اپل به صورت عمدی سرعت آیفون‌های قدیمی را پایین می‌آورد

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

شرکت اپل بالاخره اعتراف کرد که به صورت عمدی سرعت آیفون‌های قدیمی را پایین آورده است. البته این شرکت می‌گوید که هدفش از این کار مجبور کردن کاربران آیفون‌های قدیمی به خرید گوشی‌های جدید این شرکت نیست. بلکه قصد دارد کاری کند تا باتری این گوشی‌ها بهتر عمل کنند. 
اخیراً بسیاری از کاربران آیفون‌های قدیمی به خاطر سرعت پایین گوشی‌هایشان اعتراض کرده بودند. این کاربران معتقد بودند که شرکت اپل به صورت عمدی عملکرد گوشی‌هایشان را پایین آورده است. 

آیا محصولات اپل تاریخ انقضا دارند؟


مدت‌هاست که صحبت از این موضوع می‌شود که شرکت اپل برای محصولات خود تاریخ انقضا قرار می‌دهد. به این صورت که طول عمر محصولات خود را پایین می‌آورد تا کاربران مجبور به خرید محصولات جدیدتر شوند. البته اپل هیچ گاه چنین موضوعی را نپذیرفته و همیشه آن را انکار کرده است. 
با این حال این شرکت اعتراف کرده که سرعت و عملکرد دستگاه‌های قدیمی‌تر را نه به خاطر مجبور کردن کاربران به خرید گوشی‌های جدید، بلکه برای بهبود وضعیف باتری‌های قدیمی این گوشی‌ها انجام داده تا به ناگهان خاموش نشوند. 
در بیانیه‌ای در  TechCrunch اپل اعلام کرده که: «هدف ما این است که مشتریان ما بهترین تجربه را از استفاده از محصولات ما به دست آورند که شامل بهبود در عملکرد و طول عمر دستگاه‌ها می‌شود. باتری‌های لیتیوم-یونی هنگامی که در معرض سرما یا در حالت باتری کم قرار می‌گیرند و با گذر زمان عملکرد پایین‌تری دارند که ممکن است برای محافظت از اجزای الکترونیکی دستگاه به ناگهان خاموش شود.» 
این شرکت همچنین اعلام کرد که :« سال پیش ما قابلیتی را برای آیفون6، آیفون 6S و آیفون SE ارائه دادیم تا در مواقع لازم عملکرد دستگاه را بالا برده و مانع خاموش شدن ناگهانی دستگاه در شرایط نامناسب شود. با iOS 11.2 این قابلیت به آیفون7 نیز اضافه شده است. ما قصد داریم تا در آینده محصولات دیگر را نیز به این صورت پشتیبانی کنیم.»
اگر موضوع این باشد می‌شود شرکت اپل را به خاطر این اقدامش بخشید. شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ آیفونی که با سرعت پایین‌تر عمل می‌کند یا آیفونی که هرگاه خواستید با آن بازی کنید خاموش شود؟ قطعاً شرکت اپل همه‌ی تلاشش را می‌کند تا کاری کند که شما هر دو سال یک‌بار دستگاه خود را عوض کنید اما به نظر می‌رسد که هدفش از کاهش سرعت دستگاه‌های قدیمی این نبوده است. 

 

با این حال اپل باید به چند سوال پاسخ دهد 


با وجود بیانیه‌ی اپل چند سوال اساسی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد اپل باید به آن‌ها پاسخ‌گو باشد. 1- آیا شرکت اپل نباید از قبل درمورد این اقدام اطلاع رسانی می‌کرد؟ 2- آیا انتخاب بین سرعت و یا خاموش شدن گوشی حق کاربر نیست؟ 3- آیا نباید امکان تعویض باتری برای گوشی‌های آیفون وجود می‌داشت؟ البته به نظر نمی‌رسد که اپل قصد پاسخ به این سوالات را داشته باشد در نتیجه به نظر نمی‌رسد که کاربران گوشی‌های قدیمی آیفون راهی برای حل این مشکل پیش رو داشته باشند. 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...