منتظر کارت گرافیک‌های GTX 2080 و GTX 2070 کمپانی انویدیا با معماری Ampere در ماه آوریل باشید

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

طبق شایعه‌ای که به تازگی منتشر شده است، کمپانی انویدیا قصد دارد از معماری Ampere برای نسل بعدی کارت گرافیک‌های خود استفاده کند و دیگر خبری از حضور معماری Volta در نسل بعدی کارت گرافیک‌های این کمپانی نخواهد بود. 

این شایعه ابتدا از سوی وب‌سایت 3D Center منتشر و حال به یکی از مطالب داغ این حوزه تبدیل شده است. بر خلاف آنچه که اکثر کاربران انتظار داشتند، این شایعه بیانگر این است که کمپانی انویدیا در نسل بعدی کارت گرافیک‌های خود از از معماری Volta استفاده نکرده و به جای آن معماری Ampere را برای نسل بعدی کارت گرافیک‌های خود بکار خواهد گرفت.

اگر بر فرض مثال این شایعه حقیقت داشته باشد، انتخاب نکردن معماری Volta برای شرکت انویدیا می‌تواند یک انتخاب صحیح باشد. برای توضیح بیشتر این حرف، بهتر است به اساس و پایه این معماری که به حافظه‌های HBM2 و هسته‌های tensor منتهی می‌شود اشاره داشت. این معماری با چنین مشخصاتی در ابتدا مشکل تامین موجودی برای متقاضیان را داشته و از سوی دیگر نیز مشکل هزینه بالای ساخت را خواهد داشت. از این سو، جایگزینی معماری Ampere که با حافظه‌های GDDR6 همراه است، می‌تواند انتخاب بهتری برای مصارف گیمینگ باشد.

طبق این شایعه، گفته می‌شود شرکت انویدیا قصد دارد تا اولین کارت گرافیک‌های خود را بر اساس این معماری در مدل‌های GTX 2070 و GTX 2080 در روز 12 ماه آوریل معرفی کند. این دو کارت گرافیک از سیلیکون GA104 استفاده خواهد کرد که در نهایت سیلیکون‌های سری GA جایگزین سری GP خواهند شد. همچنین گفته می‌شود معماری Ampere را می‌توان یک رفرش از معماری پاسکال دانست که این بار می‌توان شاهد معماری بهینه‌تری بود.

نباید این نکته را فراموش کرد که در زمینه یادگیری عمیق (Deep learning) بی شک معماری Volta از دو نسل ذکر شده قدرت بیشتری خواهد داشت و همانطور که ذکر شد در مقابل معماری Volta، معماری Ampere برای گیمرها می‌تواند انتخابی بهتر باشد. البته اگر این نسل نیز قربانی ماینر ها نشود!

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...