SSD پرسرعت چهار ترابایتی؛ ارمغان اعجوبه‌ای به نام سامسونگ!

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۴ دیدگاه

سامسونگ در نظر دارد در خلال نمایشگاه CES 2017 که اوایل سال میلادی آینده برگزار می شود، از مدل 4 ترابایتی SSD های سری Proا850 خود رونمایی کند. البته سامسونگ پیش تر مدل 4 ترابایتی EVOا850 را نیز معرفی کرد بود اما سری Proا850 محصول جذاب تری است.

تفاوت اصلی میان SSDهای سری Proا850 با EVOا850، نوع تراشه های حافظه بکار رفته است. در EVOا850 از تراشه های TLC اما در Proا850 از تراشه های MLC استفاده شده، این تفاوت نه تنها بر روی کارایی، بلکه بر روی دوام و قیمت تمام شده نیز تاثیر می گذارد و Proا850 برتری دارد.با این حال سری Proا850 گران تر است.

Proا850 سامسونگ اولین SSDا4 ترابایتی دنیا بر پایه تراشه های حافظه MLC است. در تراشه های حافظه MLC هر سلول حافظه تنها قادر به نگه داری 2 بیت اطلاعات که مقایسه با تراشه های 3 بیتی TLC، سرعت و دوام بالاتری ارائه می کند. با برخورداری از ظرفیت عظیم 4 ترابایت، سامسونگ کاربران حرفه ای نظیر تولیدکنندگان محتواهای چندرسانه ای و همچنین گیمرها را هدف می گیرد. در وجود چنین SSD پرسرعت و پرظرفیت، آنها قادر خواهند بود تا به کلی استفاده از هارد دیسک های مکانیکی را کنار بگذارند.

قیمت و یا زمان عرضه این محصول تاکنون اعلام نشده است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!