارای طیف مسافتی دو برابری نسبت به نسخه گذشته خود باشد و همچنین مصرف انرژی به مراتب پایین‌تر (حدوداً چهار برابر کمتر) از بلوتوث نسخه ۴٫۰ داشته باشد.
در همین راستا یکی از مدیران ارشد شبکه ارتباطی بلوتوث به نام مارک پاول اعلام کرده است که این سیستم طی یک رویداد خبری در شهر لندن و در تاریخ ۱۶ ژوئن معرفی خواهد شد. وی در اینباره گفته است: ” بلوتوث ۵ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. این نسخه از شبکه ارتباطی رادیویی بلوتوث قصد دارد تا پایداری بیشتری را نسبت به گذشته از خود ارائه دهد تا کاربرانی که از این سرویس در سراسر جهان استفاده می‌نند، قابلیت‌های بهتری را در اختیار داشته باشند. گروه ما در این راستا قصد دارد تا با حرکتی رو به جلو در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد ماه) میزبان یک رویداد خبری در شهر لندن باشد.”
بلوتوث ۵ نسبت به نسل‌های گذشته خود بسیار کاربردی‌تر خواهد بود. فناوری بلوتوث در حال حاضر در اکثر فروشگاه‌های بزرگ، استادیوم‌های ورزشی و حتی موزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو افزایش پشتیبانی از طیف این ارتباط رادیویی می‌تواند تأثیرات بسیار مفیدی را در استفاده‌های روزانه بگذارد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!