اپلیکیشن محبوب کیبورد مجازی Ai.type اطلاعات 31 میلیون کاربر را فاش کرده است

نوشته شده توسط:دی جی مهرزاد استار میکس | ۰ دیدگاه

یکی از اپلیکیشن‌های معروف و محبوب در بین کاربران اندروید و iOS، اپلیکیشن کیبورد مجازی Ai.type است که به کیبورد محبوب علاقه‌مندان به ایموجی معروف است. اما اخیرا شاهد نشت اطلاعات شخصی 31 میلیون نفر از کاربران این اپلیکیشن بودیم که علت آن نقص امنیتی در سرور این برنامه اعلام شده است.

بیشتر اطلاعات درز پیدا کرده، شامل نام کامل کاربران، آدرس ایمیل و منطقه جغرافیایی آن‌ها بوده است؛ اما بعضی دیگر از اطلاعات فاش شده با استفاده از دسترسی به حساب گوگل کاربران، شامل تاریخ تولد، جنسیت و عکس حساب کاربری آن‌ها هم بوده است.

در این درز اطلاعاتی بزرگ حدودا 10 میلیون آدرس ایمیل و 373 میلیون شماره تلفن که مربوط به مخاطبان کاربر بوده است، فاش شده است.

برخلاف گفته وب‌سایت عرضه‌کننده این برنامه، به نظر می‌رسد که پایگاه داده کیبورد مجازی Ai.type رمزنگاری نبوده است و همین امر باعث فاش شدن اطلاعات کاربران شده است.

برخی از محققان علت فاش شدن داده‌های شخصی کاربران را رکورد و ذخیره شدن مطالب تایپ شده توسط آن‌ها در برنامه کیبورد مجازی Ai.type اعلام کرده‌اند اما به گفته سازنده این برنامه، داده‌های جمع‌آوری شده تنها برای بهبود موتور هوشمند حدس زدن کلمات در برنامه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در ضمن وی گفته است که اطلاعات جمع‌آوری شده شخصی نبوده و مربوط به یک دستگاه یا کاربر خاص نیست.

این طور به نظر می‌رسد که کاربرانی که از نسخه رایگان برنامه کیبورد مجازی Ai.type استفاده می‌کرده‌اند سهم بیشتری در بین افرادی که اطلاعاتشان فاش شده است داشته‌اند.

اما نکته جالب اینجاست که تنها اطلاعات کاربران اندرویدی فاش شده است و کاربران سیستم عامل iOS با هیچ مشکلی مواجه نبوده‌اند! این موضوع نشان می‌دهد که پایگاه داده اپلیکیشن Ai.type به صورت نادرستی تنظیم شده بوده است. اما خوشبختانه در حال حاضر امنیت تمام داده‌ها به صورت کامل بازگشته است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...