امکان لغو پیام های ارسال شده و پشتیبانی از Gboard در بروزرسانی جدید تلگرام فراهم شد

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۶ دیدگاه

وسعه دهندگان تلگرام سال جدید را قدرتمند آغاز کرده اند و تاکنون شاهد چند خبر از این کمپانی بوده ایم. تلگرام به تازگی پشتیبانی از نسخه های قدیمی اندروید ( 2.2، 2.3 و 3 ) را به پایان رساند و نسخه ی جدید این پیام رسان بر روی گوشی های قدیمی قابل نصب نیست. حال تلگرام یک بروزرسانی اصلی را منتشر کرده است که نسخه های اندروید  iOS این پیام رسان را در بر میگیرد و قابلیتی را به آن اضافه میکند که مطمئنا کاربران زیادی انتشار آن را میکشیدند. با بروزرسانی این پیام رسان، نسخه ی 3.16 رو بر روی گوشی شما نصب خواهد شد. اولین و احتمالا مهم ترین قابلیتی که در نسخه ی جدید به تلگرام اضافه شده است، امکان لغو ارسال پیام هایی است که شما به تازگی و در طول 48 ساعت قبل ارسال کرده اید. بدین ترتیب میتوانید پیامی را که ارسال کرده اید اما هنوز مخاطب شما آن را مشاهده نکرده است، حذف کنید. به احتمال زیاد برای شما پیش آمده است که پیامی را برای شخص اشتباهی ارسال کرده باشید و در این گونه مواقع تنها امکان ویرایش پیام ارسال شده بود اما اکنون میتوانید آن را به طور کلی حذف کنید.

دیگر ویژگی خوبی که نسخه ی جدید تلگرام اضافه شده است، ارائه ی آمار مربوط به مصرف دیتا است که به هر دو نسخه ی اندروید و iOS این برنامه اضافه شده است. این ویژگی برای هر دو دسته از کاربرانی که از اینترنت وای فای یا دیتای سیم کارت استفاده میکند کارایی دارد و کاربر میتواند مصرف ترافیک خود در این اپلیکیشن را کنترل کند. اما تلگرام قابلیت های بیشتری را برای کاربران اندرویدی در نظر گرفته است. اکنون تاریخ ارسال یک پیام چه در کانال یا گروه هنگام اسکرول کردن نمایش داده میشود ضمن اینکه حافظه به اسکرول اضافه شده است و پس از خارج شدن از یک گفت و گو یا کانال، با ورود مجدد به همان نقطه ی قبلی باز میگردید که این هم یک ویژگی کاربردی به شمار میرود. قابلیت اشتراک گذاری نیز در نسخه ی اندروید تلگرام بهبود یافته است و این کار در نسخه ی جدید بسیار آسان تر شده است و از این پس شما میتوانید فایل هایی را که اخبرا دانلود کرده اید را مستقیا از صفحه ی اشتراگ گذاری به اشتراگ بگذارید.

علاوه بر این، تلگرام اکنون از ویژگی های کیبورد گوگل که با نام Gboard شناخته میشود پشتیبانی میکند و میتوانید توسط این کیبورد برای مخاطبین خود در تلگرام تصاویر GIF را ارسال کنید. همچنین برای دستگاه هایی که از اندروید 7.1.1 نوگا برخوردار هستند، منوی نمایش سریع در نظر گرفته شده است و کاربران میتوانند مکالمات خود را به صفحه نمایش اضافه کنند. همچنین اموجی های جدیدی نیز به نسخه ی جدید تلگرام برای کاربران اندرویدی اضافه شده است.  

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!