زوتک کارت گرافیک GTX 1080 Arctic Storm را معرفی کرد، لذت دوچندان از بازی ها در کنار یک خنک کننده مایع

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۳ دیدگاه

اگرچه از زمان معرفی رسمی کارت گرافیک مدت زمان نسبتاً زیادی می‌گذرد و در حال حاضر کمپانی‌های مختلفی محصولات گوناگون بر پایه این کارت را راهی بازار کرده اند، اما امروز ZOTAC، کارت گرافیک جدیدی را با نام GeForce GTX 1080 Arctic Storm معرفی کرد که علاوه بر ظاهری زیبا و چشم نواز از قابلیت‌های خوبی نیز برخوردار است. در ادامه به معرفی این کارت گرافیک جدید خواهیم پرداخت.

کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Arctic Storm به گونه‌ای طراحی شده است که با اتصال یک سیستم خنک کننده مایع به آن امکان خارج کردن گرمای تولید شده توسط اجزای داخلی کارت به خوبی مهیا شود. علاوه بر این قابلیت، کارت گرافیک جدید زوتک از طراحی PCB استاندارد و مشابه با نسخه اصلی از کارت GTX 1080، یک ماژول رگولاتور ولتاژ قدرتمند و سیستم نورپردازی بر پایه لامپ‌های RGB LED بهره می‌برد. مدار تغذیه طراحی شده برای این کارت را پیش از این هم در محصول دیگری از زوتک با نام GTX 1080 AMP Extreme دیده بودیم.

سرعت هسته گرافیکی این کارت 1632 مگاهرتز در حالت عادی و 1771 مگاهرتز در حالت Boost عنوان شده است. در مقایسه با نسخه پایه و استاندارد از کارت گرافیک GTX 1080، این محصول سرعت هسته بالاتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. نسخه استاندارد از این محصول انویدیا دارای سرعت هسته 1607 و 1733 مگاهرتز در حالت عادی و Boost است. سرعت حافظه این کارت نیز دست نخورده باقی مانده است و 10 گیگاهرتز است.

سیستم نورپردازی از طریق یک سری لامپ‌های RGB LED پشتیبانی می‌شود و بر روی کارت تعبیه شده است. کاربران با استفاده از برنامه اختصاصی ZOTAC FireStorm می‌توانند حالات مختلفی را برای این سیستم در نظر بگیرند. Backplate طراحی شده برای این کارت کل طول PCB را پوشانده است و بخش‌هایی از آن را حتی می‌توان در خارج از PCB نیز مشاهده کرد.

زوتک هنوز قیمت این محصول خود را اعلام نکرده است اما پیش بینی می‌شود که به دلیل حضور ویژگی‌ها و قابلیت‌های عالی، قیمت آن فراتر از کارت GTX 1080 AMP Extreme باشد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!