MU-MIMO چیست و چرا باید روتر شما از آن پشتیبانی کند؟

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۲ دیدگاه

تعداد تجهیزات متصل به اینترنت در خانه و محل کار در حال افزایش است و به تناسب آن سرعت اتصال به شبکه نیز کاهش پیدا می کند. بسیاری از روتر های موجود در بازار از نوع SU-MIMO هستند و در هر زمان فقط یک کاربر می تواند با روتر ارتباط برقرار کند. سایر کاربران برای دریافت یا ارسال اطلاعات باید در نوبت قرار گیرند و پس از قطع اتصال کاربر قبلی، نسبت به برقراری ارتباط اقدام نمایند. در چنین شرایطی با اتصال یک کاربر جدید به شبکه، وقفه ای طولانی برای برقراری ارتباط با روتر و شبکه به وجود می آید. اما با روی کار آمدن فناوری جدید به نام MU-MIMO، زمان انتظار و عدم اتصال چند کاربر به صورت همزمان به فراموشی سپرده می شود.

مزایای فناوری MU-MIMO

فناوری MU-MIMO مخفف عبارات Multi-User، Multi-Input و Multi-Output است که نسل آینده استاندارد شبکه AC به شمار می رود. این فناوری به چندین کاربر اجازه می دهد تا به صورت همزمان به برقراری ارتباط با مودم بپردازند و اطلاعات را ارسال کنند یا دریافت نمایند. این ویژگی به کاهش زمان مورد نیاز برای اتصال و برقراری ارتباط منجر شده و در نتیجه سبب افزایش سرعت اتصال به شبکه می شود. به طور متوسط در هر خانه حدود 8 دستگاه مختلف شامل نوت بوک، گوشی هوشمند و تبلت به شبکه و اینترنت متصل می شوند و مدیریت تمامی تجهیزات با استاندارد های قدیمی بسیار دشوار خواهد بود. از سوی دیگر با افزایش تعداد دستگاه های متصل به شبکه، سرعت انتقال اطلاعات نیز به شدت کاهش می یابد. از مزایای فناوری MU-MIMO می توان به کاهش مدت زمان انتظار برای اتصال و برقرار ارتباط میان تجهیزات مجهز یا فاقد فناوری MU-MIMO و افزایش ظرفیت و راندمان روتر اشاره کرد. تاثیر افزایش راندمان در پخش مستقیم ویدئو و گیمینگ به شدت محسوس خواهد بود.

 کدام روتر های بی سیم از فناوری MU-MIMO پشتیبانی می کنند؟

برای بهره گیری از این فناوری باید یک روتر با قابلیت پشتیبانی از فناوری MU-MIMO در اختیار داشته باشید که به عنوان مثال می توان از روتر های Linksys مدل های EA7500، EA8500 و EA9500 را نام برد.

 روتر های فعال در شبکه با پشتیبانی از استاندارد های قدیمی بی سیم مانند A/B/G/N نمی توانند فناوری MU-MIMO را ارائه دهند و فقط روتر های بی سیم مجهز به آخرین استاندارد های AC قادر به پشتیبانی از فناوری جدید (AC نسل بعد و همچنین AC Wave 2) خواهند بود.

چه تجهیزاتی با روتر های MU-MIMO سازگاری دارند؟

تمامی تجهیزات بی سیم قادر به دریافت خدمات از روتر های MU-MIMO هستند، اما برای دریافت حداکثر کارایی و راندمان شبکه بی سیم باید از تجهیزات وایرلس مجهز به فناوری جدید استفاده کنید. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت های فعال در زمینه تولید تجهیزات شبکه، گوشی هوشمند، تبلت و نوت بوک، تعداد دستگاه های مبتنی بر فناوری MU-MIMO در سال جاری افزایش خواهد یافت. بنابر ادعای Digitaltrends.com فناوری جدید شبکه بی سیم به عنوان استاندارد جدید در سال 2017 معرفی خواهد شد تا تحول عظیمی در شبکه های وایرلس شکل گیرد.

آینده شبکه MU-MIMO

در حال حاضر دو کمپانی پیشرو شامل Qualcomm و Linksys برای تکنولوژی بی سیم جدید برنامه ریزی ویژه ای دارند. به عنوان مثال، کمپانی کوالکام از چیپ ست جدیدی مبتنی بر فناوری MU-MIMO رونمایی کرده و کمپانی لینک سیس نیز به معرفی روتر بی سیم Max-Stream EA8500 پرداخته است تا اولین گام های بهره برداری از استاندارد جدید شبکه را بردارند. هر دو کمپانی متعهد گردیدند تا محصولات متنوعی شامل روتر، توسعه دهنده محدوده و کارت شبکه وایرلس را وارد بازار کنند تا این فناوری به محبوبیت قابل توجهی دست یابد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!